تحویل پلیکان مصدوم به محیط زیست بندرترکمن


تحویل پلیکان مصدوم به محیط زیست بندرترکمن

گرگان - ایرنا- رییس اداره حفاظت محیط زیست بندرترکمن و گمیشان گفت: شهروند بندرترکمنی علاقه‌مند به حیات وحش، یک قطعه پلیکان مصدوم را برای درمان و تیمار به این اداره تحویل داد.

علی بیانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این پرنده زخمی پس از ثبت اطلاعات مورفولوژیکی و بیومتری به اداره امور حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست استان گلستان انتقال داده می شود.

به گفته وی با توجه به احتمال شیوع بیماری آنفلوآنزا در بین پرندگان مهاجر، اقدامات پیشگیرانه در این خصوص در حال انجام است و در همین راستا با همکاری اداره دامپزشکی از همه گونه های مصدوم تحویلی خونگیری می شود.

رییس اداره حفاظت محیط زیست بندرترکمن و گمیشان افزود: با فرهنگ سازی انجام شده شاهد همراهی بیشتر مردم در زمینه حفاظت از محیط زیست هستیم به نحوی که حتی گونه های حلال گوشت مصدوم نیز به محیط زیست تحویل داده می شود.

وی ادامه داد: اداره حفاظت محیط زیست بندرترکمن و گمیشان در پاسخ به این گونه اقدامات علاقه مندان طبیعت و حیات وحش، با اهدای هدیه از آنان قدردانی می کند.

شهرستان های ساحلی بندرترکمن و گمیشان در شمال غرب گلستان در این ایام سال میزبان تعداد زیادی از گونه های مختلف پرندگان آبزی و کنارآبزی است.

گلستان از معدود تنفس گاه های گونه های مختلف گیاهی و جانوری ایران است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه محیط زیست

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا