پارک جنگلی گیسوم؛ هیجان، آرامش و زیبایی


پارک جنگلی گیسوم؛ هیجان، آرامش و زیبایی

پارک جنگلی گیسوم؛ دالانی از بهشت می‌باشد که در لا به لای درختان سر سبز که در دو طرف جاده قد علم کرده اند، به ساحلی آرام و زیبا ختم میشود. در این پارک جنگلی می‌توانید شور، هیجان، آرامش و زیبایی و حال خوش را در کنار هم تجربه کنید و با انرژی صد چندان از آن بیرون بروید.

پارک جنگلی گیسوم؛ دالانی از بهشت می‌باشد که در لا به لای درختان سر سبز که در دو طرف جاده قد علم کرده اند، به ساحلی آرام و زیبا ختم میشود. در این پارک جنگلی می‌توانید شور، هیجان، آرامش و زیبایی و حال خوش را در کنار هم تجربه کنید و با انرژی صد چندان از آن بیرون بروید. پارک جنگلی گیسوم که در واقع مجموعه‌ای بی نظیر برای تفریح و خوش گذرانی در استان گیلان می‌باشد، بهانه سفر امروزمان به خطه سرسبز و غرق در زیبایی شمال کشورمان است.
پارک جنگلی گیسوم؛ هیجان، آرامش و زیبایی
معرفی پارک جنگلی گیسوم
جنگل گیسوم منطقه‌ای به وسعت ۸۰ هکتار در ۱۸ کیلومتری تالش به انزلی می‌باشد که به عنوان یکی از اصلی‌ترین قطب‌های گردشگری این منطقه به شمار می‌رود. با توجه به وجود درختان بسیار زیاد و متنوع و همچنین تلفیق جنگل و دریا در آن، هر روز به تعداد گردشگران جنگل گیسوم افزوده میشد. در نتیجه به مرور زمزمه‌هایی برای تجهیز منطقه به امکانات رفاهی و تفریحی به گوش رسید. به طوریکه امروز شاهد یکی از زیباترین پارک‌های جنگلی ایران در این منطقه هستیم و در تمام طول سال میزبانی از گردشگران در آن صورت می‌گیرد.
پارک جنگلی گیسوم؛ هیجان، آرامش و زیباییبا قدم زدن و عبور از جاده‌ی پر پیچ و خم این منطقه می‌توانید گونه‌های متنوع گیاهی و درختان را مشاهده کنید که نقش بسیار مهمی در سرسبزی جنگل دارند. از جمله درختان جنگل گیسوم می‌توان به ازگیل، زردآلو، سیب، آلو و درختان آسون دار اشاره کرد. علاوه بر وجود درختان بسیار زیاد، این منطقه بخاطر داشتن گونه‌های متنوعی گیاهی که شامل ۷۶ گونه مختلف می‌باشند، از نظر زیست محیطی و گیاه شناسی اهمیت بسیار بالایی دارد.
قدم زدن در دل جنگل گیسوم علاوه بر لذت بردن از زیبایی‌های طبیعی و گوش دادن به صدای آب رودخانه ها، داین فرصت را در اختیارتان قرار می‌دهد تا حیوانات و جانداران مختلفی را ببینید. البته برخی از آن‌ها خطرناک هستند و به همین خاطر نباید به مناطق ممنوعی و دور از جاده بروید. آهو، خرگوش، راسو، خوتکا، بز کوهی، ببر، خرس قهوه ای، گرگ، شغال و روباه از جمله گونه‌های جانوری در جنگل گیسوم می‌باشند.
پارک جنگلی گیسوم؛ هیجان، آرامش و زیبایی
دیدنی‌های پارک جنگلی گیسوم
در پارک جنگلی گیسوم می‌توان از تونل سرسبز که شبیه به دالانی رویایی می‌باشد عبور کنید و به هر نقطه از آن که خیره شوید، چیزی جز زیبایی و آرامش و سرسبزی نخواهید دید. از جمله زیبایی‌ها و دیدنی‌های این پارک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
پارک جنگلی گیسوم؛ هیجان، آرامش و زیباییساحل گیسوم
درست در آخرین نقطه از جاده پر پرچ و خم و رویایی جنگل گیسوم و بعد از عبور از دالان خاطره انگیزش، به یکی از زیباترین سواحل گیلان قدم می‌گذارید. در روز‌های گرم تابستان در این ساحل جمعیت بسیار زیادی از گردشگرانی را مشاهده می‌کنید که هر یک با یکی از امکانات تفریحی ساحل در حال خوشگذرانی می‌باشد. یک سمت تا چشم کار می‌کند سرسبزی و آرامش و در سمت دیگر شور و هیجان و آبی بیکران خزر؛ در این نقطه فقط باید نشست و ساعت‌ها خوشگذرانی کرد و گاهی با تفریحات هیجان انگیز آدرنالین خون را حسابی بالا برد و دقایقی باید بر روی ماسه‌های ساحل قدم زد و غرق در آرامش شد.
پارک جنگلی گیسوم؛ هیجان، آرامش و زیباییجاده جنگلی گیسوم
