معاون استاندار: موانع تولید در آذربایجان‌غربی احصا می‌شوند


معاون استاندار: موانع تولید در آذربایجان‌غربی احصا می‌شوند

ارومیه- ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: موانع تولید و رونق اقتصادی در این استان مورد تاکید بوده و با تلاش مسوولان این موانع احصا می‌شوند.

بهنام شهدی روز یکشنبه در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان ماکو که با حضور جمعی از مدیران کل استان برگزار شد افزود: شناسایی موانع تولید اولویت نخست دستگاه‌های اجرایی است تا راهکارهای جدید برای مشکل‌های موجود اجرایی شود.
وی ادامه داد: کارگروه رفع موانع تولید در استان مشکلات واحدها را با حضور مدیران آنها برگزار می‌کند تا این مشکلات به صورت کارشناسانه رفع شوند.
وی اظهار داشت: بیش از ۹۰ درصد اقتصاد ما وابسته به منابع بانکی است و باید به دنبال سیاست‌هایی باشیم که این وابستگی کاهش و رونق اقتصادی افزایش یابد.
وی افزود: با توجه به این امر باید برای حمایت و رونق واحدهای فعال و نیمه‌فعال تولیدی اشتغال‌زا و راه‌اندازی واحدهای صنعتی با فناوری‌های جدید، نظام بانکی و بانک‌های عامل آذربایجان‌غربی همراهی و همگاهی بیشتری با بخش صنعت و تولید این استان داشته باشند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌غربی با تاکید بر اینکه شناسایی ابزارهای جدید تامین مالی برای بنگاه‌های تولیدی بزرگ در اولویت‌ قرار دارد گفت: برای رونق تولید در استان نیازمند راه‌اندازی واحدها و بنگاه‌های اقتصادی با فناوری جدید مبتنی بر نیازهای این استان هستیم و در این مسیر باید سطح همکاری و مشارکت بانک‌ها افزایش یابد.
وی با اشاره به اینکه فعالیت ۵٩ واحد تولیدی فعال در شهرستان ماکو ظرفیت مناسبی برای منطقه است، اضافه کرد: این ظرفیت فرصت مغتنمی بوده تا این منطقه به پایانه صادراتی تبدیل شود زیرا وجود مرز مشترک با کشورهای همسایه بهترین فرصت‌ها را برای توسعه منطقه ایجاد می‌کند.
وی ادامه داد: در مرحله نخست باید از خام فروشی مواد تولیدی پرهیز گردد و حلقه‌های زنجیره تولید به درستی به هم متصل شوند و در این مسیر از دنیا و تکنولوژی به روز الگوبرداری شود.
بنابر آمارهای اداره کل امور اقتصادی و دارایی، آذربایجان‌غربی رتبه نخست فضای کسب و کار را طی فصل‌های تابستان و بهار امسال کسب کرده است؛ دولت تدبیر و امید با اجرای طرح رونق تولید، زمینه بازگشت هزاران واحد تولیدی به چرخه تولید را فراهم کرده است.
یکی از مهمترین نتایج اقدامات دولت تدبیر و امید در آذربایجان‌غربی توسعه صادرات غیرنفتی بوده و این رشد به حدی است که در طول سال گذشته با بیش از ۱۰۰ درصد افزایش نسبت به سال ۱۳۹۶ رسید و امسال نیز همین روند نسبت به سال ۱۳۹۷ ادامه دارد.
در ادامه این جلسه نمایندگان دستگاه‌های اجرایی به بیان نظرهای خود در خصوص نحوه پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی و چگونگی توسعه اشتغال در منطقه پرداختند.
آذربایجان‌غربی طی یک و نیم سال گذشته همواره از استان‌های پیشتاز در اجرای طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری بوده‌است.
طرح اشتغال پایدار روستایی از اواخر سال ۱۳۹۶ در کشور اجرایی شد و آذربایجان‌غربی همواره بین استان‌های برتر کشور در این طرح قرار داشت؛ نزدیک به چهار هزار میلیارد ریال تسهیلات در این خصوص در آذربایجان‌غربی پرداخت شد و این روند همچنان ادامه دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی