استاندار کرمانشاه: باید سالی هشت هزار شغل در استان ایجاد شود


استاندار کرمانشاه: باید سالی هشت هزار شغل در استان ایجاد شود

کرمانشاه- ایرنا- استاندار کرمانشاه بابیان اینکه اشتغالزایی در گرو سرمایه‌گذاری و رونق تولید است، گفت: باید سالانه حدود هشت هزار شغل در استان ایجاد شود.

«هوشنگ بازوند» روز یکشنبه در نشستی با اساتید بسیجی در محل استانداری کرمانشاه، اظهارداشت: یکی از دستاوردهای پررنگ و ارزشمند انقلاب اسلامی، فرمان تشکیل بسیج توسط امام خمینی(ره) در آذر ماه سال ۱۳۵۸ بود که همین دستاورد عظیم و مردمی یکی از نقاط عطف در تاریخ دفاع مقدس و جنگ تحمیلی شد.

وی ادامه داد: بسیجیان با گذشتن از جان و مال خود در دفاع مقدس یک فرهنگ غنی و ارزشمند را به نام فرهنگ بسیجی که شاخصة اصلی آن خداباوری، خدامحوری، اعتماد به نفس و خودباوری است، خلق کردند.

استاندار کرمانشاه عنوان کرد: بسیج در طول سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی قادر بوده که تهدیدها را به فرصت برای کشور تبدیل کند و همه باید قدردان فعالیت ها و تلاش های ایثارگرانه بسیجیان در همه عرصه ها باشیم.

بازوند افزود: امروز شاخص ها نشان می دهند که مردم تمایل به پیشرفت و توسعه دارند و شاخص ها بیانگر افزایش نرخ مشارکت مردم در تصمیم گیری ها و برنامه های توسعه ای است.

وی با بیان اینکه ما در انتصاب مدیران به دنبال ایجاد یک تیم مدیریتی توانمند و منسجم برای توسعه استان بودیم، گفت: با برنامه ریزی ها و تصمیمات درست تلاش کردیم که مسیری منسجم برای توسعه استان فراهم شود و به سازمان برنامه و بودجه به عنوان موتور محرکه پیشرفت استان توجه ویژه کرده ایم.

نماینده عالی دولت در استان، ایجاد اشتغال و کاهش نرخ بیکاری را مستلزم داشتن برنامه و راهکار عنوان کرد و اظهارداشت: سخنرانی شغل ایجاد نمی کند و کاهش بیکاری تنها با تدوین برنامه و راهکار حاصل می شود.

بازوند با اشاره به اینکه ۲ سال گذشته نرخ بیکاری استان بیش از ۲۱ درصد بود، گفت: با وجود مشکلاتی همچون زلزله که خیلی از توان مدیریتی را گرفت، یک سند اشتغال برای کاهش نرخ بیکاری را تدوین کردیم که امروز این سند در ارتقای شاخص ها بیانگر مسیری درست برای ایجاد اشتغال است.

وی با بیان اینکه اشتغالزایی در گرو سرمایه گذاری و رونق تولید است، گفت: طبق برنامه باید سالی سه درصد نرخ بیکاری را کاهش دهیم و در این راستا باید سالی هفت هزار و ۵۰۰ تا هشت هزار شغل جدید ایجاد شود.

استاندار کرمانشاه همچنین با بیان اینکه راه نجات کشور اجرای برنامه های اقتصاد مقاومتی است، ادامه داد: اقتصاد مقاومتی به معنای سختی و ریاضت کشیدن نیست بلکه به معنای درست استفاده کردن از منابع و امکانات است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...