تندیس فداکاری شنا کردن بر خلاف جریان آب است


تندیس فداکاری شنا کردن بر خلاف جریان آب است

دبیر آیین اعطای تندیس ملی فداکاری به دانشجویان ایران: بحث تندیس فداکاری شنا کردن بر خلاف جریان آب است.

تندیس فداکاری شنا کردن بر خلاف جریان آب استبه گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، آقای جمال رحیمیان وضعیت فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، خلاف جهت ایثار و فداکاری است و بلند کردن پرچم فداکاری در این شرایط سخت خواهد بود.
وی افزود: جهاد دانشگاهی این عَلَم را برافراشته است، اما بدون همکاری متولیان عرصه فرهنگ این امر محقق نخواهد شد که از آن جمله می‌توان به سازمان انتقال و اهدای خون، کمیته امداد امام خمینی (ره)، بسیج دانشجویی دانشگاه‌ها، بهزیستی، هلال احمر، وزارت خانه‌های علوم و بهداشت و بسیج سازندگی اشاره کرد.
دبیر آیین اعطای تندیس ملی فداکاری به دانشجویان ایران در مورد تندیس ملی فداکاری به دانشجویان ایران ادامه داد: دوره نهم از فروردین ماه ۹۸، آغاز شد، ۹ جلسه شورای سیاست گذاری تشکیل شد. انتخاب برگزیدگان فداکار در کمیته‌ای موسوم به انتخاب دانشجوی فداکار صورت می‌گیرد.
آقای رحیمیان یادآور شد: این کمیته سه روش برای معرفی دانشجویان فداکار در نظر گرفته بود، یک روش خود اعلامی، روش دوم معرفی دانشجو یا گروه فداکار به دبیرخانه از سوی سایر افراد است. روش سوم نیز برعهده سازمان‌ها و نهاد‌های همکار بود که باید دانشجویان و گروه‌های فداکار را شناسایی می‌کردند.
وی، میزان ثبت‌نام در سایت دبیرخانه را ۲۰ درصد بیشتر از پارسال ذکر و اضافه کرد: طبق مصوبه شورای سیاست گذاری امسال ۳۰ برگزیده معرفی می‌شوند که شامل ۱۲ گروه دانشجویی و ۱۸ فرد دانشجویی فداکار است.
وی افزود: کمیته انتخاب کار سختی دارد، تاکنون پنج جلسه تشکیل شده و دو سوم برگزیدگان انتخاب شده‌اند. از میان برگزیدگان ۱۲ نفر مرد و ۲ نفر زن هستند که ممکن است تا پایان انتخاب برگزیدگان، تعداد زنان منتخب نیز افزایش یابد.
وی به ویژگی‌های این دوره از آیین اعطای تندیس ملی فداکاری به دانشجویان اشاره کرد و گفت: ۲ شهید مدافع حرم را در میان برگزیدگان داریم که یکی از آن‌ها از دانشگاه تهران است. همچنین در این آیین از خانواده دانشجوی دانشگاه شاهرود که دچار مرگ مغزی شد و اعضای او به ۴۵ نفر حیات داد (اهدای اعضا و پیوند مغز استخوان)، تجلیل می‌شود. همچنین از یک استاد فداکار نیز تقدیر می‌شود.
دبیر آیین اعطای تندیس ملی فداکاری به دانشجویان ایران به بخش جانبی این آیین نیز اشاره کرد و افزود: بخش جانبی این مراسم دو قسمت است. امسال یکی از رویداد‌های مهمی که فضای ایثار و فداکاری را در جامعه رقم زد، ماجرای سیل بود. نمایشگاه عکسی از خبرگزاری‌های فعال که از این رخداد در کشور عکس‌هایی روی خروجی‌های خود کار کرده‌اند، برپا خواهد شد. همچنین تعداد ۵ نشست علمی در ضمن برگزاری این آیین در دانشگاه تهران برگزار خواهد شد.
آقای رحیمیان همچنین گفت: امسال به صورت آزمایشی در استان خوزستان آیین اعطای تندیس فداکاری استانی برگزار می‌شود.
در پایان این نشست از پوستر نهمین آیین اعطای تندیس ملی فداکاری به دانشجویان ایران رونمایی شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا