9 هزار محصول در هفتمین نمایشگاه «ایران‌ساخت» عرضه می‌شود


9 هزار محصول در هفتمین نمایشگاه «ایران‌ساخت» عرضه می‌شود

تهران – ایرنا - مدیرکل دفتر هماهنگی دانش، صنعت و بازار معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: هفتمین نمایشگاه «ایران‌ساخت» با حضور بیش از 350 شرکت و با ارائه بیش از 9 هزار محصول 26 تا 29 آذر ماه سال جاری برگزار می‌شود.

به گزارش معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، عبدالرضا مجدالدین با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته برای برگزاری هرچه موثرتر «هفتمین دوره نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران‌ساخت اظهار کرد: امسال در برگزاری این نمایشگاه سعی شده از طریق ارائه وام با کارمزد کم به شرکت‌ها و نیز ارائه تخفیف به دانشگاه‌ها به عنوان خریداران محصولات، از یارانه‌محوری به سمت تسهیل‌محوری حرکت کنیم.

وی ادامه داد: هفتمین دوره نمایشگاه ایران ساخت با حضور بیش از ۳۵۰ شرکت و با ارائه قریب به ۹ هزار محصول برای عرضه به دانشگاه‌ها، مراکز علمی، سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی و شرکت‌های خصوصی ۲۶ تا ۲۹ آذر ماه سال جاری برگزار می‌شود.

مجدالدین با بیان اینکه، هفتمین دوره نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران‌ساخت همزمان با بیستمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری برگزار می‌شود، گفت: روز ۲۶ آذر ماه از پژوهشگران و فناوران برگزیده کشوری در حضور مسئولان و مقامات کشوری تجلیل به عمل می‌آید.

وی با بیان اینکه، عمده بازدیدکنندگان نمایشگاه ایران ساخت از محیط‌های دانشگاهی و مراکز علمی و پژوهشی کشور می باشند، اضافه کرد: همچنین هیئت‌های بازدیدکننده از سایر کشورها نیز در نمایشگاه حضور داشته و امکان فروش محصول به آن‌ها وجود دارد چراکه برخی کشورها، به خصوص از خرید محصولات مربوط به حوزه تکنولوژی استقبال می‌کنند.

مجدالدین با اشاره به اینکه شرکت‌ها محصولات خودشان را در نمایشگاهی که بیشتر خریداران از محیط‌های علمی دانشگاهی حضور دارند، ارائه خواهند کرد، گفت: با شرکت‌ها توافق می‌کنیم که در ارائه محصولات به دانشگاه‌ها تخفیف قائل شوند و ما تسهیلی برای آن‌ها فراهم کردیم که برای آن‌ها تأمین منبع کرده و تولید را سرعت بخشد.

مدیر کل دفتر هماهنگی دانش، صنعت و بازار معاونت علمی در ادامه، اظهار کرد: در هفتمین نمایشگاه ایران ساخت همچنین تخفیفاتی برای دانشگاه‌ها در نظر گرفته ایم که آن‌ها را از سوبسیدمحوری خارج می‌کند و شرکت‌های سازنده نیز مورد حمایت بیشتری قرار می‌گیرند؛ چرا که هدف این نمایشگاه نیز رونق تولید و افزایش تولید دستگاه‌ها و تجهیزات ساخت داخل است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


واکنش کاپیتان استقلال به توهین زشت به پلیس