افزایش شانس انگلیس و ایرلند برای میزبانی مشترک جام جهانی 2030


افزایش شانس انگلیس و ایرلند برای میزبانی مشترک جام جهانی 2030

ایران اکونومیست- بدنبال توافق مقامات فوتبال انگلیس و ایرلند برای تسریع آماده‌سازی‌ها به منظور میزبانی از جام جهانی 2030، شانس‌های این 2 کشور برای میزبانی مشترک افزایش یافت.

افزایش شانس انگلیس و ایرلند برای میزبانی مشترک جام جهانی 2030

اتحادیه فوتبال انگلیس که تحقیقاتی را به منظور آگاهی از امکان‌پذیر بودن این امر آغاز کرده بود، در جریان نشست پیش از قرعه‌کشی یورو ۲۰۲۰، نتایج این تحقیقات را به سایر فدراسیون‌ها عرضه کرد.

مدیرکل اجرایی فدارسیون فوتبال ایرلند در مصاحبه با دِتایمز اظهار داشت: نتایج تحقیقات مثبت بوده و احساس می‌کنیم که درست‌ترین کار، ادامه برنامه پیشنهاد میزبانی است.

براساس گزارش دِتایمز، در این پیشنهاد قرار است بازی‌ها در چندین شهر انگلیس و همچنین شهرهای کاردیف، گلاسکو و دوبلین برگزار شده و دیدار فینال نیز در ورزشگاه ومبلی لندن انجام شود.

یوکِی اسپورت (UK SPORT) به عنوان نهادی که بودجه این رویدادها را تامین می‌کند، سال گذشته اعلام کرد که میزبانی جام جهانی ۲۰۳۰ توسط انگلیس «دستاوردی بزرگ و معتبر» خواهد بود.

آرژانتین، اروگوئه، شیلی و پاراگوئه نیز پیشنهاد مشترک خود را مطرح کرده اند. با توجه به اینکه اروگوئه در سال ۱۹۳۰ میزبان نخستین دوره جام جهانی بود، این پیشنهاد می تواند از این حیث خاطره انگیز باشد.

کشورهای آسیایی از فهرست پیشنهاد دهندگان میزبانی جام جهانی ۲۰۳۰ حذف شده‌اند زیرا با توجه به اینکه جام جهانی ۲۰۲۲ در قطر برگزار می‌شود، براساس قوانین فعلی یک منطقه نمی‌تواند در ۲ دوره بعدی پیشنهاد میزبانی ارائه دهد.

ایرنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تالاب‌ های چهارمحال‌ و بختیاری از جاذبه های گردشگری در نوروز + عکس