برای اجاره کردن خانه روش‌های جدیدتری را امتحان کنید


برای اجاره کردن خانه روش‌های جدیدتری را امتحان کنید

رکنا: تا همین چند سال پیش، وقتی حرف از اجاره کردن یا خریدن خانه به میان می‌آمد، اولین توصیه همه دوستان و آشنایان پوشیدن یک کفش آهنی بود! مراحل گشتن و پیدا کردن خانه مناسب، سخت و طاقت‌فرسا به نظر می‌رسید و اصلی‌ترین راه آن، سر زدن به مشاور املاک محل بود.

این مشاورین اغلب معتمد اهل محل بودند و آشنایی با آنها در وقت مبادا غنیمتی به شمار می‌آمد. از همین رو اغلب افراد تمایلی به عوض کردن محله و منطقه زندگیشان نداشتند و در همان حوالی خانه قدیمی خود و به پیشنهاد بنگاه‌داران محل، دنبال خانه جدیدشان می‌گشتند. این محدودیت باعث می‎شد فرصت دیدن خانه های بهتر در محله‎های جدیدتر از خریداران یا اجاره‌نشینان گرفته شود.

راه دیگر پیدا کردن خانه، روزنامه‌های نیازمندی بودند که در چند کلمه محدود شرحی از خانه ارائه می‌کردند و روی آگهی با حروف درشت شماره تلفنی مینوشتند که معمولا به دفتر مشاورین املاک وصل می‌شد. این روش هم برای آنها که دنبال خانه جدیدشان بودند پردردسر بود و هم برای آگهی‌دهنده هزینه زیادی داشت. اغلب آگهی‌ها تنها یک روز در روزنامه چاپ می‌شدند و برای ثبت یک آگهی مدت‌دار باید هزینه بسیار زیادی پرداخت می‌شد. از طرفی همیشه ریسک دیده نشدن آگهی از طرف خریداران واقعی وجود داشت آن هم در شرایطی که صدها آگهی ریز و درشت باید در یک صفحه روزنامه گنجانده می‌شدند. در نهایت گشتن در روزنامه‌ها، مکالمات تلفنی، قرار حضوری در بنگاه‌ها و دیدن خانه‌های مختلف ممکن بود ماه‌ها طول بکشد تا به یک قرارداد راضی‌کننده منجر شود.

در سال‌های اخیر و با همه‌گیر شدن اینترنت، روش جدیدی برای اجاره یا خرید و فروش خانه به وجود آمد. در میان سایت‌ها و اپلیکیشن‌هایی که با سرعت طراحی می‌شدند و جایشان را در دل هزاران کاربر باز می‌کردند، سایت‌ها و اپلیکیشن‌های خرید و فروش خانه و آپارتمان مورد استقبال زیادی قرار گرفتند.

این روزها دیگر لازم نیست برای پیدا کردن خانه کفش آهنی بپوشید، یک گوشی همراه و یک مبل راحت کفایت می‌کند تا ساعت‌ها در میان آگهی‌های مجازی به گشت و گذار در بین خانه های مختلف شهر بپردازیم. مهم‌تر از همه اینکه آگهی‌هایی که روی اپلیکیشن‌های حوزه املاک قرار می‌گیرند، دارای مشخصات کاملی هستند. از متراژ و امکانات خانه گرفته تا عکس‌های آن در زوایای مختلف. دیگر محدودیتی برای انتخاب محل زندگی وجود ندارد و بدون صرف وقت و رفت و آمد در خیابان‌های شهر، می‌توان به خانه‌های آگهی شده در تمام گوشه های شهر سرک کشید. علاوه بر این، برچسب قیمت تمام خانه‌ها در مشخصات آگهی وجود دارد، برای همین نیازی نیست وقتمان را بر سر خانه‌هایی بگذاریم که پولشان بیشتر از جیبمان است. بهتر است از اپلیکیشن‌هایی استفاده کنیم که قابلیت جستجوی پیشرفته دارند و امکانات وارد کردن تمام مشخصات خانه مورد نظرمان را به ما می‌دهند. یکی از اپلیکیشن‌های کارآمد در این حوزه شیپور است. این اپلیکیشن یک مجموعه کامل از آگهی‌های مربوط به خرید و فروش خانه، اجاره خانه و آپارتمان، اجاره ویلا و خرید واحدهای اداری و تجاری است و روزانه ده‌ها هزار آگهی جدید به این مجموعه اضافه می‌شود. در شیپور می‌توانیم مشخصاتی مثل متراژ و تعداد اتاق‌های خانه، محله مورد نظر، قیمت را وارد کنیم تا آگهی خانه هایی را نمایش دهد که کاملا مطابق با شرایط درخواستی ماست. همچنین می‌توانیم با زدن یک دکمه، ارزان‌ترین خانه‌های شهر را پیدا کنیم یا فقط نزدیکترین خانه‌هایی را ببینیم که برای فروش یا اجاره آگهی شده‌اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