قله‌های سرسخت کرمانشاه برای صعودهای زمستانی کدامند؟


قله‌های سرسخت کرمانشاه برای صعودهای زمستانی کدامند؟

یک مربی کوهنوردی بیستون، شاهو و قله قته‌چرمی پرآو را سخت‌ترین کوه‌های کرمانشاه برای صعودهای زمستان اعلام کرد.

بهرام حسینی در گفت وگو با ایسنا، بابیان اینکه معمولا علاقمندان به کوه به سه گروه کوه‌رو، کوه‌پیما و کوهنورد تقسیم می‌شوند، عنوان کرد: کوه‌روها افرادی هستد که هیچ آموزشی برای صعود به کوه ندیده‌اند و تنها به صرف اینکه به کوه علاقه دارند و یا اینکه ورزشکار هستند، روزهای تعطیل را به کوه می‌روند.

وی به همجواری شهر کرمانشاه با کوه تاق بستان و شاهو اشاره کرد و افزود: وجود این کوه‌ها باعث شده تا آمار کوه‌روها در کرمانشاه بسیار بالا باشد.

این مربی کوهنوردی تصریح کرد: آمار بالای کوه‌روها در کرمانشاه باعث شده متاسفانه 90 درصد از حوادثی که در کوهستان داریم، مربوط به همین افراد باشد.

وی اظهار کرد: افرادی هم که جزو گروه کوه‌پیما هستند، هرچند برای رفتن به کوه آموزش‌هایی را دیده‌اند، اما زمانی که به کوه صعود می‌کنند، بویژه در فصل زمستان نباید بدون همراهی مربی و راهنما باشند.

حسینی با تاکید بر اینکه افراد کوهنورد برای صعود به کوه آموزش‌های تخصصی زیادی دیده‌اند، عنوان کرد: باتوجه به اینکه در فصل زمستان مخاطرات کوهستان زیاد است، این دسته از افراد هم نباید بصورت انفرادی به کوه صعود کنند، چراکه در صورت صعود انفرادی و گرفتار شدن در کوهستان، کسی نمی‌تواند به آنها کمک کند.

وی تاکید کرد: باتوجه به اینکه کرمانشاه قلل مرتفعی دارد که صعود به برخی از آنها بسیار سخت است، بنابراین کوهنوردان در فصل زمستان پیش از صعود به این قلل باید حتما پیش بینی وضع هوا را مورد توجه قرار دهند.

این مربی کوهنوردی بیستون، شاهو و قله قته چرمی کوهستان پرآو را سخت‌ترین کوه‌های کرمانشاه برای صعود در فصل زمستان دانست و گفت: از آنجایی که این کوه‌ها در فصل زمستان بیشترین مه گرفتگی و یخ‌زدگی و بهمن را دارند، بنابراین صعود به آنها در این فصل از سال سخت است و باید با آمادگی کاملی برای صعود آنها رفت.

وی در ادامه بابیان اینکه کوهنوردان برای صعود به کوهستان در فصل سرد و زمستان باید تجهیزات کاملی به همراه داشته باشند، عنوان کرد: کفش مناسب که به آن قلب دوم کوهنورد می‌گویند، تغذیه مناسب برای پیش از صعود، حین صعود و بعد از صعود و نیز لباس مخصوص از نکاتی است که همه کوهنوردان باید برای صعود به آن توجه داشته باشند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید