خطر خشکسالی در آفریقای جنوبی برای حیوانات


خطر خشکسالی در آفریقای جنوبی برای حیوانات

خبرگزاری آریا- تعداد زیادی از حیوانات با ترک زیستگاه‌های طبیعی خود به سبب کمبود آب و غذا عازم مناطق مسکونی شده و در زمین‌های کشاورزی اقامت کرده اند.

خطر خشکسالی در آفریقای جنوبی برای حیوانات
خبرگزاری آریا- تعداد زیادی از حیوانات با ترک زیستگاه‌های طبیعی خود به سبب کمبود آب و غذا عازم مناطق مسکونی شده و در زمین‌های کشاورزی اقامت کرده اند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از شبکه تلویزیونی العالم، خشکسالی شدید در آفریقای جنوبی جان بسیاری از حیوانات را تهدید می‌کند. بر همین اساس تعداد زیادی از حیوانات با ترک زیستگاه‌های طبیعی خود به سبب کمبود آب و غذا عازم مناطق مسکونی شده و در زمین‌های کشاورزی اقامت کرده اند. سخنگوی سازمان اداره مناطق حفاظت شده طبیعی آفریقای جنوبی اعلام کرد ده‌ها زنجیر فیل طی چند هفته جان خود را به سبب خشکسالی از دست داده اند.
گزارشگر العالم در گزارشی با اشاره به خشکسالی شدید در آفریقا که با پخش تصاویری از آثار و نتایج این خشکسالی همراه بود، گفت: سازمان ملل هشدار داد بیش از پنج میلیون روستایی در زیمبابوه که حدود یک سوم جمعیت این کشور را تشکیل می‌دهند، با خطر کمبود مواد غذایی قبل از فرا رسیدن موسم برداشت محصول سال آینده روبرو هستند. در همین حال سخنگوی پارک‌های ملی اعلام کرد حیواناتی مثل زرافه و گاومیش به سبب خشکسالی با خطر مرگ دست و پنجه نرم می‌کنند. به گفته وی اوضاع تا قبل از بارش مجدد باران بهبود پیدا نخواهد کرد.
یکی از مسئولان مدیریت پارک‌های ملی گفت: اوضاع بسیار خطرناک است، زیرا سطح آب در بسیاری از مناطق رو به کاهش است و به همین سبب اگر باران نبارد، اوضاع روز به روز بدتر می‌شود. اگر در ماه‌های آینده باران نبارد، زندگی جانوران به خطر می‌افتد.
در ادامه گزارش آمده است: خشکسالی و به دنبال آن گرسنگی باعث ورود حیوانات به مناطق مسکونی شده است و به همین علت طی پنج سال گذشته حدود 200 نفر در پی حمله حیوانات کشته شده اند. علاوه بر این حیوانات باعث از بین رفتن بخش‌های وسیعی از زمین‌های کشاورزی شده اند.
یکی از اهالی می‌گوید: حیوانات گرسنه به دام‌های ما حمله می‌کنند. فیل ها، شیر‌ها و دیگر حیوانات وارد روستا‌ها می‌شوند و زمین‌های کشاورزی را نابود می‌کنند. این مشکل ادامه دارد و هر بار که موضوع را به مسئولان گزارش می‌کنیم، می‌آیند و حیوانات را می‌برند، ولی راه حلی ارائه نمی‌کنند.
گزارشگر ادامه داد: حدود 85 هزار زنجیر فیل در زیمبابوه زندگی می‌کنند و این کشور از این نظر بعد از بوتسوانا در جایگاه دوم قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل فوق العاده خاص پریناز ایزدیار برای عید+ عکس