درمان دارویی بزرگی پروستات، اثراتش بر عملکرد زناشویی


درمان دارویی بزرگی پروستات، اثراتش بر عملکرد زناشویی

داروهائی که سبب مهار گیرنده های آلفا در کپسول پروستات می شوند بیشتر جنبه تسکینی داشته و اثر درمانی ندارند.

اثرات درمان داروئی بزرگی پروستات بر عملکرد جنسی چیست؟ با ما همراه باشید.

برای درمان داروئی بزرگی خوش خیم پروستات از دو گروه دارو استفاده می شود
- داروهائی که سبب مهار گیرنده های آلفا در کپسول پروستات شده و با انبساط عضلات صاف موجود در کپسول پروستات سبب باز شدن گردن مثانه و آسان شدن تخلیه مثانه می شوند. در حالت طبیعی وقتی انزال روی می دهد گردن مثانه بصورت خودکار بسته شده و سبب می شود که مایع منی بیرون بریزد.
گردن مثانه سرشار از عضلات صاف با گیرنده های آلفا است. وقتی با تجویز دارو گیرنده های آلفا مهار می شوند، گردن مثانه در حین انزال باز باقی مانده و منی راه نزدیک را انتخاب کرده و به عوض اینکه از طریق مجرای ادرار به بیرون بریزد به طرف عقب به داخل مثانه رفته و ایجاد انزال پسگرد را می کند. در اینگونه مردان در پایان نزدیکی یا اصلا منی خارج نمی شود و یا اینکه فقط چند قطره منی خارج می گردد.
- داروهائی که سبب مهار گیرنده های آلفا در کپسول پروستات می شوند بیشتر جنبه تسکینی داشته و اثر درمانی ندارند. برای درمان لازم است داروئی تجویز شود که در دراز مدت سبب کوچک شدن پروستات گردد.بزرگی پروستات بشدت تحت تاثیر هورمون تستوسترون می باشد. در حقیقت مردانی که فاقد هورمون تستوسترون هستند، پروستات آنها بزرگ نمی شود.
منتها خود هورمون تستوسترون نیست که سبب بزرگی پروستات می گردد بلکه آن باید در ابتدا تبدیل به هورمون دی هیدور تستوسترون شده و سپس اثرات درمانی خود را اعمال کند. امروزه داورهائی هستند که ار تبدیل تستوسترون به دی هیدرو تستوسترون جلوگیری کرده و پس از چند ماه سبب کوچک شدن پروستات می شوند. ولی این داروها در 30 درصد موارد سبب ایجاد اختلالات جنسی از جمله کاهش میل جنسی می شوند.
بهتر است به جای استفاده از این داروها از داروهای گیاهی استفاده شود. یکی از بهترین داروهای گیاهی ، گرده گل است. گرده گل که محصول زنبور عسل می باشد ، یکی از بهترین موارد برای درمان بیماری های پروستاتیت می باشد و باید از آن استفاده شود. افراد زیادی با استفاده از گرده گل توانسته اند بیماری پروستات را کنترل و حتی درمان نمایند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت مردان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا