اجرای طرح«شبی در مسجد» در روستای پشته ایسین/وقتی که مسجد خانه بچه ها می شود


اجرای طرح«شبی در مسجد» در روستای پشته ایسین/وقتی که مسجد خانه بچه ها می شود

مسجد صاحب الزمان(عج) پشته ایسین برای دومین بار میزبان بچه های محله شد تا شبی همراه با خاطره و شادمانی برای نوجوانان عضو کانون های فرهنگی هنری کوثر و علی اکبر(ع) رقم بخورد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، مسجد از صدر اسلام تاکنون همواره دارای کارکردهای متنوع عبادی، علمی، آموزشی، فرهنگی، هنری، مشاوره ای، حمایتی، تربیتی و ... بوده است و در شکل گیری و پیروزی انقلاب و پشتیبانی از جبهه های جنگ در دوران دفاع مقدس نقش موثری را ایفا نمود.

امروز که تمام دشمنان اسلام برای ضربه زدن به اسلام ناب و نظام مقدس جمهوری اسلامی با همدیگر هم پیمان و هم قسم شده اند و از تمام ابراز روز دنیا با صرف هزینه های کلان برای رسیدن به این هدف شوم خود بهره می گیرند، پناه بردن به مسجد و تقویت خانه های امن الهی تنها راه مقابله با توطئه های دشمنان است.

از آن جایی که نوجوانان و جوانان امروز آینده سازان جامعه هستند، نوک پیکان زهرآگین دشمن در جنگ نرم به سمت نوجوانان و جوانان نشانه رفته است و برای واکسینه کردن این قشر، باید آن ها را به فضای معنوی مسجد دعوت کرد تا با تربیت دینی، برای آینده کشور کادر سازی شود.

کانون های فرهنگی هنری مساجد یکی از مهمترین مراکز و تشکل های پویا و فعالی هستند که با اجرای برنامه های هدفمند، کارآمد، مورد نیاز جوانان، نوجوانان و جوانان را به سمت مسجد جذب می کند.

کانون های فرهنگی هنری کوثر و علی اکبر در راستای آشنایی نوجوانان با محیط، آداب و مناسک مسجد و جذب آنان به خانه های امن الهی، طرح فرهنگی تربیتی « شبی در مسجد » را اجرا کردند.

اجرای طرح«شبی در مسجد» در روستای پشته ایسین/وقتی که مسجد خانه بچه ها می شود

همزمان با غروب و بلند شدن صدای اذان مغرب و عشا پنجشنبه شب(7 آذر) که اهالی روستای پشته ایسین یکی یکی وارد مسجد صاحب الزمان(عج) می شدند، مسجد حال و هوای دیگری به خود گرفته بود و حضور نوجوانان پررنگ تر از شب های دیگر به نظر می رسید.

نماز که تمام شد، مردم نیز از مسجد خارج شدند، اما قرار است بچه ها امشب در مسجد بیتوته کنند تا در فضای روحانی و معنوی این مکان مقدس، شبی خاطره انگیز و به یادمانی را سپری کنند.

« الیاس رجایی »، مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری کوثر روستای پشته ایسین در حاشیه برگزاری طرح « شبی در مسجد »، به خبرنگار شبستان گفت: این طرح به منظور آشنایی نوجوانان با محیط، آداب و مناسک مسجد و جذب آنان به خانه های امن الهی برگزار می شود.

وی افزود: در قالب این طرح، 40 نفر از نوجوانان عضو کانون کوثر مسجد صاحب الزمان(عج) و کانون حضرت علی اکبر(ع) مسجد امام حسین(ع) از نماز مغرب تا نماز صبح و دعای ندبه را در مسجد بیتوته می کنند.

مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری کوثر روستای پشته ایسین از اقامه نماز جماعت مغرب و عشا و نماز جماعت صبح، دعای ندبه، تشکیل حلقه های معرفتی و برنامه های معرفت افزایی را از شاخص ترین برنامه های این طرح نام برد.

اجرای طرح«شبی در مسجد» در روستای پشته ایسین/وقتی که مسجد خانه بچه ها می شود

وی اضافه کرد: بیان احکام شرعی، برگزاری نشست پرسش و پاسخ قرآنی، پاسخگویی به شبهات، بیان احادیث مرتبط با مسائل روز جامعه، گعده های دوستانه، ورزش فوتسال و ورزش صبحگاهی بخش دیگری از برنامه های طرح شبی در مسجد بود.

رجایی همچنین از ثبت کانون فرهنگی هنری کوثر در سامانه فهما خبرداد و گفت: 260 نفر از اعضای این کانون نیز در سامانه بچه های مسجد عضو هستند.

وی به راه اندازی تیم والیبال کانون نیز اشاره کرد و افزود: تیم والیبال کانون فرهنگی هنری کوثر پشته ایسین در مسابقات والیبال بخش مرکزی بندرعباس که هم اینک در حال انجام می باشد، شرکت کرده است.

این فعال فرهنگی تشکیل تیم فوتسال را از دیگر اقدامات کانون کوثر برشمرد و اضافه کرد: طرح شنبه های با کتاب نیز از خردادماه امسال در کانون در حال اجراست.

اجرای طرح«شبی در مسجد» در روستای پشته ایسین/وقتی که مسجد خانه بچه ها می شود

وی از برگزاری مسابقه کتابخوانی در هفته کتابخوانی به عنوان یکی دیگر از برنامه ها یاد کرد و افزود: کلاس های مهارت آموزی در رشته « تریکوبافی»(نوعی کیف) و صنایع دستی در رشته «بوشکی»(از لوازم لباس سنتی) در فصل تابستان در کانون دایر شد که با استقبال خوبی همراه بود.

حجت الاسلام « احمد پهلوانی »، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مسجد هرمزگان نیز خاطرنشان کرد: سال 72 براساس مصوبه شماره 302 شورای عالی انقلاب فرهنگی در راستای لبیک گویی به فرامین رهبری در رابطه با مبارزه با تهاجم فرهنگی، کانون ها در دل مساجد راه اندازی شدند.

وی افزود: سال گذشته نیز اساسنامه کانون های فرهنگی هنری در شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید و کانون ها به جایگاه قانونی دست یافتند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد هرمزگان با اشاره به ثبت هزار و ۲۴ کانون فرهنگی هنری در سامانه فهما، گفت: ۱۲۷ هزار نفر از اعضای کانون های مساجد هرمزگان نیز در این سامانه ثبت نام کرده اند.

وی به فعالیت های متنوع و مستمر کانون های مساجد هرمزگان اشاره کرد و افزود: ۱۰ هزار فعالیت اوقات فراغتی کانون‌های مساجد هرمزگان در سامانه فهما به ثبت رسیده است.

توجه به امور عبادی در کنار پرداختن به نیازهای روزمره، عاملی مهم برای جذب نوجوانان و جوانان به مساجد است و افزوده شدن روزانه بر تعداد کودکان، نوجوانان و جوانان شرکت کننده در برنامه های فرهنگی مذهبی خانه های خدا نوید بخش احیای کارکردهای متنوع مسجد است.

پایان پیام/88

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ 30 فروردین + دانلود غزل حافظ