ابزارهای ترویج حجاب و عفاف در جامعه نیاز به بازنگری دارد


ابزارهای ترویج حجاب و عفاف در جامعه نیاز به بازنگری دارد

کرج – ایرنا- مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری البرزگفت: ابزارهای ترویج حجاب و عفاف در جامعه نیاز به بازنگری دارد تا فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه نهادینه شود.

مریم اسماعیلی فرد روز شنبه درحاشیه برگزاری همایش حجاب و عفاف آموزش و پرورش ناحیه یک کرج در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت: فرهنگ اصیل ایرانی سال ها قبل از ورود اسلام با کشور با مقوله حجاب عجین بوده و پوشش زنان در آن دوره بیانگر توجه جامعه به مساله عفاف است.
وی بیان داشت: مطالعه تاریخ نشان می دهد حجاب درایران باستان هم ارزشمند بوده و صرفا با ورود اسلام به کشور نبوده که این ارزش در آثار و معماری های باستان ایران نیز قابل مشاهده است.
وی با اشاره به اینکه دفاع و حمایت از فرهنگ حجاب و عفاف توام با دیدگاه ملی، وطن پرستی و نگاه دینی و قرآنی است، یادآورشد: امروزجنگ نرم و تبلیغاتی دشمن اعتقادات مردم را هدف قرار داده است.
اسماعیلی فرخاطرنشان کرد: به راه انداختن مباحثی همانند اختیاری بودن حجاب و ایجاد پویش هایی تحت عنوان چهارشنبه های سفید بدنبال تضعیف اعتقادات و باور دختران و رواج بی ارزشی حجاب است.
وی افزود: با توجه به موج تبلیغات علیه اعتقادات و فرهنگ حجاب وعفاف و با توجه به شکاف نسلی که ایجاد شده باید بدنبال ارائه آموزش های موثر و اثربخش با ابزارهای فرهنگی مناسب به نسل جوان باشیم تا جایگاه ارزشمند حجاب بعنوان عاملی مهم در حفاظت از خانواده حفظ شود.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری البرز ادامه داد: باید با ارائه کلاس های آموزشی هدفمند حجاب را به یک مساله درونی تبدیل کرد تا برخی دختران و زنان جوان مجذوب و مغفول شعارهای مبتذل غربی نشوند و آسیب نبینند.
وی عنوان کرد: زنان در عرصه های مختلف همواره دوشادوش مردان حضور داشته اند وامروز نیز باید این حضور با رعایت شئون اسلامی و حفظ عفاف ادامه یابد.
اسماعیلی فر یادآورشد: حجاب و عفاف برای حفظ اساس خانواده در جامعه امری ضروری بشمار می رود بنابر این برای جلوگیری از ترویج فساد و فروپاشی بنیان خانواده باید فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه نهادینه شود.
وی تاکید کرد: اشاعه فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه نیازمند آموزش های بنیادین و مداوم در خانواده، مدرسه و دانشگاه است.

استان البرز ۲۵ هزار فرهنگی و ۵۰۰ هزار دانش آموز دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طرفداری عجیب شیلا خداداد از تتلو / او را خیلی دوست دارم ! + عکس