انتصاب رئیس دانشگاه پیام نور فیروزآباد در شورای سیاست‌گذاری دانشگاه‌های مجازی جهان اسلام


انتصاب رئیس دانشگاه پیام نور فیروزآباد در شورای سیاست‌گذاری دانشگاه‌های مجازی جهان اسلام

رئیس دانشگاه پیام نور فیروزآباد طی حکمی به مدت چهار سال به‌ عنوان عضو شورای سیاست‌گذاری شبکه دانشگاه‌های مجازی جهان اسلام منصوب شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «دادالله بهمند»، رئیس دانشگاه پیام نور مرکز فیروزآباد طی حکمی از سوی دبیر کل شبکه دانشگاه‌های مجازی جهان اسلام به‌عنوان عضو شورای سیاست‌گذاری شبکه دانشگاه‌های مجازی جهان اسلام به مدت چهار سال منصوب شد.

در این حکم آمده است: با عنایت به لزوم بهره‌مندی از تجارب ارزشمند و نظرات عالمانه و متعهدانه حضرت‌عالی در عرصه بین‌الملل و نقش راهبردی جنابعالی در تحقق اقتدار علمی و فناوری هوشمندانه جمهوری اسلامی ایران در جهان اسلام و نیز بهره‌گیری از خرد جمعی در حوزه راهبردی شبکه، جنابعالی به‌عنوان عضو شورای سیاست‌گذاری شبکه دانشگاه‌های مجازی جهان اسلام به مدت چهار سال منصوب می‌گردید.

امید است که با حضور ارزشمند خود در جلسات این شورا و نیز همکاری‌های مستمر در تحقق اهداف این شبکه ما را یاری نمایید.

گفتنی است شبکه دانشگاه‌های مجازی جهان اسلام، یکی از شبکه های 13 ‌گانه و تنها شبکه دانشگاهی ذیل کمیته همکاری‌های علمی و فناوری «کامستک» است که کمیته مذکور، خود ذیل سازمان همکاری‌های اسلامی، دومین سازمان بین‌المللی بعد از سازمان ملل با 57 کشور عضو می‌باشد و جمهوری اسلامی ایران، میزبان آن است.

طرح امکان‌سنجی شبکه دانشگاه‌های مجازی جهان اسلام توسط دانشگاه پیام‌نور تهیه گردید که این طرح در چهاردهمین اجلاس عمومی کمیته دائمی همکاری‌های علمی و فناوری (COMSTECH) سازمان تعاون اسلامی (OIC) در تاریخ 23 دی‌ماه 1389 در شهر اسلام‌آباد جمهوری اسلامی پاکستان، تصویب شد.

بر اساس طرح پیشنهادی، این شبکه، سازمانی خودگردان، غیرسیاسی، غیرانتفاعی با رویکرد بین‌المللی و تحت چترحمایت کامستک است و برای تحقق، پایش و ارزیابی اهداف ذکرشده در اساسنامه خود تشکیل‌شده است.

لازم به ذکر است هدف از راه‌اندازی شبکه دانشگاه‌های مجازی جهان اسلام ایجاد و تقویت ارتباط علمی، پژوهشی و آموزشی بین دانشگاه‌های کشورهای اسلامی بوده که با ایجاد این شبکه، تبادلات علمی، آموزشی و تحقیقاتی مراکز دانشگاهی کشورهای عضو به شیوه مجازی افزایش خواهد یافت و علاوه بر اشتراک گذاشتن توانمندی‌ها، زمینه انجام پروژه‌های مشترک برای اعضا را فراهم می‌سازد.

همچنین دانشگاه‌هایی که خدمات علمی، آموزشی و پژوهشی خود را به‌صورت الکترونیکی و مجازی در حیطه جهان اسلام ارائه می‌دهند، می‌توانند در این شبکه دانشگاهی عضویت داشته باشند.

پایان پیام/664

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا