ضرورت سرعت‌بخشی به جذب تسهیلات اشتغال روستایی


ضرورت سرعت‌بخشی به جذب تسهیلات اشتغال روستایی

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام گفت: تلاش دولت رونق تولید و ایجاد اشتغال در مناطق روستایی با پرداخت تسهیلات ارزان قیمت است.

«حیدر نعمتی» در نشست بررسی طرح‌های اشتغال‌زایی بانک توسعه تعاون ایلام اظهار کرد: طرح‌های بزرگ که قابلیت اجرا در نواحی صنعتی را دارند باید در اولویت پرداخت قرار گیرند تا اجرای آن‌ها موجب رونق بیشتر در شهرک‌های صنعتی استان شود و در طرح‌هایی که مجری پای کار نیست و پیگیر تکمیل پرونده برای جذب تسهیلات نمی‌شود باید از دستور کار خارج و طرح جایگزین معرفی شود.

وی گفت: با توجه به فرصت کم جذب تسهیلات اشتغال روستایی باید روند جذب تسهیلات تسریع شود و اگر تعلل مجری و عدم پیگیری وی روند جذب تسهیلات را کند کرد پس از اخطار از سوی بانک از دستور کار خارج و طرح جایگزین معرفی شود.

معاون استاندار ایلام با بیان اینکه نماینده بانک توسعه تعاون به همراه بازرسان کمیته نظارت از طرح‌های معرفی شده بازدید کرده و روند اجرای آنها را مورد ارزیابی قرار دهند، بر ضرورت جذب تسهیلات از سوی بانک‌ها و اجرای طرح‌های اشتغال‌زا تاکید کرد و گفت: دولت سعی دارد با پرداخت تسهیلات ارزان قیمت رونق تولید و ایجاد اشتغال در مناطق روستایی را بیشتر تقویت کند.

«شکرالله شیرخانی» مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام نیز در این نشست اظهار کرد: هم اکنون ۱۶ طرح در بانک توسعه تعاون با مبلغ ۲۷۰ میلیارد ریال در دست بررسی است که مجریان طرح‌ها در مراحل تکمیل پرونده هستند.

وی با بیان اینکه مجموع اعتبار اشتغال توسعه روستایی استان ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال است که ۲ هزار و ۱۴۰ میلیارد ریال آن به طرح‌های حمایتی و غیرحمایتی پرداخت شده است، گفت: بر اساس آمارهای اعلام شده، بانک توسعه تعاون دارای ۳۶۰ میلیارد ریال تسهیلات غیرحمایتی و ۱۹۴ میلیارد ریال تسهیلات بخش حمایتی است.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه طرح‌های بهزیستی از سوی کمیته فنی ملی معرفی می‌شوند به طور معمول روند جذب تسهیلات طولانی‌تر می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام تصریح کرد: هم اکنون به ۱۲۱ طرح کمیته امداد، ۳۰ طرح بهزستی و ۸۳ طرح بنیاد شهید به ترتیب ۵۰ میلیارد ریال، ۱۳ میلیارد ریال و ۳۸ میلیارد ریال تسهیلات توسط بانک توسعه تعاون پرداخت شده است.

شیرخانی با بیان اینکه طرح‌های غیرحمایتی ۲۴۴ طرح با اعتبار ۲ هزار و ۵۸۰ میلیارد ریال است، گفت: با جذب به موقع تسهیلات و پای کار آمدن مجریان طرح‌های بسیار خوبی با کمک تسهیلات اشتغال روستایی در ایلام اجرا شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم ممنوعه و مبتذل دنیا جهانبخت با نیلی افشار ! / بخاطر دلار هرکاری می کنند !