برگزاری اولین دوره تربیت مربی فلسفه برای کودکان در موسسه حکمت و فلسفه ایران


برگزاری اولین دوره تربیت مربی فلسفه برای کودکان در موسسه حکمت و فلسفه ایران

اولین دوره تربیت مربی فلسفه برای کودکان با عناوین «تربیت مربی» و «زندگی با طعم فلسفه» (ویژه کودکان و والدین) در موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران طی سه مرحله برگزار می‌شود.

خبرگزاری شبستان، گروه اندیشه: برنامه فلسفه برای کودکان که سال‌ها در فضای آموزشی کشورهای جهان در حال اجراست، فواید متنوعی در تعالی بخشی فکر و یادگیری دانش‌آموزان دارد که این امر در مجامع علمی و فلسفی اثبات شده است.


بنابر این گزارش هدف فلسفه برای کودکان پرورش دادن متفکرانی منتقد، دقیق و خلاق است. این کار بوسیله تشویق و تسهیل بحث‌های دانش آموزان توسط معلمی که در زمینه فلسفه آموزش دیده، انجام می شود. همچنین مطالعات نشان می دهد آموزش فلسفه به کودکان تاثیر بسیار مثبت و قابل توجهی بر موفقت درسی و آکادمیک آنها در تمامی مراحل زندگی خواهد داشت. از جمله می توان به مهارت های اجتماعی آنان اشاره کرده که به صورت چشمگیری تقویت خواهد شد.


موسسه در نظر دارد «فلسفه برای کودکان» را در دوره های «تربیت مربی» و «زندگی با طعم فلسفه» (ویژه کودکان و والدین) در محیطی با نشاط و با بهره گیری از اساتید برجسته برگزار کند.


دوره تربیت مربی:


یکی از مهمترین بخش‌های برنامه فلسفه برای کودکان آموزش مهارت‌های این برنامه به مربیان است. پرورش تفکر فلسفی، دقت علمی در مبانی فلسفه برای کودکان و پرورش مهارت‌های پرسشگری سه محور تعیین کننده در اجرا دوره «تربیت مربی برنامه فلسفه برای کودکان» است.


دوره زندگی با طعم فلسفه:


همه کودکان و نوجوانان ناخودآگاه سوال‌هایی می‌کنند که بیشتر آنها مهم و بنیادی است. با این همه سوال چه باید کرد؟ آیا والدین باید به همه این سوال ها پاسخ دهند؟ اما چرا آنها به جای فرزندانشان به این سوال ها پاسخ می‌دهند؟


هدف ما در اینجا نفی پاسخگویی والدین نیست، بلکه می‌خواهیم بگوییم آنها می‌توانند به فرزندانشان کمک کنند تا خود آنها پاسخ این سوال‌ها را بیابند و فراسوی این دوره خواهند آموخت که چگونه فکر و تصمیم سازی کنند تا به استقلال فردی برسند و انسان مسئول و خود ساخته‌ای شوند.


دوره‌های زندگی با طعم فلسفه، یک گفتگوی طبیعی و هدفمند بین دانش آموزان و مربیان به جریان می‌اندازد که آن‌ها را با مفاهیم مهم زندگی آشنا می‌کند و باعث تقویت روحیه نقد‌پذیری، اعتماد به نفس و پرورش خلاقیت می‌شد. همچنین در این دوره، والدین برای شرکت در گفتگوی فلسفی آماده می‌شوند تا در محیط خانه موجب تسهیل فرآیند تفکر فرزندانشان باشند.


یادآور می شود موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران در نظر دارد در گام نخست با تکیه بر سبقه علمی و تجربه اجرایی خود، اولین دوره تربیت مربی فلسفه برای کودکان در سه مرحله مقدماتی، پیشرفته و کارگاهی برگزار کند. به زودی در گام بعدی دوره‌های زندگی با طعم فلسفه در موسسه اجرا خواهد شد.

پایان پیام/248

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی