سلحشوری: مردم عراق و سوریه، ایران را لعن و نفرین می‌کنند/ نماینده لیست امید: روحانی شبیه ترامپ است


سلحشوری: مردم عراق و سوریه، ایران را لعن و نفرین می‌کنند/ نماینده لیست امید: روحانی شبیه ترامپ است

نماینده اصلاح‌طلب گفته است: ما نه اقتصادی پویا مانند چین داریم و نه مثل روسیه توانسته‌ایم نقاط اتکا برای خود دست و پا کنیم. تمرکز خود را بر کشورهای منطقه گذاشتیم و امروز ما را لعن و نفرین می‌کنند.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

**سلحشوری:مردم عراق و سوریه، ایران را لعن و نفرین می کنند

«پروانه سلحشوری» نماینده عضو فراکسیون امید مجلس در مصاحبه با روزنامه آرمان گفت: «مساله سیاست خارجی باید مورد بررسی و تجدیدنظر قرار گیرد. ما باید شرایط مردم را در نظر بگیریم. مردم ایران مردم کره شمالی نیستند و ساختار اجتماعی کشور ما قابل تبدیل به ساختاری نظیر آنچه در کره شمالی وجود دارد، نیست. ما نه اقتصادی پویا مانند چین داریم و نه مثل روسیه توانسته‌ایم نقاط اتکا برای خود دست و پا کنیم. تمرکز خود را بر کشورهای منطقه گذاشتیم و امروز مردم آن کشورها نیز ما را لعن و نفرین می‌کنند. ما فرصت‌های بسیار خوبی برای برون رفت از این وضعیت داشتیم. اصرار بر خواسته‌ها و حرف‌های بی‌مورد و غیرضروری در حد فاصل سال ۸۴ تا ۹۲ یکی از بهترین فرصت‌های ایران برای حل مساله را از بین برد و سرانجام مسئولان ما متوجه شدند که باید برجام داشته باشیم و گشایش‌هایی حاصل شود. امروز نیز مساله آن است که مسئولان باور کنند که مهلکه‌ای برای اقتصاد ایران ایجاد شده و کشور نمی‌تواند زیر بار این تحریم‌ها ادامه دهد. شرایط مردم سخت است و راهی برای بیان این مطالبات نیست».

این نماینده اصلاح طلب شعارهای تعداد اندک اوباش اجیرشده توسط مثلث (آل سعود، آمریکا، اسرائیل) در عراق و دیگر کشورهای محور مقاومت را که رسانه های سعودی و انگلیسی آن را بازنشر می دهند، به اسم همه مردم این کشورها فاکتور کرده و ناشیانه، رویکرد مقاومت را زیر سوال برده است.

سلحشوری: مردم عراق و سوریه، ایران را لعن و نفرین می‌کنند/ نماینده لیست امید: روحانی شبیه ترامپ است

این در حالی است که این پرچم آمریکا است که در کشورهای منطقه و اقصی نقاط جهان هر روز به آتش کشیده می شود و اندیشکده های آمریکایی صراحتا اعلام کرده اند که اکنون آمریکا تبدیل به «ببر کاغذی» شده است.

این نماینده اصلاح طلب مجلس در نهایت بی صداقتی از بیان نتیجه برجام بر سفره مردم طفره می رود. در مذاکرات هسته ای، ایران مستقیم با آمریکا مذاکره کرد. دیدارهای مکرر و پیاده روی وزرای خارجه ایران و آمریکا، گفت و گوی تلفنی روحانی و اوباما و...در نهایت چه دستاوردی برای مردم داشت!؟ پاسخ روشن است، کاهش ارزش پول ملی و کوچک شدن سفره مردم.

سلحشوری مدعی شده است که «تمرکز خود را بر کشورهای منطقه گذاشتیم و امروز مردم آن کشورها نیز ما را لعن و نفرین می‌کنند».این در حالی است که پیاده روی باشکوه اربعین امسال مصداق روشن وحدت و همدلی مردم ایران و عراق بود.

**نماینده لیست امید:روحانی شبیه ترامپ است

«غلامرضا حیدری» نماینده عضو فراکسیون امید مجلس در مصاحبه با روزنامه آفتاب یزد گفت: «اگر بخواهم صادقانه از آنچه که این روزها بر ما می‌گذرد، بگویم باید گفت ما ترامپ را همیشه یک پدیده خاصی می‌دانستیم و می‌گفتیم باید روانشناسان و جامعه‌شناسان برروی واکنش‌ها و رفتارهای او کار کنند. امروز باید در مورد آقای روحانی هم این را بگوییم. روحانی در این فراز و نشیبهایش حتی قبل از ریاست جمهوری‌اش یک پدیده خیلی پیچیده‌ای است و باید چند وجهی مورد کند و کاو قرار بگیرد، اما در هر صورت به نظر من ایشان به ملت ایران خیلی کم لطفی کرد. به‌ وعده‌هایی که داده است کمتر دیده‌ایم که عمل کرده باشد. صبح، یک شکل حرف می‌زد بعدازظهر یک شکل دیگر. آخر هم نفهمیدیم موضع او کدام سمتی است. به نظر من، مرحوم‌ هاشمی هم همین طور بود».

