رئیس ستاد کمیسیون انتخابات افغانستان: تسلیم فشار ستادها نمی‌شویم


رئیس ستاد کمیسیون انتخابات افغانستان: تسلیم فشار ستادها نمی‌شویم

تهران- ایرنا- کمیسیون انتخابات افغانستان در واکنش به تظاهرات (روز گذشته) تیم انتخاباتی ثبات و همگرایی به رهبری عبدالله عبدالله گفته که این کمیسیون هرگز تسلیم زورآزمایی ستادهای انتخاباتی نخواهد شد.

به گزارش خبرگزاری "آوای افغانستان، کمیسیون انتخابات امروز (شنبه) در بیانیه ای اعلام کرد، بر اساس قانون، کمیسیون انتخابات مسوول برگزاری انتخابات و حافظ آرای مردم است و تحت هیچ شرایطی حق دخالت اشخاص، گروها و یا نهادی را در روند انتخابات نمی‌دهد و نخواهد داد.
در این بیانیه اضافه شده است این کمیسیون با درک مسوولیت خود، همواره حاضر به پاسخگویی به اعتراضات قانونی و مبتنی بر شواهد و مدارک معتبر است و خود را در برابر مردم و قانون پاسخگو می‌داند.

در این بیانیه، کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان ضمن تشکر از همه‌ معترضانی که اعتراض خود را به‌ شکل مسالمت‌آمیز به گوش این کمیسیون رساندند، خاطر نشان کرد:کمیسیون مستقل انتخابات، بر مبنای قانون و اصل استقلال، از آرای مردم حفاظت می‌کند و تحت هیچ شرایطی به اشخاص، گروه‌ها و یا هیچ نهادی حق دخالت در روند انتخابات را نمی دهد و نخواهد داد.

در ادامه نوشته شده است کمیسیون مستقل انتخابات همه فرایندهای انتخاباتی را طبق قوانین جاری، لوایح و دستورالعمل‌های مصوب کمیسیون به پیش می‌بردو به تمام گروه‌ها و احزاب ذی ربط، به ویژه نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری و مردم افغانستان اطمینان می‌دهد که تنها برای آرایی که مبنایی بایومتریک داشته باشد، اعتبار قایل است.

هزاران تن از هواداران تیم انتخاباتی ثبات و همگرایی روز جمعه در اعتراض به تقلب‌های انتخاباتی تظاهراتی آرام و مسالمت آمیز در کابل برگزار کردند و خواستار ابطال فوری ۳۰۰ هزار رای جنجالی شدند که به گفته آنها فاقد اعتبار لازم است.

رئیس ستاد کمیسیون انتخابات افغانستان: تسلیم فشار ستادها نمی‌شویم

تیم انتخاباتی ثبات و همگرایی هشدار داد، ‌ اگر این آرا باطل نشود، از روز شنبه در سایر استان ها نیز تظاهرات می کنند.

انتخابات ریاست جمهوری افغانستان ۶ مهر برگزار شد و اعلام نتیجه آن تا کنون دو بار به تعویق افتاد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...