نفوذ جریان فکری انحرافی در حوزه علمیه قم/ پایگاه جریان انحرافی عراق، در کربلا است


نفوذ جریان فکری انحرافی در حوزه علمیه قم/ پایگاه جریان انحرافی عراق، در کربلا است

رکنا: دادستان کل کشور از نفوذ جریان فکری انحرافی در حوزه علمیه قم خبر داد و درباره اعتراضات اخیر گفت که عناصر اصلی خائن دستگیر شده و عده‌ای فراری و عده‌ای هم مخفی شده‌اند.

به گزارش رکنا، حجت الاسلام محمد جعفر منتظری در نشست هم اندیشی بسیجیان قوه مقننه با اشاره به بیانات اخیر رهبری در جمع بسیجیان، اظهار کرد: جامع ترین، حکمیانه ترین وراهبردی ترین سخنان درباره بسیج را سه روز قبل از رهبر معظم انقلاب شنیدیم. سخنان ایشان در این حوزه بیاناتی است که مسئولان عالی بسیج و سپاه بایستی نسبت به تبیین، تشریح و کابردی کردن آن تلاش وافری داشته باشند.

در ادامه گزارش ایسنا آمده است ، منتظری ادامه داد: سخنان اخیر مقام معظم رهبری درباره بسیج سخنان حکیمانه و ارزشمندی بود که هر فرازی از آن را باید به صورت تابلویی در منزل بسیجیان قرار داد. مقام معظم رهبری تشکیل بسیج را مصداق تام و تمام تبدیل تهدید به فرصت و رفع تهدیدات دانستند. از زمان تشکیل بسیج که یکی از الهامات الهی به قلب امام در سال 58 بود، تا امروز که 40 سال از عمر این شجره طیبه می‌گذرد، تهدیدهای فراوانی را در نظام جمهوری اسلامی مشاهده کرده‌ایم که حقا در بسیاری از آنها بسیج در کنار سایر عناصر موثر تهدیدها را به فرصت تبدیل کرد. مصادیق آن در عرصه دفاع مقدس، سازندگی و تا به امروز مقابله با تهدیدهای دشمن فراهم است این تفکر بسیجی بود که توانست آن تهدیدها را به فرصت تبدیل کند.

دادستان کل کشور ادامه داد: مقام معظم رهبری در فراز دیگری از بیانات اخیرشان برای بسیج دو جلوه را برشمردند؛ یک جلوه مجاهدت در عرصه دفاع سخت و دیگری در عرصه دفاع نرم، علم، خدمات‌رسانی، سازندگی، تبلیغات دینی و فرهنگی؛ با مجموعه اطلاعاتی که از منابع مختلف داریم. امروز دشمن با همه توان و با همه آنچه توانسته جمع کند، برای جنگ نرم با نظام جمهوری اسلامی به میدان آمده و در حوزه‌های مختلف حضور دارد یعنی از حوزه‌های دینی تا مراکز علمی، مذهبی، مساجد و مجامع عمومی گرفته و به طور کلی هرجایی که احساس کند می‌تواند نقش موثری در مقابله با تداوم انقلاب داشته باشد برای نفوذ در آن مراکز تلاش بیشتری می‌کند. نمونه آن را در حوزه‌های علمیه شاهد هستیم به عنوان خبر قطعی می‌گویم دشمن سرمایه‌ گذاری کرده که یک جریان فکری انحرافی در حوزه علمیه قم به وجود آورد. شاخه‌های آن را در جاهای دیگر و شهرستان‌ها می‌بینید که یک شاخه آن در عراق است. پایگاه این جریان انحرافی عمدتا در کربلا است.

وی توضیح داد: چندی قبل در عراق با برخی از بزرگان عراق دیدار و گفت‌وگویی داشتم آنها هم به این موضوع معتقد بوده و به این نتیجه رسیده‌اند که این جریان انگلیسی شبیه جریان وهابیت در بین اهل‌سنت و جریان بهاییت در بین شیعیان و مکتب امامت و ولایت است. آن جریان شیعه انگلیسی که می‌بینید هم تغذیه و پایگاه رسانه‌ای‌اش در قلب انگلیس است و آنجا هزینه‌ها می‌کنند و چه کسانی را آنجا می‌برند. از این نمونه‌ها زیاد داریم در یک جمله خلاصه می‌گویم دشمن دقیقا روی نقاطی که می‌تواند اثرگذار باشد هدف‌گذاری کرده چون می‌داند این حوزه‌ها و عرصه‌ها در پیدایش و استمرار و تداوم انقلاب تاثیرگذار است.

دادستان کل کشور با تاکید بر این‌که نفوذ یک خطر جدی است، افزود: متاسفانه کمتر به این خطر در بین مدیران و مسئولان اهتمام ورزیده می‌شود هرگاه هم اشاره‌ای می‌شود به گونه‌ای متهم می‌شویم حال این‌که نفوذ یک واقعیت غیرقابل انکار در همه حوزه‌ها است به خصوص حوزه‌های تاثیرگذار روی اندیشه و تفکرات نسل جوان و اقتصاد و فرهنگ است.