حیدری در ادامه گفت: «به هر حال مرحوم‌هاشمی بود که روی او برای ریاست جمهوری تمرکز کرده بود و جماعت اصلاح‌طلب نیز به احترام این‌ها آمدند و رای دادند. البته وقتی که حق انتخاب‌ها را محدود می‌کنند، به هر حال نتایج به جاهایی می‌رسد که واقعا جبران آن خیلی سخت می‌شود».

سلحشوری: مردم عراق و سوریه، ایران را لعن و نفرین می‌کنند/ نماینده لیست امید: روحانی شبیه ترامپ است

در سالهای اخیر هر وقت روحانی اظهارات تند و جنجالی مطرح می کرد، اصلاح طلبان به وجد آمده و سوت و کف و هورا می کشیدند و صراحتا اعلام می کردند که ما همین آقای روحانی را می خواهیم، روحانی جنجالی و انتخاباتی!

حالا و در آستانه انتخابات مجلس یازدهم، اصلاح طلبان به صف اول انتقاد از دولت آمده و فریاد وامصیبتا سر می دهند که چه نشسته اید که رئیس جمهور مملکت به فکر مردم نیست و...

این جریان بدون اشاره به نقش خود در ایجاد وضع موجود، دولت را آماج تندترین انتقادات قرار داده و حتی رئیس جمهور مورد حمایت طیف خود را شبیه ترامپ می داند. علت این رویکرد کاملا مشخص است. باید هرطور شده سفره اصلاحات از دولت جدا شود تا در انتخابات، کرسی های مجلس از دست نرود.

در این میان مردم وظیفه ای بسیار مهمی بر عهده دارند و آن هم انتخاب افراد اصلح در انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفندماه است. مردم باید افراد بی مسئولیت را از ورود به مجلس ناکام بگذارند.

**عراقچی در جریان برجام نیست، نمی فهمد چه می گوید

«عباس عراقچی» معاون سیاسی ظریف در مصاحبه با وبگاه هلندی «اِن. آر. سی» گفت: «می‌خواهم تأکید کنم که یکی از درس‌هایی که ما از مسئله برجام گرفتیم، این است که نتیجه این توافق و پایبندی به آن، ظاهرا اعمال تحریم‌های جدید بود...دیگر درسی که گرفتیم این است که مقاومت، بیش از تمایل برای همکاری جواب می‌دهد».

روزنامه های اصلاح طلب در شماره امروز، این اظهارات مهم عراقچی را سانسور کردند. در این میان، روزنامه شرق، اظهارات عراقچی را در صفحه اول کار کرده، اما با چاشنی حمله به عراقچی.

روزنامه شرق در مطلبی با عنوان «آقای عراقچی به دلواپسان پیوسته!؟» نوشت: «عباس عراقچی که هفته گذشته برای رایزنی‌های دوجانبه در هلند به‌سر می‌برد، در مصاحبه با یک رسانه هلندی سخنانی گفته است که می‌تواند برای بسیاری در داخل کشور دلسردکننده باشد؛ سخنانی که شاید همه دوران مذاکرات، برجام و خروج آمریکا از توافق، از سوی طیف مخالفان برجام و به‌اصطلاح دلواپسان مطرح می‌شد و ما در رسانه‌های حامی برجام و مذاکرات از آنها به دلیل این همه هجمه گلایه می‌کردیم».

سلحشوری: مردم عراق و سوریه، ایران را لعن و نفرین می‌کنند/ نماینده لیست امید: روحانی شبیه ترامپ است

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت: «آنچه موجب شد ایران با تحریم‌های بیشتر مواجه شود، خروج دونالد ترامپ از برجام و روی‌کارآمدن رئیس‌جمهور غیرپایبند به همه تعهدات بین‌المللی در آمریکا بود...البته به‌یادآوردن این نکات برای سیدعباس عراقچی کار ساده‌ای نیست. برای او که خود پیش‌قراول مذاکره و توافق برجام و تلاش برای محافظت از آن است، گفتن این جمله‌ها بیراه است اما دردناک آنجاست که عباس عراقچی می‌گوید "درس دیگر برجام آن بود که مقاومت، بیش از تمایل برای همکاری جواب می‌دهد".نمی‌توان انتظار سخن مخالفان برجام و دلواپسان را از دهان عضو ارشد تیم مذاکره‌کننده داشت مگر آنکه او به عنوان یک دیپلمات وزارت خارجه نیم‌نگاهی به دولت بعد داشته باشد».

حمله این روزنامه اصلاح طلب به معاون ظریف و عضو تیم مذاکره کننده هسته ای در حالی است که مدیرمسئول این روزنامه چندی پیش اذعان کرده بود که برای عبور برجام از سد افکارعمومی، چاره ای جز بزک این توافق نداشتیم.

اما این اولین بار نیست که یک مقام ارشد دولت، به بی دستاوردی برجام اذعان کرده است. پیش از این روحانی با اشاره به تجربه برجام، مذاکره با آمریکا را «دیوانگی» نامید. ظریف نیز پیش از این گفته بود «توافق با آمریکا به اندازه جوهر روی کاغذ هم ارزش ندارد».

اصلاح طلبان به شدت به رفتار قبیله ای آلوده هستند و در این میان، مردم و مطالبات مردم از کوچکترین اهمیتی نیز برای این طیف برخوردار نیست. برای همین وقتی عضو ارشد وزارت خارجه به اشتباه بودن رویکرد دولت در سیاست خارجی اذعان می کند، به ترور شخصیت او روی آورده و برچسب سیاسی کاری به وی می زنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک