یادواره شهید یادگار امیدی برگزار شد


یادواره شهید یادگار امیدی برگزار شد

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: کشتن فرمانده ارشد گروه فرسان از عهده و توان هر کسی جز شهید امیدی خارج بود و درگیری‌های مداوم با این گروه در نهایت منجر به شهادت این شهید گرانقدر شد

حجت‌الاسلام و المسلمین «الله نور کریمی‌تبار» در یادواره‌ی سردار شهید «یادگار امیدی»، اظهار کرد: این فرمانده دلاور و رشید دفاع مقدس با زیرکی و شجاعت خاص خود نفس گروه مزدور و بی‌رحم فرسان را گرفت و با کشتن فرمانده ارشد آنها شیرازه این گروه از هم پاشیده و متلاشی شد.

وی با بیان اینکه کشتن فرمانده ارشد گروه فرسان از عهده و توان هر کسی جز شهید امیدی خارج بود و درگیری های مداوم با این گروه در نهایت منجر به شهادت این شهید گرانقدر شد، گفت: شهید یادگار با درایت و تیزبینی بالایی که داشت مسئول اطلاعات عملیات تیپ 11 سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام شد و همواره در نبردها و عملیات ها با کمترین تلفات نیروی خودی، بیشترین و سهمگین ترین ضربه ها را به دشمن وارد می کرد.

امام جمعه ایلام گفت: حاج یادگار همواره به دنبال کسب روزی حلال بود و در کنار تلاش و کار از مبارزه شجاعانه بر علیه ساواک ترسی نداشت و بعد از شروع جنگ تحمیلی نیز با ترک همسر و فرزند و مال دنیا به جبهه های حق علیه باطل شتافت.

کریمی‌تبار تصریح کرد: همه شهدا ستارگان هدایت و به نوعی منتخب و برگزیده خداوند محسوب می‌شوند اما برخی از شهدا چون شهید حاج یادگار به عنوان شهدای شاخص و چهره‌های ماندگار الگویی واقعی از انسانیت، شجاعت، ایثار، بی باکی و تهور برای نسل جوان و نوجوان هستند که باید نسل جدید برای یافتن مسیر درست زندگی آنها را الگوی خود قرار دهند.

نماینده ولی‌فقیه در استان ایلام با شهدای گرانقدر از جمله شهید یادگار امیدی را چراغی پرفروغ و تابنده بر سر مسیر نسل کنونی و آیندگان دانست و تصریح کرد: تلاش دشمن در جنگ نرم، جدا کردن جوانان و نوجوانان نسل کنونی از پیشینه و گذشته پرافتخار خود از جمله شهدا و دفاع مقدس است.

وی با بیان اینکه نفوذ در بین اقشار مختلف مردم به ویژه جوانان، نوجوانان و مسوولان از حربه های دشمن برای بی هویت کردن نسل کنونی از گذشته پرافتخار این کشور است، گفت:شهدا و ایثارگران سند مظلومیت و افتخار ایران اسلامی هستند و باید همه نسل ها با دستاوردها و اهداف شهدا انس و پیوندی عمیق و ناگسستنی داشته باشند و با تاسی از شهدا و حرکت در مسیر آنها ایران اسلامی از برهه های حساس به سلامت عبور کند و مسوولان نیز باید همواره به مناسبت‌های مختلف با برگزاری یادواره های مختلف عطر و نام شهدا را در سطح جامعه عطرآگین کنند.

سردار «جمال شاکرمی» فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام نیز در این یادواره اظهار کرد: اندیشه ها و تاکتیک های رزمی شهید یادگار امیدی بر اساس مستندات به گونه ای است که باید به عنوان کارگاه های آموزشی برای فرماندهان جوان جنگ ندیده آموزش داده شود.

وی گفت: شهدا خالق صحنه هایی بی بدیل هستند و جامعه کنونی ما نیازمند برگزاری یادواره های شهداست تا نسل های جدید که جنگ را درک نکرده اند با رشادت ها و عظمت کار شهدا و ایثارگران آشنا شوند.

شاکرمی تصریح کرد: درس حماسه آفرینی و شیوه زندگی فروتنانه شهدا باید برای نسل های آینده تبیین و اشاعه و بازخوانی شود تا نسل های جنگ ندیده راه و رسم درست زندگی کردن را از شهدا و ایثارگران بیاموزند.

این یادواره در مسجد امیرالمومنین(ع) روستای چشمه پهن - چشمه رشید بخش کارزان از توابع سیروان برگزار شد.

شهید یادگار امیدی در هشتم آذرماه سال ۱۳۶۴ در سن ۳۰ سالگی و در منطقه عملیاتی کولگ مهران در مصاف با مزدوران فرسان موسوم به گوش برها، به شهادت رسید.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در پیامی سی و چهارمین سالروز شهادت این شهید والامقام را گرامی داشته بود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...