دولت و مجلس از لحاظ اعتباری کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور را تقویت کنند


دولت و مجلس از لحاظ اعتباری کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور را تقویت کنند

ابراهیمی با تاکید بر لزوم توجه به کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور برای مقابله با جنگ نرم دشمن گفت: دولت و مجلس باید در این زمینه کانون ها را از لحاظ اعتباری تقویت کنند.

علیرضا ابراهیمی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به نقش کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور برای مقابله با جنگ نرم دشمن گفت: جمهوری اسلامی ایران بر اساس مبانی اعتقادی، آرمانی و معنوی ای که از ابتدای انقلاب برای خودش تعریف کرد از طرف نظام های سکولار و غربی مورد حمله قرار گرفت و آنها از روز اول تمام تمرکزشان را بر استحاله فرهنگی کشور ما قرار دادند اما تاکنون موفق نشده اند.

عضو هیئت رییسه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: آنها جنگ نرم را بر اساس شکل و شمایل جدید و تعاریف نویی برای ما در پیش گرفته اند و هرچه مبانی تکنولوژی پیشرفته تر می شود جنگ نرم آنها علیه ما نیز بیشتر می شود.

وی با بیان اینکه هدف دشمن استحاله فرهنگی است و استحاله افراد در درون خودشان است، گفت: مقابله با جنگ نرم دشمن کار سختی است و می طلبد که بنیان های فکری، اعتقادی و معنوی مردم را ما تقویت کنیم. یکی از مکان هایی که می توان این بنیان ها را تقویت کرد، مساجد است و ما باید از قدرت مساجد به این منظور استفاده کنیم.

این عضو هیئت رییسه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مردم در حال حاضر از لحاظ اقتصادی دچار مشکلاتی هستند و باید در این زمینه و از لحاظ معیشتی آنها را تقویت کرد که با آرامش فکری مراقب آرمان هایشان باشند، گفت: کانون های فرهنگی و هنری مساجد می توانند با برنامه ریزی صحیح و همچنین اراده ای که در مدیران آن وجود دارد برای مقابله با جنگ نرم دشمن برنامه ای مدون داشته باشند. به هر حال آنها در مساجد ظرفیت خوبی را ایجاد کرده اند که باید این ظرفیت از طرف نظام نیز تقویت شود.

وی تاکید کرد: مجلس، دولت و وزارت ارشاد باید این کانون ها را از لحاظ اعتباری تقویت کنند و در لوایح بودجه به این کانون ها توجه ویژه شود چرا که این کانون ها ظرفیت خوبی را برای حضور جوانان در هر محله و در هر مسجد ایجاد می کنند. نباید فراموش کنیم که مسجد همواره سنگر اتفاقات و کارهای بزرگ بعد از انقلاب در کشور ما بوده است./

پایان پیام/50

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج