سارقان 1800 کیلوگرم پسته در شهربابک دستگیر شدند


سارقان 1800 کیلوگرم پسته در شهربابک دستگیر شدند

کرمان - ایرنا - فرمانده انتظامی شهرستان شهربابک گفت: هزار و 800 کیلوگرم پسته در راستای چند فقره سرقت در این شهرستان کشف و سارقان این پرونده نیز دستگیر شدند.

سرهنگ محسن صیفوری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی ماه های مهر و آبان سال جاری شاهد سرقت های خشن بویژه از ترمینال های ضبط پسته در شهربابک بودیم.

وی با بیان اینکه در این رابطه چهار سارق، ۲ مال‌خر و ۲ رابط دستگیر شدند تصریح کرد: سارقان به صورت تیمی فعالیت می کردند که با پوشاندن سر و چهره خود و نقاب زدن، وارد ترمینال های ضبط پسته، انبارها و یا منازل می شدند و با تجاوز به عنف و توسل به زور اقدام به سرقت اموال مردم می کردند.

سرهنگ صیفوری اظهار داشت: به دلیل ترس و وحشتی که در منطقه خاتون آباد و رباط از توابع شهربابک ایجاد شده بود، پرونده سرقت پسته به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.

وی به توقیف سه دستگاه خودرو پژو در این رابطه اشاره کرد و یادآور شد: حدود چهار روز قبل این باند که از اتباع بیگانه افغانستان هستند شناسایی و در یک عملیات منسجم دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی شهربابک با اشاره به اینکه سارقان مقداری از پسته های مسروقه را فروخته اند، خاطرنشان کرد: مال‌خرها قبول کرده اند که خسارت مال باختگان را پرداخت کنند.

وی از دستگیری ۲ فرد ایرانی در پرونده سرقت پسته در شهربابک خبر داد و گفت: علت دستگیری این افراد خرید سیم کارت تلفن همراه و خودرو به نام خود و گذاشتن آن در اختیار افاغنه بوده است.

سرهنگ صیفوری همچنین از چند فقره سرقت از مدارس شهربابک خبر داد و افزود: در پی وقوع سرقت دوربین ها، سیم های کابل متصل به تیر چراغ برق و کابل سیستم کامپیوتری از مدارس و نیز برخی اقلام خرد داخل منزل نظیر دستگاه جوش، دریل و غیره، سارق با بررسی های پلیس آگاهی شهربابک دستگیر شد.

وی با بیان اینکه سارق به ۶ مورد سرقت اغراق کرده است، اظهار داشت: اموال مسروقه کشف و پرونده تحویل مراجع قضایی شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان شهربابک در خصوص پیشگیری از سرقت احشام که در اواخر پاییز و زمستان نیز هشدار داد.

وی از نصب ردیاب GPS بر روی خودروهای شهرستان در آینده ای نزدیک خبر داد و افزود: سامانه مها (مرکز هشدار الکترونیک) نیز بزودی در شهربابک راه اندازی می شود که هر منزل و مرکزی می تواند به این سامانه متصل شود و از این طریق از دستبرد در امان خواهند بود.

شهربابک در ۲۴۰ کیلومتری کرمان واقع است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403