یارانه معیشتی به حساب 5 درصد خانوارهای بهزیستی واریز نشد


یارانه معیشتی به حساب 5 درصد خانوارهای بهزیستی واریز نشد

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: طی بررسی های بعمل آمده 95 درصد از جمعیت یک میلیون و 88 هزار خانواری تحت پوشش این سازمان موفق به دریافت بسته حمایت معیشتی شدند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رادیو، وحید قبادی دانا گفت: طی بررسی های بعمل آمده 95 درصد از جمعیت یک میلیون و 88 هزار خانواری تحت پوشش این سازمان موفق به دریافت بسته حمایت معیشتی شدند که 2 درصد هم در هفته آتی دریافت خواهند کرد.

وی افزود: 3 درصد مابقی نیز پس از بررسی و در صورت حائز شرایط از این بسته بهره مند خواهند شد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور در توضیح نحوه پرداخت مستمری های مددجویان این سازمان گفت: مستمری ها یا از محل اعتبارات این سازمان و یا از محل بودجه هدفمندی یارانه ها پرداخت می شود.

وی افزود: از سال 92 افزایشی در خصوص اعتبارات و محل هدفمندی یارانه ها صورت نگرفته بود ولی از 2 ماه پیش به دستور دولت 20 درصد به اعتبارات افزوده شد.

قبادی دانا با اعلام افزایش بیش از 2 برابری میزان حق پرستاری معلولان خبر داد و گفت: حق پرستاری معلولان نخاعی از 200 هزار تومان به 554 هزار تومان افزایش یافت که برای ماههای مهر و آبان به حساب آنها واریز شد.

وی خاطر نشان کرد: طبق ماده 27 قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت شدید و خیلی شدید فاقد شغل مقرر گردید مبالغی علاوه بر مستمری ثابت برای آنها واریز گردد و این در حالی است که این سازمان با کمبود بودجه مواجه گردیده و ناگزیز به پرداخت مبالغی صرفا برای افراد معلولیت خیلی شدید و دهک های 1 و 2 و 3 گردید.

وی افزود: این پرداختی ها به صورت 3 ماهه و به تناسب بودجه وزارت رفاه مبلغی بین 160 تا 480 هزار تومان بود.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حمله اسرائیل به سوریه و عراق همزمان با صدای انفجار در ایران