ناتوانی سازمان ملل در برابر رژیم صهیونیستی


ناتوانی سازمان ملل در برابر رژیم صهیونیستی

خبرگزاری آریا- وزیر امور خارجه سوریه، از ناتوان بودن سازمان ملل در اجرای قطعنامه های مربوط به فلسطین و وادار کردن رژیم صهیونیستی به توقف جنایت علیه بشریت، ابراز تاسف کرد.

ناتوانی سازمان ملل در برابر رژیم صهیونیستی
خبرگزاری آریا- وزیر امور خارجه سوریه، از ناتوان بودن سازمان ملل در اجرای قطعنامه های مربوط به فلسطین و وادار کردن رژیم صهیونیستی به توقف جنایت علیه بشریت، ابراز تاسف کرد.
به گزارش خبرگزاری آریا، وزیر امور خارجه سوریه، از ناتوان بودن سازمان ملل در اجرای قطعنامه های مربوط به فلسطین و وادار کردن رژیم صهیونیستی به توقف جنایت علیه بشریت، ابراز تاسف کرد.
به گزارش شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه، ولید المعلم در پیام همبستگی با ملت فلسطین که در نشستی در مقر سازمان ملل قرائت شد، تاکید کرد تاسف آور است که سازمان ملل همچنان دربرابر اجرای قطعنامه هایش دست بسته است و از وادار کردن اشغالگران اسرائیلی به توقف جنایت های جنگی و جنایت علیه بشریت، عاجز مانده است.
المعلم افزود: نبود اراده واقعی نزد بعضی کشورهای غربی که از اسرائیل حمایت می کنند و نیز نبود سازوکارهای لازم برای اجرای قطعنامه های شورای امنیت در مورد مناقشه عربی- اسرائیل، باعث شده است که اشغالگران بتوانند به جنایت های خود در حق فلسطینی ها و نیز در منطقه اشغالی جولان ادامه دهند.
وی با تاکید بر موضع سوریه در حمایت از حق ملت فلسطین در تعیین سرنوشت و تشکیل کشور مستقل در سراسر فلسطین به پایتختی قدس و تضمین حق بازگشت آوارگان به سرزمین های سال 1948، خاطر نشان کرد: سوریه هرگز حمایت از آرمان فلسطین را متوقف نکرده است و به این حمایت ها ادامه خواهد داد و در برابر فشارها برای وادار کردن سوریه به تغییر موضع گیریهایش، تسلیم نخواهد شد. سوریه، آرمان فلسطین را اصلی ترین مسئله خود می داند و نابودی آن را نخواهد پذیرفت و از هیچ تلاشی برای پایان اشغالگری اسرائیل در سرزمین های عربی از جمله در منطقه اشغالی جولان سوریه فروگذار نخواهد کرد.
وزیر امور خارجه سوریه همچنین تاکید کرد اقدامات اسرائیل در حمایت از تروریست ها در سوریه در 8 سال گذشته با هدف تضعیف این کشور و جلوگیری از ایفای نقش آن در حمایت از حقوق ملت فلسطین، بر هیچ کسی پوشیده نیست.
ولید المعلم افزود: در طول چند دهه گذشته، سازمان ملل با صدور قطعنامه های زیادی از اسرائیل خواسته است به اشغالگری پایان دهد و از همه سرزمین های اشغالی عربی تا مرزهای ژوئن سال 1967 عقب نشینی کند. ناتوانی در سازمان ملل در متوقف کردن جنایت های روشمند اسرائیل و وادار کردن این رژیم به پایبندی به قوانین بین المللی و احترام به حقوق بشر، به علت حمایت های اعضای دائم شورای امنیت از اسرائیل است که این اقدام، به بازی گرفتن قوانین بین المللی و قطعنامه های سازمان ملل است. تصمیم رئیس جمهور آمریکا در به رسمیت شناختن الحاق قدس به رژیم اشغالگر و نیز تصمیم دیگر او درباره آنچه حاکمیت اسرائیل در منطقه اشغالی جولان سوریه خواند و نیز تلاش او برای تبلیغ آنچه معامله قرن خوانده می شود، در چارچوب نقض حقوق تاریخی ملت فلسطین و بقیه سرزمین های عربی اشغالی در جولان و جنوب سوریه، صورت می گیرد.
المعلم در پایان نامه خود از اعضای سازمان ملل خواست به مسئولیت خود برای پایان دادن به رنج ملت فلسطین برداشتن گام های جدی و ملموس به منظور پایان اشغالگری اسرائیل در سرزمین های عربی از جمله منطقه اشغالی جولان سوریه، در چارچوب قطعنامه های 242، 338 و 497 شورای امنیت عمل کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلید سعادت