اعتراضات تونسی ها در پی مرگ یک جوان به دلیل خودسوزی


اعتراضات تونسی ها در پی مرگ یک جوان به دلیل خودسوزی

شفقنا- پلیس تونس برای متفرق کردن دهها معترض که راههای شهر «جلمه» در جنوب این کشور را پس از مرگ یک جوان به دلیل خودسوزی بسته بودند، به گاز اشک آور متوسل شد. به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از روسیا الیوم، اعتراض تونسی ها پس از مرگ جوانی به نام «عبدالواحد الحبلانی» صورت گرفت که در اعتراض به […]

اعتراضات تونسی ها در پی مرگ یک جوان به دلیل خودسوزی

شفقنا- پلیس تونس برای متفرق کردن دهها معترض که راههای شهر «جلمه» در جنوب این کشور را پس از مرگ یک جوان به دلیل خودسوزی بسته بودند، به گاز اشک آور متوسل شد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از روسیا الیوم، اعتراض تونسی ها پس از مرگ جوانی به نام «عبدالواحد الحبلانی» صورت گرفت که در اعتراض به اوضاع معیشتی دست به خودسوزی زده بود.

شاهدان عینی در این باره گفتند: تظاهرات کنندگان بعد از ظهر روز گذشته پس از خاکسپاری این جوان، لاستیک ها را آتش زدند و راهها را بستند.

این شاهدان افزودند: برخی از مردم این شهر در پی شلیک گاز اشک آور دچار حالت خفگی شدند و شماری از نیروهای امنیتی نیز مصدوم شدند.

عبدالواحد الحبلانی ۲۵ ساله پنج شنبه گذشته در اعتراض به فقر و اوضاع بد معیشتی دست به خودسوزی زد وروز جمعه براثر درصد بالای سوختگی درگذشت. این حادثه یادآور خودسوزی محمد البوعزیزی نماد انقلاب تونس است که سال ۲۰۱۰ دست به خودسوزی زد و باعث شعله ور شدن انقلاب این کشور و سرنگونی حکومت زین العابدین بن علی شد.

الحبلانی به طور نامنظم کار می کرد و خواهان بهبود اوضاع معیشتی خود در شهر «جلمه» مجاور شهر سیدی بوزید محل تولد البوعزیزی بود.

از زمان مرگ بوعزیزی در سال ۲۰۱۰، برخی از جوانان برای مقابله با دشورای های اقتصادی مزمن تونس از شیوه او پیروی می کنند.

خبر را در روسیا الیوم ببینید

انتهای پیام

fa.shafaqna.com

شفقنا در شبکه های اجتماعی: توییتر | اینستاگرام | تلگرام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هر آنچه که باید در رابطه با بیماری‌های مقاربتی بدانید