شناسنامه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مدارس کشور درحال تدوین است


شناسنامه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مدارس کشور درحال تدوین است

کرج -ایرنا - مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش ‌و پرورش گفت: شناسنامه فعالیت های ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برای اجرا در مدارس شاهد کشور درحال تدوین است.

محمدرضا رزاقی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا در کرج هدف از تدوین این شناسنامه را برخورداری مدارس شاهد از نقشه راه در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین دانش آموزان عنوان کرد.
وی با اشاره به اینکه این شناسنامه مراحل کارشناسی را برای ابلاغ به مدارس طی می کند، خاطرنشان کرد: برای موزه الکترونیکی شهدا نیز در سامانه سجا فایلی ایجادشده است که هر استان می‌تواند اطلاعات شهدای فرهنگی و دانش‌آموز خود را بارگذاری کند.
رزاقی بیان داشت: امسال کنگره شهدای دانش‌آموز تحت عنوان لاله‌های روشن از ۱۳ آبان تا ۲۲ اسفندماه ۹۸در مدارس با محوریت دانش‌آموزان در حال برگزاری است.
مدیرکل امورشاهد و ایثارگران وزارت آموزش ‌و پرورش ادامه داد: برگزاری کنگره شهدا تقویت روحیه ایثار را در دانش آموزان رقم می زند.
رزاقی افزود: افتخار دستگاه آموزش و پرورش در این چهل سالی که از انقلاب اسلامی می گذرد، علاوه بر مسائل آموزشی و پرورشی، پاسداشت روحیه ایثار و شهادت و تعمیق باورهای دینی در دانش آموزان بوده است.
وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش در دوران دفاع مقدس ۳۶ هزار دانش آموز و ۵ هزار فرهنگی تقدیم انقلاب کرده است، یادآور شد: یکی از نقشه های شوم دشمن دور کردن نسل نوجوان و جوان از روحیه ایثار و شهادت است.
وی بیان داشت: تمام تلاش خود را به ویژه در مدارس شاهد به کار می بریم تا روحیه ایثار، شهادت و ولایتمداری در دانش آموزان حفظ و ارتقاء یابد.
رزاقی یکی ازرسالت های خطیر آموزش و پرورش را به عنوان یک نهاد عظیم فرهنگ ساز، پرورش دانش آموزانی در طراز انقلاب اسلامی ذکر کرد وافزود: پاسداشت ناموس ایرانی و دفاع از آن یکی از آرمان های شهدای والامقام دردوران دفاع مقدس بود که لازم است آن را به نسل چهارمی ها انتقال دهیم.
مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: ۳۸۲ هزار و ۱۶۰ دانش‌آموز در مدارس شاهد تحصیل می‌کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


روزای بچگی