استعفای «عادل عبدالمهدی» در پاسخ به سخنان «آیت الله سیستانی»


استعفای «عادل عبدالمهدی» در پاسخ به سخنان «آیت الله سیستانی»

«عادل عبدالمهدی» در پاسخ به مرجعیت دینی عراق از تصمیم خود برای ارایه استعفایش به پارلمان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از عربی 21، پس از گذشت دو ماه از اعتراض های مردمی در عراق، «عادل عبدالمهدی» نخست وزیر عراق پس از خطبه روز جمعه( هشتم آذر 1398) آیت الله سید «علی سیستانی» مرجعیت شیعیان عراق، تصمیم گرفت تا درخواست رسمی خود را برای استعفا به پارلمان ارایه دهد.

عبدالمهدی تاکید کرد: این گزینه را پیش از این در یاداشت های رسمی مطرح کرده است.

نخست وزیر عراق ادامه داد: با تمایل و توجه بسیار خطبه نماز جمعه مرجعیت شیعیان را گوش داده است، به همین دلیل باید وی درخواست استعفای خود را ارایه دهد.

عبدالمهدی در بیانیه ای در صفحه رسمی اش در فیس بوک آورده است که در پاسخ به این درخواست و تسهیل و تسریع برای عملی شدن آن در اسرع وقت، درخواست استعفا از ریاست کنونی دولت را به پارلمان تقدیم می کند تا پارلمان بتواند در گزینه های دیگر خود تجدید نظر کند.

در خطبه مرجعیت دینی آمده است که با توجه به شرایط سخت و دشورای که عراق در حال گذار از آن است، ناتوانی آشکار در برخورد مقامات مورد نظر با رویدادهای دو ماه اخیر از جمله حفظ حقوق و جلوگیری از ریختن خون ملت دیده می شود. بنابراین از پارلمان که دولت فعلی از آن پدید آمده است، خواسته می شود که در گزینه هایش در این باره تجدید نظر کند تا از منافع ملت عراق و خون فرزندان آن محافظت و از افتادن در گرداب خشونت و آشوب و تخریب جلوگیری شود.

در نتیجه بیانیه عبدالمهدی، شمار زیادی از مردم عراق در میدان التحریر ابراز خوشحالی کردند.

پایان پیام/44

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر لطف حق به صورت داستان + متن شعر