کارکردهای حجاب و عفاف در مدارس تبیین شود


کارکردهای حجاب و عفاف در مدارس تبیین شود

کرج - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش البرزگفت: کارکردهای حجاب و عفاف در مدارس این استان تبیین شود تا دانش آموزان و اولیا به فلسفه و چرایی حجاب و عفاف درجامعه پی ببرند.

سالار قاسمی روز شنبه درهمایش حجاب و عفاف که با حضور مدیران مدارس در نمازخانه دبیرستان دخترانه شهید شرافت آموزش و پرورش ناحیه یک کرج برگزارشد،افزود: حجاب و عفاف برای افراد آرامش اجتماعی و تحکیم بینان خانواده را رقم می زند که این مهم ازدیدگاه معلم شهید استاد مرتضی مطهری مورد بررسی قرارگرفته است.
- برای نهادینه کردن فرهنگ حجاب و عفاف باید خانواده ، آموزش و پرورش ، سایر دستگاه های فرهنگی و رسانه ها به خصوص صدا و سیما میدانی کار کند.
قاسمی با اشاره به اینکه خانواده ازمنظر اسلام مقدس واساسی ترین نهاد اجتماعی است ،خاطرنشان کرد: بسیاری از آسیب ها از حوزه خانواده نشات می گیرد که به آن توجه لازم نشده است.
وی تصریح کرد: ریشه هرخانواده را مادر تشکیل می دهد که درتربیت فرزندان مهمترین نقش را دارند.
مدیرکل آموزش و پرورش البرز در ادامه ازعشق ومحبت واقعی درخانواده به عنوان تقویت کننده فرهنگ حجاب وعفاف درجامعه نام برد و یادآورشد: بر اساس علم روانشناسی خمیرمایه شخصیت افراد بین ۶ تاهفت سالگی شکل می گیرد.
وی یادآورشد: اگر می خواهیم در حوزه حجاب و عفاف فرزندان کاری انجام دهیم باید ازاین بازه زمانی طلایی استفاده کنیم به همین دلیل پیش دبستانی دربرخی کشورها ۲ الی سه سال است.
مدیرکل آموزش و پرورش البرزدرادامه به کم رنگ شدن عشق و محبت واقعی در خانواده پرداخت و افزود: حاصل عشق برای زن عفت و حیا و برای مرد شجاعت و صداقت است که با وجود این عشق حجاب و عفاف می تواند در زن و مرد و فرزندان درونی شود.
قاسمی تصریح کرد: باید به فرزندان خوب دیدن، شنیدن وفکر کردن را بیاموزیم تا مفاهیم انسانی، ارزشی و دینی را درک کنند. درست نیست چون بچه ها خوب می بینند و هم خوب می شنوند مشکل آن جا است که فرزندان، در ما خوب عمل کردن را نمی بینند تا آن را یاد بگیرند.
وی تاکید کرد: درحوزه حجاب وعفاف باید شنونده حرف بچه ها هم باشیم، صحبت کردن ما ازعفاف و حجاب به تنهایی مشکل را حل نخواهد کرد لذا باید تحقیق و پژوهش شود تا به گفته ها وذاعقه آن ها عمل کنیم.
مدیرآموزش و پرورش ناحیه یک کرج نیز دراین همایش اظهارداشت : حجاب و عفاف در مدارس ویژه دانش آموزان و اولیاء باید مورد توجه بیشتر قرار گیرد.
فرزاد شعبانی خاطرنشان کرد: حجاب و عفاف گوهری ناب برای زنان و مردان در جامعه اسلامی ایران است.
وی بیان داشت: دانست و گفت: کارگاه اموزشی با هدف ارتقاء دانش بانوان با موضوع مهم حجاب و عفاف در جامعه اسلامی - ایرانی ، نقش آن در سلامت فردی و اجتماعی، جایگاه زن از دیدگاه اسلام و قرآن ، نقش مهم حجاب و عفاف در پیشگیری از آسیب های اجتماعی در این ناحیه نیاز به برگزاری دارد.
وی با اشاره به فرمایشاتی از امام راحل و مقام معظم رهبری در زمینه حجاب و عفاف در جامعه تصریح کرد: از نگاه این رهبران بزرگ حفظ جایگاه و منزلت زن به حفظ حجاب و عفاف او بر می گردد زیرا حجاب یکی از ضروریات دین اسلام است.
شعبانی عنوان کرد: نه تنها حجاب برای زنان محدودیت محسوب نمی شود بلکه مصونیت است و نشانه ای بارز از تمدن و شعور برای خود فرد در جامعه بوده که سبب تحکیم پیوند خانوادگی نیز می شود.
وی در ادامه به فواید حجاب در تحقق امنیت اجتماعی پرداخت و افزود: حجاب دارای آثاری از جمله باعث آرامش روحی و روانی ، حفظ ارزش های انسانی ، مقابله با جنگ نرم دشمن، مصونیت زنان ، استواری خانواده می شود.
استان البرز ۵۰۰ هزار دانش آموز دارد که ۵۵ هزار نفر آن در مدارس آموزش و پرورش ناحیه یک کرج تحصیل می کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لعیا زنگنه راه بهاره رهنما را می رود!/ عکس