وی پیدا کردن نفوذی‌ها را هم کار مشکلی دانست و گفت: وظیفه و تاکید همه نفوذی‌ها جاسوسی نیست. یک وقت دشمن در جایی جاسوس می‌گذارد تا به صورت روزانه و ساعتی تبادل اطلاعات کند و اطلاعات بخشی را منتقل کرده تا در اتاق فکر براساس آن اطلاعات میدانی برنامه‌ریزی کند. وظیفه عده‌ای از نفوذی‌ها هم دادن اطلاعات نیست آنها جاده صاف‌کن دشمن هستند برخی‌ها هم چه بسا ندانند مستقیم عامل و نفوذی دشمن بوده ولی عملکرد آنها به گونه‌ای است که جاده را برای ورود دشمن صاف می‌کند.

وی ادامه داد: یکی از کارهای بسیار مهم و حساس و مراقبت‌های بسیج باید مسئله نفوذ باشد این که چطور نفوذی‌ راه‌ها و عوامل نفوذ را بشناسیم. بحث مفصلی است اما خطر جدی است باید در پیشگیری و مقابله با آن درست حرکت کنیم. انتظار از بسیجی با بصیرت داشتن همین مراقبت‌ها است و با اهتمام کامل رصد کنند مقام معظم رهبری نیز در سخنان اخیرشان 6 توصیه ارزشمند به بسیجیان داشتند ان‌شاءلله بسیج رهنمودها، توصیه‌ها را به بدنه خود تزریق کند.

وی با بیان این که باید راه نفوذ دشمن را با بصیرت تمام شناخت و آن را بست و با آن مقابله کرد افزود: وقتی تفکر بسیجی و شاخصه‌های آن در یک فرد یا در یک سازمان وجود داشته باشد قطعا جامعه دچار آسیب نمی‌شود و مشکلات که امروز در عرصه‌های مختلف شاهدیم را با آن مواجهه نخواهد شد. اکنون در دستگاه‌های مختلف شاهد کارهای هستیم که در تراز نظام جمهوری اسلامی نیست.

دادستان کل کشور توضیح داد: اگر در قوه قضاییه تفکر بسیجی حاکم بود و در فضای عمومی دستگاه قضایی شاهد این تفکر بودیم دیگر برخی از مشکلات و اشکالات در دستگاه قضایی را نمی‌دیدیم انسان و تفکر بسیجی به خود اجازه نمی‌دهد درباره پرونده‌های که حق مردم در آن مطرح است، دچار لغزش، رشوه خواری، رشوه گیری ، رابطه بازی و توصیه بازی شود. اگر در فضای عمومی مجلس هم تفکر بسیجی حاکم بود آیا شاهد برخی سخنرانی‌ها و نداها از تربیون مجلس بودیم؟ اگر بر دستگاه اجرای و دولتی تفکر بسیجی حاکم بود آیا این همه مشکلات و فساد داشتیم؟ تفکر بسیجی کجا و فساد و رانت خواری و ضایع کردن حق بیت المال و کجا!

منتظری خطاب به بسیجیان گفت: تلاش کنید خود را از این لاک بیرون آورید و تفکر بسیجی را به بدنه دستگاه‌های مختلف در حوزه قضا، تقنین و اجرا حاکم کنید. اگر مسئولان تفکر بسیجی داشتند شاهد این نابه سامانی‌ها نبودیم. باید کاری کرد که غلبه با تفکر بسیجی باشد و علیرغم تمام تلاش‌های دشمن جامعه و امت اسلامی از تفکر و راه و رسم بسیجی بهره مند شوند. ما از بسیجیان می‌خواهیم در عرصه مبارزه با فساد به کمک دستگاه قضایی بیایند البته دستگاه قضایی به لحاظ وظیفه ذاتیش برنامه و سیاست‌های تعیین شده‌ای برای مبارزه با فساد دارد.

وی با بیان این که بخشی از مبارزه با فساد به پیشگیری برمی‌گردد گفت: نباید اجازه داد که دشمن وارد خانه شده و بعد به مبارزه با آن بپردازیم. به کمک دستگاه قضایی بیاید و نگذارید فساد ایجاد شود.

دادستان کل کشور با اشاره به آغاز ثبت نام از کاندیداهای انتخاباتی مجلس، گفت: اگر مجلس در تراز نظام جمهوری اسلامی باشد بسیار از مشکلاتی که امروز در جامعه شاهدیم را مشاهده نمی‌کردیم. نمی‌خواهم به ساحت مجلس کوچکترین سخنی گویم که تلقی اهانت شود. اما نمی‌توان از یک سری واقعیات چشم پوشید. نماینده می‌تواند در مجلس تفکر، اندیشه و کار بسیجی را پیش ببرد که این منوط به داشتن اعتقاد و شاخص‌های بسیجی است. نه این که مجلس را همچون سنگری بداند که از آنجا به جاهای بالاتر رود. مگر در نمایندگی چه چیزی وجود دارد که باید میلیاردها هزینه تبلیغات نمایندگی شود.

