روسیه موشک فراصوت آزمایش کرد


روسیه موشک فراصوت آزمایش کرد

ارتش روسیه یک موشک جدید فراصوت (هاپیرسونیک) را نزدیک قطب شمال با موفقیت آزمایش کرد.

روسیه موشک فراصوت آزمایش کرد

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری تاس به نقل از دو منبع نظامی گزارش داد در اواسط ماه نوامبر جت رهگیر «میگ-۳۱» روسیه موشک هایپرسونیک «کینژال» [داگر] را در سرزمین‌های شمالگان این کشور آزمایش کرد.

این گزارش یک روز پس از آن منتشر شده که سرویس اطلاعاتی دانمارک نسبت به تشدید رقابت ژئوپلیتیک قطب شمال هشدار داد و اعلام کرد که ارتش چین به طور فزاینده‌ای از تحقیقات علمی در قطب شمال به عنوان راهی برای ورود به این منطقه استفاده می‌کند.

تاس به نقل از یکی از منابع خود گفت: "این آزمایشات در اواسط ماه نوامبر انجام شده است. رهگیر MiG-۳۱K از منطقه هوایی اولنگورسک در منطقه مورمانسک شمالی از زمین برخاست و این موشک را به سمت هدف زمینی منطقه آموزشی پمبوی در منطقه کومی قطب شمال روسیه شلیک کرد."

جزئیات بیشتری در این خصوص ارائه نشده است.

سرویس اطلاعات دفاعی دانمارک در گزارش ارزیابی ریسک سالانه خود که روز جمعه منتشر شد اظهار داشت: "بازی قدرت بزرگی بین روسیه، آمریکا و چین در حال شکل گیری است که سطح تنش در منطقه قطب شمال را افزایش می‌دهد."

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در مارس ۲۰۱۸ موجودیت کینژال را به همراه سایر سیستم‌های موشکی افشا کرد و توضیح داد که چگونه می‌تواند از هرگونه سامانه دفاعی دشمن فرار کند.

رسانه‌های روسی گفته اند که کینژال می‌تواند با کلاهک هسته‌ای یا متعارف اهدافی در فاصله ۲ هزار کیلومتری (۱.۲۵۰ مایلی) را منهدم کند. این موشک‌ها قبلاً در منطقه نظامی جنوبی روسیه مستقر شده اند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه به دوست صمیمی ؛ 7 نمونه متن نامه به دوست ،جدید و محبت آمیز