یکی از بهترین جا‌های دیدنی در جنگل گیسوم که نباید از دست داد، جاده پر پریچ و خم و رویایی آن می‌باشد. جاده‌ای که در دو طرف آن درختان سر به فلک کشیده جلوه گری می‌کنند و سایه‌ی آن‌ها خنکای خاصی را به منطقه بخشیده است. رانندگی در این جاده و بارش باران نم نم و گوش دادن به صدای موسیقی طبیعت نه تنها حال دل، بلکه حال جان را خوب می‌کند. در این جاده باید با تمام وجود نفس کشید و از هوای پاک و سرشار از اکسیژنش نهایت لذت را برد.
پارک جنگلی گیسوم؛ هیجان، آرامش و زیبایی
تفریحات هیجان انگیز در پارک جنگلی گیسوم
جنگل همیشه با حس و حال بسیار خوبی همراه است و گویی پاکی هوا و طبیعت ناخودآگاه تمام وجود آدم را پاکسازی می‌کند. اما در جنگل گیسوم می‌توان علاوه بر قدم زدن و پیک نیک و استراحت در زیر سایه خنک درختان و رانندگی در جاده‌ی زیبایش، از تفریحات دیگری نیز استفاده کرد. از پرطرفدارترین بازی و تفریحات در این منطقه که نه تنها در بین کودکان و جوانان، بلکه در بین بزرگسالان نیز حسابی محبوب می‌باشند می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:
پارک جنگلی گیسوم؛ هیجان، آرامش و زیباییجت اسکی
به جرات می‌توان گفت یکی از هیجان انگیزترین کار‌هایی که در سفر به مناطق ساحلی و دریایی انجام داد، جت اسکی سواری می‌باشد. این بازی و ورزش هیجان انگیز که منبع فوق العاده‌ای برای بالا بردن آدرنالین خون است، در مرحله اول برای جوانان شجاع مناسب است. اغلب گردشگران در ساحل گیسوم این بازی را تجربه می‌کنند. البته استفاده از آن برای کودکان محدودیت‌هایی را به همراه دارد.
پارک جنگلی گیسوم؛ هیجان، آرامش و زیباییپاراسل
از دیگر تفریحات بسیار عالی در جنگل گیسوم که می‌تواند آرامش و هیجان را در کنار هم داشته باشد، پاراسل می‌باشد. چتر‌های پاراسل فرصت پرواز بر روی دریای آبی خزر را برایتان فراهم می‌کند و بدون شک می‌تواند انتخابی عالی باشد.
پارک جنگلی گیسوم؛ هیجان، آرامش و زیباییموتور چهار چرخ
در اغلب مناطق ساحلی شمال و جنوب کشورمان، موتور چهار چرخ‌های زیادی به چشم میخورند که استفاده از آن‌ها محدودیتی ندارد. پسر و دختر، مرد و زن و کودک و جوان و بزرگسال همه می‌توانند موتور سواری روی شن‌های ساحل را تجربه کنند و حال دلشان را حسابی خوب کنند.
پارک جنگلی گیسوم؛ هیجان، آرامش و زیباییپاراگلایدر
پاراگلایدر از جمله ورزش‌های هیجان انگیز و البته تخصصی می‌باشد که در ساحل گیسوم می‌توانید عاشقان این ورزش را ببینید. استفاده از امکانات پاراگلایدر نیاز به تجربه و دانش دارد و برای همین تنها افراد حرفه‌ای و زیر نظر مربی می‌توانند پاراگلایدر را امتحان کنند.
از دیگر بازی‌های بسیار هیجان انگیز در این منطقه جنگلی گیسوم می‌توان به قایق سواری، شنا، اسب سواری، ترامبولین، بازی‌های هیجان انگیز در پارک‌های بادی ویژه کودکان اشاره کرد.
پارک جنگلی گیسوم؛ هیجان، آرامش و زیبایی
بهترین زمان برای سفر به گیسوم
با توجه به شرایط آب و هوایی شمال ایران و استان گیلان، بهترین زمان برای لذت بردن از تمام امکانات تفریحی و رفاهی این منطقه اواسط بهار تا اواخر تابستان را می‌توانید انتخاب کنید. بارش‌های بهاری در نوروز و ماه‌های ابتدایی سال باعث میشوند تا نتوانید از ورزش‌های آبی در ساحل گیسوم به خوبی استفاده کنید. اما مگر میشود از عکاسی در طبیعت هزار رنگ جنگل گیسوم در پاییز گذشت؟ حتی اگر نتوان در ساحل گیسوم بازی و تفریح کرد، شک نکنید که قدم زدن و عکاسی و لذت بردن از رقص رنگ و زیبایی در لا به لای درختان چیز کمی نیست.
پارک جنگلی گیسوم؛ هیجان، آرامش و زیبایی
امکانات رفاهی در جنگلی گیسوم
علاوه بر آلاچیق‌هایی که در منطقه گیسوم و برای استراحت گردشگران و دوستداران طبیعت در نظر گرفته شده است، در این منطقه می‌توانید سوغات و صنایع دستی بخرید. بازارچه‌ای که در گوشه‌ای از این ساحل به چشم میخورد، فرصتی عالی برای خرید هنر مردان و زنان منطقه را برایتان فراهم می‌کند و حیف است دست خالی از آن بیرون بروید.

آدرس: استان گیلان، ۱۷ کیلومتری جاده تالش

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طرفداری عجیب شیلا خداداد از تتلو / او را خیلی دوست دارم ! + عکس