وی افزود: ستادی تحت عنوان ستاد پیشگیری از وقوع جرم و تخلفات به ریاست دادستان کل کشور تشکیل شده که فردا هم زمان با ثبت نام‌ها کار رسمی‌ش شروع می‌شود. ما به همه همکاران در حوزه‌های فرمانداری و شورای نگهبان گفته‌ایم با هم همکاری ، تعامل و هم افزایی داشته باشیم تا از یک سری تخلفات پیشگیری شود. که نمایندگی یا انتخابات را زیر سوال نبرد.

منتظری افزود: چرا باید زمینه به گونه‌ای فراهم شود که فردی که می‌خواهد کاندیدای نمایندگی مجلس شود از حالا شروع به هزینه و خرج کردن کند. اینها چه معنای دارد اگر تفکر بسیجی حاکم باشد این افراد خود را در معرض انتخاب مردم قرار می‌دهند. نباید از پست‌ها به دنبال ارتقای خود باشید باید به دنبال خدمت باشید پس لازم است از تخلفات و وقوع جرایم پیشگیری شود. فضای انتخابات آلوده نیز موجب می‌شود افراد با اندیشه‌های دیگر وارد مجلس شوند و بعد شاهد برخی از مسائل در مجلس باشیم یا نمونه آن سخنان برخی از نمایندگان در این دوره مجلس است که وقتی از تربیون و یا جاهای دیگر بیان می‌شود بلافاصله جریانات ضد انقلاب، معاند، کاخ سفید نشینان و لندن نشیان موج سواری کرده و با بهره برداری از آن برایشان کف می‌زدند.

وی خطاب به این دسته از نمایندگان گفت: اگر مشکلی هم هست که ما هم قبول داریم در برخی از عرصه‌ها مشکل داریم، باید به گونه‌ای سخن بگویم که دلسوزانه باشد و باعث بهره برداری و سو استفاده دشمن نشود. یک نماینده مدیر و قاضی دلسوز تلاش می‌کند مشکلات را بدون آن که علنی کند، حل کنند.

منتظری افزود: ما در کشور یک خانواده هستیم آیا کسی مشکلات خصوصی و خانوادگی خود را علنی می‌کند وقتی می‌بینید دشمن این گونه ما را رصد می‌کند و با تمام توان به میدان آمده باید بدانیم چطور رفتار کنیم در جریانات اخیر به دلیل تغییرنرخ بنزین دشمن به گمان باطل خود یک مرکب راهور پیدا کرد و فکر می‌کرد که بر آن سوار می‌شود و هر چه می‌خواهد می‌تازنند. در دو سه روز عناصر دشمن یا فریب خوردگان که نمی‌دانستند ریشه این کارها در کجاست و حتی برخی از مردم آمدند البته که مردم بالافاصله وقتی اصل موضوع را متوجه شدند خط خود را جدا کردند.

دادستان کل کشور افزود: عناصر اصلی، خائن دستگیر و عده‌ای فراری و عده‌ای مخفی شدند مطمئن باشند از رصد نیروهای اطلاعاتی ، امنیتی و قضایی جدا نمی‌شوند و به سراغ آنها می‌آیند. اما توجه داشته باشید که در این مدت که بیشتر از سه روز هم طول نکشید دشمن چه کرد و چه آتش سوزی‌ها و تخریب به راه انداخت.

منتظری با تاکید بر این که باید در مبارزه با فساد و معرفی افراد فاسد و مفسد مبتنی بر مستندات و با دلایل و مدارک تلاش کرد، افزود: نباید زمینه برای فساد افراد فراهم شود؛ بدان معنا که باید فضای جامعه برای افراد فاسد و مفسد امن نباشد. این ناامنی را همه مردم می‌توانند برای عناصر فاسد و اشرار به وجود آورند به خصوص بسیج با حضورش در صحنه و مراقبت‌هایش می‌تواند عهده دار این کار باشد.

وی مجددا با ابراز امیدواری از برگزاری انتخابات در فضای امن و با حضور چشمگیر مردم گفت: امیدواریم خروجی این انتخابات نمایندگان شایسته و توانمند باشد که با اندیشه‌ها و تفکرات بسیجی مجلسی تشکیل دهیم که بسیاری از مشکلات را حل کند و به تعبیر مقام معظم رهبری ریل گذار کارها باشد. ان‌شاءالله انتخاباتی بسیار سالم و خوب و در تراز نظام جمهوری اسلامی داشته باشیم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در