فرمانداری تهران از داوطلبان اقلیت‌های دینی ثبت نام می‌کند


فرمانداری تهران از داوطلبان اقلیت‌های دینی ثبت نام می‌کند

تهران- ایرنا- فرماندار تهران گفت: حوزه انتخابیه این شهرستان از داوطلبان اقلیت‌های دینی برای انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ثبت نام می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، عیسی فرهادی روز یکشنبه در حاشیه بازدید از ستاد ثبت نام داوطلبان انتخابات یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران افزود: فرمانداری تهران از داوطلبان شرکت در این انتخابات برای حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس ثبت نام می کند.
وی با اشاره به برگزاری همزمان دو انتخابات مجلس شورای اسلامی و میاندوره ای خبرگان، یادآورشد: این حوزه علاوه بر ثبت نام از داوطلبان این دو حوزه، از متقاضیان ثبت نام اقلیت های دینی نیز نامنویسی می کند.
فرهادی اظهارداشت: پنج نماینده اقلیت های دینی در کشور به مجلس شورای اسلامی راه پیدا می‌کنند که چهار مرکز حوزه انتخابی شان در فرمانداری تهران است.
فرمانداری تهران گفت: امروز هیات اجرایی حوزه انتخابیه تهران برای انتخابات مجلس شورای اسلامی تشکیل می شود اما هیات اجرایب برای محلس خبرگان طی روزهای آتی شکل می گیرد.
وی خاطرنشان کرد: ثبت نام از داوطلبان انتخابات میاندوره ای مجلس خبرگان نیز از ۱۵ همین آذر در فرمانداری تهران به مدت ۶ روز آغاز می شود و ثبت نام از داوطلبان انتخابات محلس شورای اسلامی ۱۶ آذر پایان می یابد.
فرهادی خاطرنشان کرد: حداقل سن داوطلبان شرکت در انتخابات مجلس یازدهم ۳۰ و حداکثر ۷۵ سال با حداقل مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد یا معادل آن در نظر گرفته شده است.
فرماندار تهران تاکید کرد: سابقه ایثارگری و یک دوره حضور در مجلس شورای اسلامی معادل یک مقطع تحصیلی بالاتر محسوب می شود.

هیچ عاملی انتخابات در ایران را به تعویق نیانداخته است
فرماندار تهران همچنین روز یکشنبه در جریان بازدید از ستاد انتخابات حوزه انتخابیه تهران اظهار داشت: طی ۴۰ سال گذشته در هیچ شرایطی حتی زیر رگبار گلوله ها و بمباران انتخابات در ایران به تاخیر نیفتاده است.
فرهادی افزود: در حالی از امروز مراحل قانونی برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و انتخابات میاندوره ای مجلس خبرگان آغاز شد که معتقدیم کشور بر اساس قانون اداره می شود.
وی یادآورشد: برگزاری به موقع انتخابات نشان از مردم سالاری دینی انقلاب اسلامی و قانون اساسی حاکم بر جمهوری اسلامی ایران است.
فرماندار تهران ضمن بازدید دستور آغاز فرآیند ثبت نام از داوطلبان یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را صادر کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل اردیبهشت | 50 عکس نوشته اردیبهشت ماهی + خصوصیات متولدین اردیبهشت