آیین تعویض پرچم گنبد حرم عبدالعظیم (ع) برگزار شد


آیین تعویض پرچم گنبد حرم عبدالعظیم (ع) برگزار شد

شهرری- ایرنا- آیین تعویض پرچم گنبد حرم عبدالعظیم الحسنی(ع) در آستانه سالروز ولادت سیدالکریم عصر امروز (شنبه) با حضور جمعی از خدام آستان و زائران آن حضرت برگزار شد.

عاشقان آل‌الله، زائران و مجاوران حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) با حضور در این مراسم معنوی ضمن عرض ارادت به حضرت سیدالکریم(ع) با ارزش‌های والای دین مبین اسلام تجدید میثاق کردند.

در این آیین معنوی مداحان اهل بیت (ع) به قرائت زیارت‌نامه حضرت عبدالعظیم(ع) پرداخته و در ادامه با مولودی خوانی عطر و بوی معنوی خاصی را به این مکان مقدس دادند.

برگزاری آیین جمع خوانی نیز از دیگر برنامه‌هایی بود که همزمان با شب میلاد حضرت عبدالعظیم (ع) در قبله تهران با حضور صدها عاشق و دلباخته اهل بیت عصمت و طهارت برگزار شد.

طی مراسمی خاص پرچم جدید گنبد حرم مطهر حضرت عبدالعظیم(ع) که فرازی از زیارتنامه حضرت سیدالکریم (ع) بر آن نقش بسته بود، بر گنبد منور حضرت برافراشته شد.

ویژه برنامه شب میلاد حضرت سیدالکریم(ع) امشب بعد از نماز مغرب و عشاء با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین سید حسین مومنی، قرائت زیارت‌نامه توسط محمدرضا غلامرضازاده، مدیحه سرایی با نوای سید مهدی میرداماد و شعرخوانی احمد بابایی در مصلای بزرگ ری برپا می شود.

هفته بزرگداشت ولادت حضرت عبدالعظیم(ع) از۷ تا ۱۳ آذرماه امسال با شکوهی خاص و خیل عظیم مشتاقان این امامزاده واجب التعظیم در قبله تهران برگزار می‌شود.

ولادت با سعادت حضرت عبدالعظیم(ع) در چهارم ربیع الثانی سال ۱۷۳ هجری قمری در شهر مقدس مدینه واقع شده است.

ایشان فرزند عبدالله بن علی، از نوادگان حضرت امام حسن مجتبی(ع) است و نسبش با چهار واسطه به آن حضرت می رسد.

حضرت عبدالعظیم(ع) در مدّت ۷۹ سال عمر با برکت خود با دوران امامت چهار امام معصوم یعنی امام موسی کاظم(ع)، امام رضا(ع)، امام محمّدتقی(ع) و امام علیّ النّقی(ع) مقارن بوده و احادیث فراوانی از آنان روایت کرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا