شکارچی خرس قهوه‌ای گیلان دستگیر شد


شکارچی خرس قهوه‌ای گیلان دستگیر شد

شکارچی‌ای که اقدام به شکار، اختفای لاشه و پوست یک قلاده خرس قهوه‌ای در ارتفاعات کوه‌های رضوان‌شهر کرده بود توسط مأموران حفاظت محیط‌ ‌زیست گیلان دستگیر شد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، اکیپ‌های ویژه عملیات یگان حفاظت محیط‌ ‌زیست گیلان در ساعات گذشته شکارچی حرفه‌ای را که اقدام به شکار، اختفای لاشه و پوست یک قلاده خرس قهوه‌ای در ارتفاعات رضوان‌شهر کرده بود دستگیر کردند و جهت طی مراحل قانونی تحویل مراجع انتظامی و قضایی استان دادند.

فرمانده یگان حفاظت محیط‌ ‌زیست گیلان در رشت ضمن تشریح بیشتر این موضوع عنوان کرد: در پی دریافت گزارش شکار یک قلاده خرس قهوه‌ای توسط فرد یا افراد شکارچی غیرمجاز در ارتفاعات رضوان‌شهر اکیپ ویژه عملیات یگان حفاظت استان برای بررسی بیشتر موضوع به منطقه اعزام شدند.

ساسان اکبری‌پور با بیان اینکه پس از هماهنگی‌های لازم و اخذ دستور از مقام قضایی عملیات دستگیری شکارچی خرس قهوه‌ای آغاز شد تصریح کرد: اکیپ ویژه حفاظت محیط‌ ‌زیست پس از طی مسیر در مناطق صعب‌العبور کوهستانی و شناسایی محل شکار و اختفای لاشه و پوست خرس شکارشده موفق به دستگیری یک نفر متخلف شدند.

وی از کشف پوست حیوان شکارشده توسط مأموران یگان حفاظت محیط‌ ‌زیست که به‌صورت بسیار ماهرانه‌ای توسط شکارچی مخفی شده و هماهنگی جهت فروش آن نیز به‌عمل آمده بود خبر داد و ابراز داشت: این فرد متخلف پس از تشکیل پرونده در حال حاضر به‌جهت اعمال قانون در اختیار نیروی انتظامی استان گیلان قرار گرفته است.

فرمانده یگان حفاظت محیط‌ ‌زیست گیلان مجازات مالی تعیین‌شده برای شکار خرس قهوه‌ای را ۵۰ میلیون تومان و ۶ ماه حبس اعلام کرد و بیان داشت: در حال حاضر از کوه‌های تالش و آستارا، ارتفاعات سیاهکل، منطقه اشکورات رودسر و حوزه شهرستان رودبار بیشترین گزارشات رؤیت و مشاهده خرس‌های قهوه‌ای دریافت شده است.

اکبری‌پور کشف و ضبط ۱۲ قبضه انواع سلاح شکاری در ۴۸ ساعت گذشته توسط پرسنل یگان حفاظت محیط‌ ‌زیست استان گیلان را نیز مورد تأکید قرار داد و اظهار داشت: تمام شکارچیانی که در گیلان اقدام به اخذ پروانه شکار کرده‌اند باید حتماً طبق ضوابط و شرایط مندرج و تعیین‌شده در پروانه‌های صادرشده اقدام به شکار کنند.

وی دیگر ضوابطی را که شکارچیان موظف به رعایت دقیق آن هستند برشمرد و ابراز داشت: شکارچیان باید در هر مسافرت برای شکار تمام مدارک از جمله کارت حمل سلاح معتبر و پروانه شکار را جهت ارائه به مأموران همراه خود داشته باشند علاوه بر این از استفاده از سلاح شکاری دیگران نیز جداً خودداری به‌عمل آورند.

کد خبر 466643

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جلب توجه این استایل ساده نانسی عجرم+ عکس