160 واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی ری واگذار شد


160 واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی ری واگذار شد

شهرری- ایرنا- سرپرست اداره بهزیستی شهرستان ری گفت: 160 واحد مسکونی از ابتدای سالجاری تاکنون به مددجویان تحت پوشش این نهاد حمایتی در شهرری، پرند، صفادشت و شهر جدید هشتگرد واگذار شد.

بهروز هیبدی روز دوشنبه در نشست خبری به مناسبت روز جهانی معلول اظهار داشت: ۹۵ مددجوی اداره بهزیستی شهرستان ری نیز طی سال‌جاری ۲ میلیارد و ۷۷۰ میلیون ریال کمک هزینه ساخت و مرمت مسکن دریافت کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون ۱۳ هزار معلول جسمی، حرکتی، شنوایی، نخاعی و بینایی در شهرستان ری تحت پوشش بهزیستی هستند، افزود: هشت هزار و ۵۰۰ خانواده دارای معلول جسمی، حرکتی و بینایی در این شهرستان مستمری دریافت می‌کنند.

هیبدی اضافه کرد: اداره بهزیستی به ازای هر معلول ۶ هزار و ۳۵۰ هزار ریال مستمری پرداخت می‌کند و در کنار این مبلغ دولت نیز یک میلیون و ۸۰ هزار ریال به این خانواده کمک مالی می‌کند.

وی با بیان اینکه هفت هزار معلول شهرستان ری از خدمات مراکز دولتی و ۶ هزار نیز از مراکز غیر دولتی بهره‌منده هستند، تصریح کرد: این شهرستان به ۲۷۵ خانواده تحت پوشش خود که دارای معلولان ضایعه نخاعی هستند، ماهانه پنج میلیون ریال به ازای هر نفر کمک هزینه نگهداری واریز می‌کند.

هیبدی یادآور شد: معلولان ضایعه نخاعی علاوه بر کمک هزینه نگهداری، کمک هزینه خرید لوازم درمانی مانند عصا و سایر موارد را نیز دریافت می‌کند.

سرپرست اداره بهزیستی ری در ادامه به معرفی ۱۲۹ نفر از مددجویان برای دریافت تسهیلات اشتغال به بانک‌های عامل اشاره کرد و اظهار داشت: میزان این تسهیلات تاسقف ۵۰۰ میلیون ریال با سود چهار درصد است.

هیبدی ادامه داد: ۵۶ مددجو نیز در زمینه اشتغال به کارفرمایان معرفی شدند و ۵۸ مورد پرداخت بیمه اشتغال معلولان انجام شده است.

وی گفت: ۲ هزار و ۷۰۰ مددجو تحت پوشش بیمه خدمات درمانی قرار دارند و طبق تفاهم‌نامه با مراکز خدمات درمانی می‌توانند از این مراکز تحت پوشش بهره‌مند شوند.

هیبدی با اشاره به اینکه هم اکنون ۱۶۵ معلول این شهرستان در دانشگاه‌ها و مراکز علمی در حال تحصیل هستند، گفت: تمام هزینه تحصیل افراد دارای معلولیت توسط اداره بهزیستی شهرستان ری تامین می‌شود.

۱۳ هزار معلول نابینا، ذهنی، اعصاب و روان و ضایعه نخاعی، سه هزار زن سرپرست خانوار و ۲ هزار و ۵۰۰ سالمند زیر پوشش نهاد حمایتی و خدماتی بهزیستی شهر ری قرار دارند.

شهرستان ری (به مرکزیت شهرری) با جمعیتی درحدود یک میلیون نفر در جنوب استان تهران واقع شده که دارای پنج شهر شهرری، باقرشهر، کهریزک، قیامدشت و حسن آباد است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طرفداری عجیب شیلا خداداد از تتلو / او را خیلی دوست دارم ! + عکس