20 آذر؛ آیین اعطای تندیس فداکاری دانشجویان


20 آذر؛ آیین اعطای تندیس فداکاری دانشجویان

نهمین آیین اعطای تندیس ملی فداکاری به دانشجویان ایران روز چهارشنبه 20 آذر 98 در تالار فردوسی دانشکده ادبیات دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

20 آذر؛ آیین اعطای تندیس فداکاری دانشجویانبه گزارش خبرنکار خبرگزاری صدا و سیما، آقای عیسی علیزاده در نشست خبری نهمین آیین اعطای تندیس ملی فداکاری به دانشجویان ایران که در دفتر مرکزی جهاد دانشگاهی برگزار شد، افزود: در این آیین از دانشجویان و گروه‌های دانشجویی، با موضوع‌های «دفاع از کشور، انقلاب اسلامی و حریم اهل بیت (ع)»، «ارائه خدمات پیشگیرانه و امدادرسانی داوطلبانه در حوادث و رخداد‌های طبیعی با غیرمترقبه» (با تأکید بر دانشجویان و گروه‌های دانشجویی فعال در سیل اخیر) تقدیر می‌شود.
وی افزود: «امور خیریه»، «تأمین ارگان‌های حیاتی بیماران نیازمند از طریق اهدای خون و عضو»، «سازندگی، محرومیت‌زدایی و آبادنی کشور» و «سلامت و توانبخشی» از دیگر محور‌های انتخاب و تقدیر از دانشجویان است.
معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی تصریح کرد: تندیس فداکاری این ادعا را ندارد همه کسانی که فداکار و ایثارگرند را شناسایی می‌کند، چراکه اغلب افراد فعال در این حوزه، تمایل ندارند نامی از آن‌ها برده شود و گمنامی خصلت این نوع فعالیت است.
آقای علیزاده مستندسازی از این فعالیت‌ها در طول سال می‌تواند مؤثر و الگوسازی خوبی برای قشر جوان باشد.
وی با بیان اینکه اساس تشکیل جهاد دانشگاهی در سال ۵۹ فعالیت فرهنگی بود، گفت: شاید یکی از مهم‌ترین کار‌های ما در عین ساختار‌های فرهنگی که داشته‌ایم تعریف رویداد‌های متعدد فرهنگی در حوزه‌های مختلف است.
معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی ادامه داد: رویداد اعطای تندیس ملی فداکاری هم که هشت دوره آن برگزار شده با توجه به نیاز کشور بوده است. فداکاری و ایثار در تمامی ملل و ادوار تاریخ مورد احترام بوده است. کمترین مراتب فداکاری مالی و بزرگ‌ترین مراتب آن گذشتن از جان است.
آقای علیزاده ادامه داد: در نظرسنجی‌ها و برنامه‌هایی که در دانشگاه داریم یکی از موارد موضوعات اجتماعی است که بدون حمایت نهاد و سازمان خاصی انجام می‌شود که برای تکریم و ارج نهادن به این فعالیت ها، این برنامه برگزار می‌شود.
وی آموزش به دانشجویان برای شناخت فعالیت‌های گسترده اجتماعی را ضروری دانست و افزود: اگر بسیاری فعالیت‌ها تعریف شود، دانشجویان علاقه‌مند می‌شوند که در کنار تحصیل در رشته تخصصی خود، در فعالیت‌های اجتماعی، فرهنگی خودجوش شرکت کنند.
وی ضمن گله‌مندی از برخی نهاد‌ها که در بعض دوره‌ها حضور داشتند و بنا به دلایلی در این دوره همکاری ندارند، ادامه داد: این کار اجتماعی و فرهنگ سازی است، هر چه نهاد‌ها وسازمان‌ها مشارکت داشته باشند می‌توان در فرهنگ سازی موضوع ایثار و فداکاری نقش خوبی ایفا کرد.
معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی اضافه کرد: در حال بررسی هستیم که این رویداد در دوره‌هایی به صورت بین‌المللی برگزار شود. باشگاه دانشجویان فداکار تشکیل شود و اگر بتوان آن را تبدیل به اتحادیه جهانی کرد. مجوز تأسیس این باشگاه صادر شده و مراحل اجرایی آن در حال سپری شدن است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی