درمان عفونت گلو با انواع راهکارهای خانگی


عفونت گلو یا فارنژیت التهاب دردناک ناحیه پشت گلو می باشد که قادر به درگیر کردن قسمت سوم پشت زبان، کام نرم و لوزه ها می باشد که در واقع از شایع ترین علل گلو درد عفونت ویروس یا باکتری می باشد بنابراین باید به دنبال روش های جهت درمان آن باشید به همین دلیل در این مقاله به روش های خانگی جهت درمان عفونت گلو می پردازیم. درمان عفونت گلو با روش های...

عفونت گلو یا فارنژیت التهاب دردناک ناحیه پشت گلو می باشد که قادر به درگیر کردن قسمت سوم پشت زبان، کام نرم و لوزه ها می باشد که در واقع از شایع ترین علل گلو درد عفونت ویروس یا باکتری می باشد بنابراین باید به دنبال روش های جهت درمان آن باشید به همین دلیل در این مقاله به روش های خانگی جهت درمان عفونت گلو می پردازیم.

درمان عفونت گلو با انواع راهکارهای خانگی

درمان عفونت گلو با روش های خانگی

روش های مختلفی به منظور برطرف کردن عفونت گلو وجود دارند که علاوه بر مراجعه به پزشک با کمک نسخه های خانگی می توانید این مشکل درد ناک را به راحتی درمان کنید در ادامه با این روش ها آشنا خواهید شد:

درمان عفونت گلو با انواع راهکارهای خانگی
درمان عفونت گلو با انواع راهکارهای خانگی

سرکه سیب

سرکه سیب دارای خواص ضد باکتری می باشد به همین دلیل برای درمان عفونت گلو بسیار موثر می باشد از این رو به یک فنجان آب گرم یک قاشق غذا خوری سرکه سیب سرخ و یک قاشق چای خوری آب لیمو و عسل اضافه کنید سپس آن را به آرامی بنوشید به منظور خلاص شدن از شر عفونت گلو از این نوشیدنی دو تا سه بار در روز استفاده کنید همچنین می توانید به یک فنجان آب گرم یک قاشق چای خوری نمک و یک قاشق غذا خوری سرکه سیب بیافزایید سپس محلول به دست آمده را به مدت چند بار در روز قرقره کنید.

درمان عفونت گلو با انواع راهکارهای خانگی

سیر

همانطور که می دانید سیر از خواص ضد عفونی کننده و ضد باکتری برخوردار است بنابراین مصرف یک سیر خام سالم سبب از بین بردن باکتری هایی می شوند که در ایجاد گلو درد نقش داشته اند همچنین می توانید به یک چهارم فنجان آب چند قطره روغن سیر بیافزایید، سپس محلول حاصل را یک بار در روز قرقره کنید بهتر است سیر را به صورت خام یا پخته استفاده نمایید.

زرد چوبه

یکی دیگر از روش های موثر به منظور درمان عفونت گلو زردچوبه می باشد این ادویه پر خواص علاوه بر اینکه در آشپزی کاربرد فراوان دارد بلکه در علم پزشکی نیز به دلیل داشتن خواص ضد التهابی قوی و ضد عفونی کننده از اهمیت بالایی برخوردار است بنابراین می توانید به یک لیوان شیر گرم یک قاشق چای خوری پودر زردچوبه و یک قاشق چای خوری پودر فلفل سیاه بیافزایید سپس قبل از خوابیدن محلول به دست آمده را بنوشید همچنین می توانید داخل یک لیوان آب گرم نصف قاشق چای خوری پودر زردچوبه و نیم نصف قاشق چای خوری نمک بریزید سپس محلول حاصل را در گلویتان قرقره کنید برای رسیدن به نتیجه دلخواه ازاین روش دو بار در روز استفاده کنید.

درمان عفونت گلو با انواع راهکارهای خانگی

عسل

عسل به علت دارا بودن خواص ضدباکتری با عفونت گلو مقابله می کند در نتیجه روند بهبود را تسریع می بخشد، می توانید به یک فنجان آب گرم یک تا دو قاشق غذا خوری عسل بیافزایید. سپس آن را چند بار در روز بنوشید همچنین می توانید قبل از خوابیدن یک قاشق غذا خوری عسل مصرف کنید.

عسل و لیمو

به منظور درمان عفونت گلو به یک لیوان آب ولرم یک قاشق غذا خوری عسل و آب لیمو اضافه کنید سپس نوشیدنی حاصل را چند بار در روز میل نمایید تا از شر عفونت گلو رها شوید.

درمان عفونت گلو با انواع راهکارهای خانگی

دارچین

دارچین به رفع عفونت گلو ناشی از سرماخوردگی کمک شایانی می کند می توانید در یک لیوان آب گرم یک قاشق چای خوری پودر دارچین و پودر فلفل را مخلوط نمایید سپس محلول حاصل را دو تا سه بار در روز قرقره کنید روش دیگر این است که یک قاشق چای خوری عسل و چند قطره روغن دارچین را با هم ترکیب کنید سپس آن را دو بار در روز مصرف کنید تا درد و التهاب ناشی از گلو درد بهبود یابد.

درمان عفونت گلو با انواع راهکارهای خانگی

برگ ریحان

همانطور که می دانید برگ ریحان از خواص ضد میکروبی و ضد باکتری برخوردار است به همین دلیل به عنوان یک روش فوق العاده جهت درمان عفونت گلو محسوب می شود بنابراین باید هر روز مقداری از برگ ریحان را بجوید تا تاثیر شگفت انگیز آن را مشاهده کنید.

جوش شیرین

برای رفع عفونت گلو استفاده از جوش شیرین گزینه بسیار مناسبی می باشد، می توانید نصف قاشق چای خوری جوش شیرین داخل یک لیوان آب گرم بریزید سپس محلول حاصل را غرغره کنید.

درمان عفونت گلو با انواع راهکارهای خانگی

بابونه

یکی از درمان های موثر به منظور عفونت گلو استفاده از بابونه می باشد همچنین از کم آبی بدن نیز پیشگیری می کند بنابراین به ۳۴۰ میلی لیتر آب جوش سه قاشق غذا خوری گل خشک شده بابونه یا چهار قاشق غذا خوری گل تازه بابونه اضافه کنید سپس اجازه دهید به خوبی دم بکشد و آن را بنوشید.

آب نمک

از بهترین روش ها برای از بین بردن عفونت گلو قرقره با آب نمک می باشد بنابراین نصف قاشق چای خوری نمک را به یک لیون آب گرم اضافه کنید سپس محلول را قرقره کنید برای رسیدن به نتیجه عالی از این روش چهار بار در روز استفاده کنید.

درمان عفونت گلو با انواع راهکارهای خانگی

شنبلیله

به منظور از بین بردن عفونت گلو شنبلیله تاثیر فوق العاده ای دارد، بنابراین مقداری تخم شنبلیله را در یک فنجان آب بریزید و اجازه دهید به مدت یک ساعت بجوشد و پس از خنک شدن محلول آن را غرغره کنید.

زغال اخته

یکی دیگر از روش های موثر در درمان عفونت گلو استفاده از زغال اخته می باشد از این رو در شش فنجان آب دو قاشق غذا خوری از دانه های زغال اخته بریزید و اجازه دهید به مدت نیم ساعت بجوشد سپس بگذارید تا به دمای اتاق برسد و آن را فشار دهید تا صاف شود و حالا محلول را به مدت سه تا چهار بار در روز قرقره کنید.

درمان عفونت گلو با انواع راهکارهای خانگی

استراحت کردن

از روش های خانگی آسان برای رفع عفونت گلو استراحت بیش از حد می باشد استفاده از روش به کاهش علایم عفونت گلو کمک می کند.

مصرف مایعات فراوان

نوشیدن مایعات فراوان به رفع عفونت گلو کمک شگفت انگیزی می کند و به عنوان یک راهکار خانگی مناسب به شمار می آید زیرا، مصرف مایعات به مقدار بیش تر سبب کاهش عفوت گلو می شود.

درمان عفونت گلو با انواع راهکارهای خانگی

پیاز

برای افراد مبتلا به عفونت گلو که قادر به تحمل طعم تند پیاز در زمان جویدن نیستند بهتر است پیاز را خرد کرده و بکوبید تا آب آن خارج شود سپس آب پیاز را با آب مخلوط کنید و محلول حاصل را قرقره کنید.

مصرف ویتامین C

ویتامین C به تقویت سیستم ایمنی بدن و ترمیم بافت های آسیب دیده کمک می کند به همین دلیل به عنوان یکی از روش های موثر در از بین بردن عفونت گلو به شمار می آید که مصرف حداکثر ۲۰۰۰ میلی گرم ویتامین C در طول روز بسیار مناسب است.

درمان عفونت گلو با انواع راهکارهای خانگی

نشانه های عفونت گلو

تب ناگهانی احساس درد در لوزه ها و گلو ایجاد لکه های سفید رنگ در انتهای گلو احساس دشواری در بلع تورم شدن غدد لنفاوی گردن اختلال در اشتها

درمان عفونت گلو با انواع راهکارهای خانگی

علل بروز بیماری عفونت گلو

بازگشت اسید به مری مصرف خوراکی و نوشیدنی های بسیار گرم یا سرد مشکلات مربوط به سینوس تغییرات آب و هوایی استنشاق سم

چه زمانی باید به پزشک مراجعه کرد؟

حرکات غیر قابل کنترل در دست و پاها ایجاد غده یا بثورات در زیر پوست احساس درد در بیشتر قسمت های بدن تنگی نفس متورم شدن لوزه ها خستگی بیش از حد

امیدواریم مطالعه این مقاله برای رفع عفونت گلو برای شما دوستان و همراهان مجله آرگا مفید واقع شده باشد، جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه درمان خانگی و طب سنتی کلیک نمایید.

منبع : آرگا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس