تولید نشاسته پلیمری، برنامه‌ اولویت‌دار جهاددانشگاهی اردبیل


تولید نشاسته پلیمری، برنامه‌ اولویت‌دار جهاددانشگاهی اردبیل

رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل گفت: تلاش داریم با توسعه فعالیت‌های پژوهشی، فرهنگی، آموزشی، درمانی و اشتغالزایی، در استان موثر عمل کنیم.

مهران اوچی اردبیلی امروز در دیدار با فرماندار اردبیل اظهارکرد: استان اردبیل در زمینه‌های گردشگری و کشاورزی قابلیت‌های فراوانی دارد که جهاددانشگاهی استان، این پتانسیل‌ها را شناسایی و وارد عمل شده ‌است.

وی به دستیابی جهاددانشگاهی به فناوری تولید نشاسته سبز با استفاده از دور ریز سیب‌زمینی که در صنعت نفت کاربرد دارد، اشاره و تصریح کرد: این نهاد می‌تواند با با بهرهمندی از آن فناوری و راه‌اندازی پایلوت نیمه صنعتی تولید نشاسته پلیمری می‌تواند بخشی از نیاز کشور به این محصول وارداتی را تامین و به اقتصاد استان کمک کند.

عضو هیأت علمی جهاددانشگاهی استان اردبیل خاطرنشان کرد: با توجه به سیاست ایجاد سالانه 20 هزار شغل در استان اردبیل، با ایجاد کارخانه تولید نشاسته سبز در اردبیل برای 44 نفر در فاز اول فرصت شغلی ایجاد خواهد شد.

اوچی اردبیلی، ایجاد پایلوت نیمه صنعتی تولید نشاسته پلیمری با ظرفیت یک هزار و 500 تن را از برنامه‌های اولویت‌دار جهاددانشگاهی اردبیل عنوان و تصریح کرد: در استان اردبیل ۷۵۰ هزار تن سیب‌زمینی تولید می‌شود که ۲۵۰ هزار تن آن درجه سه و چهار است که می‌توان از آن برای تولید نشانسته پلیمری در صنعت حفاری استفاده کرد.

به گزارش ایسنا، در این دیدار سرپرست فرمانداری اردبیل با بیان اینکه جهاددانشگاهی از نهاد‌های فعال استان است، اظهار کرد: جهاددانشگاهی با نیازسنجی دقیق، در حوزه‌های مهم به ویژه بخش گردشگری استان ورود کرده که این امر موجب پیشرفت و ارتقا استان خواهد شد.

مسعود امامی یگانه ضمن تقدیر از جهاددانشگاهی برای ایجاد پایلوت نیمه صنعتی تولید نشاسته پلیمری تاکید کرد: فرمانداری اردبیل برای ایجاد این پایلوت که در روند توسعه استان قطعا موثر خواهد بود، همکاری و مساعدت لازم را در واگذاری مکان خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه فعالیت‌های انجام گرفته توسط جهاددانشگاهی در اردبیل کاربردی و موثر است، تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی استان باید با توسعه همکاری‌ با جهاددانشگاهی، زمینه لازم را برای تحقق اهداف توسعه‌ای استان فراهم کنند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل اردیبهشت | 50 عکس نوشته اردیبهشت ماهی + خصوصیات متولدین اردیبهشت