موشکافی خون های پاشیده میترا استاد در جلسه دادگاه / چرا دایره ای شکل؟! + عکس


موشکافی خون های پاشیده میترا استاد در جلسه دادگاه  / چرا دایره ای شکل؟! + عکس

حوادث رکنا: کیان زاده کارشناس اسلحه شناسی در دادگاه امروز نجفی که در روز شنبه 9 آذر تشکیل شد توضیحات خود را ارائه داد.

به گزارش خبرنگار رکنا، قاضی کشکولی در دادگاه امروز سئوالاتی را از نجفی و کیان زاده کارشناس اسلحه شناسی پرسید.

قاضی کشکولی در دور دوم رسیدگی به پرونده نجفی در دادگاه امروز از وی پرسید، با چه هدفی وارد اسلحه به دست وارد حمام شدید؟

نجفی: به خاطر اختلافاتی که با میترا استاد داشتم و بارها به او گفته بودم که مهریه اش را پرداخت می کنم و طلاق توافقی بگیریم و او این مسائل را نپذیرفت از دستش ناراحت و عصبانی بودم و آن روز به من گفت بعد از حمام می خواهد جایی برود و حرف های ناشایستی زد. وقتی وارد حمام شدم قصد داشتم که او را فقط بترسانم و با وی اتمام حجت کنم. اسلحه را برداشتم و با بالش وارد حمام شدم بالش را به این دلیل برداشتم که اسلحه را در دستم نبیند و از قبل نمی دانستم باعث کاهش پخش صدای شلیک می شود در حالیکه در حمام کوچک به هر حال صدای شلیک تیر شنیده می شود. وقتی وارد حمام شدم با وی سینه به سینه شدم و وقتی میترا استاد اسلحه را در دست من دید به سمتم آمد و دستش را روی شانه های من گذاشت و به عقب هولم داد که اولین گلوله شلیک شد.

قاضی کشکولی: بعد از شلیک کدام گلوله متوجه شدی تیر خورده است؟

نجفی: ابتدا فکر می کردم 4 گلوله شلیک شده است اما وقتی به آگاهی رفتم به من گفتند 5 گلوله شلیک شده و 8 گلوله سالم در اختیار پلیس آگاهی قرار گرفت.

توضیحات کارشناس اسلحه شناسی

در ادامه جلسه رسیدگی تیمسار بازنشسته کیان زاده در جایگاه قرار گرفت این کارشناس اسلحه شناسی در خصوص تیراندازی گفت : من برای وکیل نجفی، زمانی که ستوان دوم بودند کار می کردم و ایشان را از نزدیک می شناسم و ناراحتم بابت این قضیه که برای نجفی چنین اتفاقی افتاده است . با توجه به دانش و علمی که در طول این سال ها کسب کرده ام و بیش از هزار جسد تیرخورده دیده ام و در خصوص سوالی که گفتند که تیر که از دست وارد شده و به زیر وان برخورد کرده که نجفی تاکید دارند که تیر به زیر وان برخورد کرده و زیر وان یک سوراخ 9 میلی متری است که نمی تواند سوراخی باشد که از دست رد شده باشد چون حرکت بعد از شلیک و تیراندازی با توجه به این که به دست خورده باشد باید محلی که وارد شده یک سوراخ بزرگتر از ایجاد شده باشد نه کمتر.

وی در ادامه در خصوص کمانه کردن و سوختگی روی سینه گفت: منظور ما از کمانه کردن این است که گلوله شلیک شده جایی اصابت کند و برگردد که سوختگی باید به همراه داشته باشد اما گلوله ای که وارد سینه شده حالت بیضی دارد و این که روز اول می گفتند سوختگی است ، سوختگی نبوده چون یک جایی ساییدگی دارد و جای سوختگی روی محل ورود نیست . پس این کمانه کردن به حساب نمی آید .

قاضی کشکولی: اگر به دست برخورد کند چگونه می شود؟

کارشناس اسلحه شناسی در پاسخ گفت : ما به آن کمانه کردن نمی گوییم و می گوییم گلوله غیر مستقیم یعنی اول شلیک گلوله به دست اصابت کرده و بعد به صورت غیر مستقیم با بدن برخورد کرده است.

این کارشناس در ادامه گفت : در خصوص زاویه گلوله در دست و بدن ، اگر گلوله در دست باشد حرکت کوچک دست باعث می شود زاویه بگیرد و دست می تواند از سمت بالا قرار گرفته باشد و تیراندازی صورت گرفته باشد.

قاضی کشکولی از گودرزی وکیل نجفی خواست که اگر سوالی دارند بپرسد گودرزی با در دست داشتن عکسی که از صحنه جنایت بود گفت : من این عکس را در یکی از سایت های مجازی دیدم و ساعت 2:30 روز گذشته به دستم رسید که نشان می دهد بیرون از محل وان یعنی کف حمام خون زیاد است در صورتی که عکسی که وجود دارد از عکسی که زهرا نجفی گرفته از لب وان آن قدر خونریزی نبوده که این خون ها با توجه به نظر اولیه کارشناسی پزشکی قانونی گفته شده خون هایی که کف حمام ریخته شده قطراتی و به صورت دایره ای است یعنی دست میترا لب وان بوده و خون دست روی کف حمام ریخته شده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تعطیلی مدارس تهران و کرج فردا شنبه 1 اردیبهشت 1403؟