آخرین وضعیت روح‌الله زم در زندان


آخرین وضعیت روح‌الله زم در زندان

نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: در پرونده زم نباید به دنبال تسویه حساب‌ها باشیم. یکی از اقداماتی که روح‌الله زم انجام می‌داد تفرقه انداختن میان مسئولان بود. اگر ما هم از پی دستگیری زم بخواهیم در کشور اختلاف بیندازیم، کار او را ادامه خواهیم داد.

آخرین وضعیت روح‌الله زم در زندان

محمدجواد جمالی نوبندگانی، نماینده فسا و نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، با اشاره به انتشار اخباری مربوط به پرونده روح‌الله زم، سرکرده کانال تلگرامی آمدنیوز، گفت: «من فکر می‌کنم باید اجازه دهیم در مورد مسائل امنیتی، ابتدا حریم‌های امنیتی حفظ شود. ثانیاً اگر اطلاعات غیررسمی و رسمی هم به دست ما می‌رسد، شاید به ادامه کار امنیتی و تحقیقات ضربه بزند، بنابراین باید در اعلام آن دقت شود.»

او با ذکر اینکه هنوز خبری در مورد پرونده زم از سوی مقامات اعلام نشده است، ادامه داد: «ممکن است برخی از اخبار مربوط به پرونده زم موثق و تایید شده نباشد. چون هنوز یک مقام رسمی درباره پرونده او اظهار نظر نکرده است. حتی در مورد نحوه دستگیری زم هم کلی‌گویی شد و هیچ‌کس به طور رسمی از مقامات، تلویزیون و جراید جمهوری اسلامی اعلام نکرده که زم در کجا دستگیر شده است.»

این نماینده مجلس تاکید کرد: «به نظر می‌رسد زمانی که قضیه‌ای تازه و در دست تحقیق است، انتشار و اعلام اخبار غیررسمی کار درستی نیست. منافع ملی بر تمامی مسائل باید ارجحیت داشته باشد. در پرونده زم نباید به دنبال تسویه حساب‌ها باشیم. یکی از اقداماتی که روح‌الله زم انجام می‌داد تفرقه انداختن میان مسئولان بود. اگر ما هم از پی دستگیری زم بخواهیم در کشور اختلاف بیندازیم، کار او را ادامه خواهیم داد؛ بنابراین بدون اینکه اسم شخص خاصی در نظرم باشد، می‌گویم چه دلیلی دارد حتی وقتی هنوز گزارش این پرونده به کمیسیون امنیت ملی هم نیامده اظهارنظر کنیم؟»

جمالی، در پاسخ این پرسش که آیا قرار است گزارش پرونده زم به کمیسیون امنیت ملی بیاید، گفت: «در دیدار‌هایی که با وزارتخانه‌های مرتبط با کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی داریم، در حدی که قانون اجازه می‌دهد، اطلاعات را به ما می‌دهند. ولی ما هم که در کمیسیون امنیت ملی هستیم صبر می‌کنیم تا زمانی خبرگیری کنیم که آن خبردهی باعث ضربه زدن به اصل ماجرا نشود.»

او ادامه داد: «هنوز به کمیسیون امنیت ملی گزارشی درباره پرونده زم داده نشده است. زمانی که مسئولان به کمیسیون امنیت ملی بیایند در مورد این پرونده گزارش رسمی خواهند داد.»

نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با اشاره به برخی شایعه‌ها مبنی بر رخداد اتفاقی برای زم در زندان، تاکید کرد: «من این موضوع را در قالب شایعه شنیدم. اما باید بسیار مراقب زم باشند که برای مشخص شدن برخی از موضوعات بااهمیت است. قطعاً مسئولان امنیتی ما باید از قضیه کاووس سیدامامی تجربه‌اندوزی کنند و نگذارند اتفاقی برای زم بیفتد.»

جمالی در پایان گفت: «در پرونده زم علاوه بر مسائل امنیتی، حفظ جان متهم هم حائز اهمیت است و باید مراقب بود. اگر اتفاقی برای زم افتاده بود، تاکنون اعلام می‌شد.»

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لاوروف: سران ارمنستان به دنبال برهم زدن روابط با روسیه هستند