فیلم‌های درخشان سینمای ایران از نگاه محمد متوسلانی


فیلم‌های درخشان سینمای ایران از نگاه محمد متوسلانی

محمد متوسلانی، کارگردان و بازیگر پیشکسوت سینمای ایران می‌گوید اگرچه تعدادی از فیلم‌های اکران شده در چند سال گذشته ضعیف و کم ارزش بوده‌اند، اما آثار سینمایی بسیار درخشانی هم به نمایش درآمده‌اند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمد متوسلانی، کارگردان با سابقه که با فیلم‌هایی مانند «سازش» و «ذبیح» در دهه ۵۰ خورشیدی و «کفش‌های میرزا نوروز» (۱۳۶۴) شناخته می‌شود، به برخی از آثار درخشان این روزهای سینمای ایران اشاره کرد.

او درباره شناخت‌اش از وضعیت سینمای حال حاضر ایران گفت: «هر سال در جشنواره فجر، فیلم‌های ایرانی را غالبا تماشا می‌کنم و از سوی دیگر در جشن خانه سینما هم معمولا داور هستم و همیشه تولیدات تازه را دنبال می‌کنم.»

متوسلانی با بیان این که نظر منتقدانی را که معتقدند سینمای ما افت کرده است، بسیار غیرمنصفانه می‌داند، گفت: «درست است که یک سری فیلم های سبک و کم ارزش ساخته می‌شوند اما در این میان ما شاهد کارهای خوب و با ارزش هم هستیم. بهتر است منتقدان لیست فیلم ها را جلوی خودشان بگذارند و ببینند که در یک سال چه فیلم‌هایی ساخته شده و آن‌ها را بررسی کنند. در اینصورت متوجه خواهند شد که همه فیلم‌ها هم ضعیف نیستند؛ تعدادی هم هستند که بسیار ارزشمندند. به نظر من فیلم‌های درخشانی هم درست شده است که باعث امیدواری است.»

این کارگردان پیشکسوت، فیلم‌های خوبی را که اخیرا در سینمای ایران دیده است، این‌طور معرفی کرد: «فیلم‌های درخشانی مانند فیلم «متری شش و نیم»، «سرخپوست» و «مغزهای کوچک زنگ زده» بسیار خوب بودند؛ فیلم‌هایی که هم کارگردانی‌شان مورد قبول بوده است، هم بازی بازیگران و هم فیلمنامه‌شان. تمام این عوامل کنار یکدیگر یک فیلم بسیار خوب را ساخته است چرا که اگر تنها یک عامل بد باشد، فیلم مورد پسند واقع نمی‌شود. فیلمی مانند «تختی» در ساخت، موفقیت‌های زیادی را کسب کرده است اما در قصه ضعف دارد. فیلم «تنگه ابو قریب» هم از نظر ساخت بسیار قوی است، چون میزانسن را به خوبی رعایت کرده و یک فیلم پر ارزش و سخت است اما در قصه و پرداختن به آن مشکل دارد. ولی به هر حال ساخت این فیلم برای سینمای ما یک دستاورد بزرگ و مهم است.»

گفت‌وگوی کامل با محمد متوسلانی را بخوانید.

۵۷۵۷

کد خبر 1326315

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی