افسار قیمت در دست نظارت


افسار قیمت در دست نظارت

زنجان - ایرنا - پس از اصلاح قیمت بنزین و سهمیه‌بندی مصرف آن در حالی که عده‌ای با سوء استفاده از شرایط پیش آمده درصدد التهاب آفرینی در جامعه و موج سواری هستند، دولت باید با نظارت‌های جدی بر بازار نگرانی و دغدغه‌های مردم را کاهش داده و سدِ راه اخلالگران و افراد سودجو شود.

در شرایط کنونی که کشور تحت تاثیر تحریم های ظالمانه‌ای قرار دارد کنترل قیمت‌ها یکی از مهم‌ترین موضوع های کشور و دغدغه مردم و مسؤولان است و دولت باید با تمرکز بر نظارت جامع بر بازار خدمات و کالاها مانع افزایش قیمت ها شده و تا برقراری ثبات و آرامش در بازار این نظارت ها را با شدت و جدیت انجام دهد.

در استان زنجان نیز تشدید نظارت بر بازار از ۲ هفته گذشته آغاز شده است و این روند همچنان ادامه دارد تا مصرف کنندگان با آرامش خاطر مایحتاج خود را تهیه کنند و شاهد نوسان قیمتی در این اقلام نباشند و با توجه به تاثیر روانی افزایش قیمت بنزین بر نرخ سایر کالاها، بازرسی ها در بازار افزایش یافته است تا از نابسامانی ها احتمالی نیز جلوگیری شود که تاکنون این اهداف و رضایتمندی مصرف کنندگان در زنجان محقق شده است.

روزانه بیش از ۱۰۰ واحد صنفی در زنجان بازرسی می‌شود

رییس اتاق اصناف استان زنجان گفت: تیم های بازرسان این اتاق در استان فعال شده اند و روزانه بیش از ۱۰۰ واحد صنفی در بخش های مختلف را مورد بازرسی قرار می دهند.

سید محمود موسوی اظهار داشت: در حال حاضر ۱۱ تیم بازرسی در شهرستان های زنجان، ابهر، خدابنده، ایجرود، سلطانیه، ماه نشان، خرمدره و طارم بر قیمت کالاها نظارت دارند.

وی تاکید کرد: عمده ترین تخلف اصناف در استان زنجان درج نکردن قیمت، صادر نکردن فاکتور و گرانفروشی است.

رییس اتاق اصناف استان زنجان گفت: مصرف کنندگان در صورت مشاهده هر نوع گران فروشی در واحدهای عرضه مواد غذایی، فرآورده های خام دامی، کیف و کفش، پوشاک و سایر واحدها مورد را با ۳۳۳۳۴۰۴۰ این اتاق شماره ۱۲۴ رسیدگی به شکایات صنعت، معدن و تجارت برای بررسی موضوع گزارش دهند.

رسیدگی به شکایات گرانفروشی در کمترین زمان

رییس سازمان صنعت معدن و تجارت استان زنجان نیز در این خصوص گفت: با راه اندازی یک دفتر در مرکز شهر واقع در سبزه میدان و فراهم شدن امکانات لازم در آن شکایات مردم در خصوص گرانفروشی در کمترین زمان ممکن رسیدگی می‌شود.

ناصر فغفوری اظهارداشت: این مرکز در پرترافیک‌ترین محل شهر ایجاد شده و هماهنگی های لازم با تعزیرات حکومتی نیز انجام تا از همان محل به طور مستقیم با کسانی که از وضعیت موجود کشور سوء استفاده می کنند، برخورد جدی شود.

وی با تاکید براینکه مردم هر گونه افزایش قیمت به هر دلیل در ارزاق عمومی و کالاهای اساسی را اطلاع دهند تصریح کرد: مرکز پاسخگویی به شکایات این سازمان با شماره تلفن ۱۲۴ به صورت ۲۴ ساعته آماده پاسخگویی است که ۱۲ ساعت نیروهای سازمان جوابگوی مستقیم هستند و بقیه ساعات پیامگیر، شکایات مردمی را ثبت و ضبط می کند تا مورد رسیدگی قرار گیرد.

مسؤولان نظارت را با شدت بیشتری ادامه دهند

یکی از شهروندان زنجانی در بازار افزود: خوشبختانه تاکنون افزایش قیمتی نبوده اما برخی از مغازه ها قیمت روی کالا و پوشاک ندارند و تفاوت نرخ در مغازه ها برای یک قلم کالا مشاهده می شود.

فریده جمشیدی تاکید کرد: نرخ گوشت و مرغ گرم افزایشی نداشته و همچون سابق در بازار به وفور موجود است.

وی اظهارداشت: مسؤولان اگر این نظارت ها را با شدت و جدیت طی امسال و سال های آینده ادامه دهند کسی جرات افزایش نرخ را نخواهد داشت و مردم آرامش بیشتری خواهند داشت.

یکی از قصابان میدان انقلاب نیز ادامه داد: در ۱۰ روز اخیر قیمت هر کیلوگرم گوشت گرم گاوی پنج هزار تومان کاهش یافته است و نرخ جدید بنزین با تشدید نظارت ها بر قیمت ها تاثیرگذار نشده است.

این شهروند زنجانی اضافه کرد: نظارت مستمر توسط اتاق اصناف از واحدهای صنفی انجام می شود و رونق بازار همچون روال سابق است.

یکی دیگر از شهروندان اظهارداشت: مشکل مهم فعلی در بازار نبود قیمت روی کالا و عدم صدور فاکتور توسط فروشنده است.

محمود هاشمی فر با بیان اینکه برخی از مغازه ها بدون مجوز فعالیت دارند، یادآوری کرد: این واحدها فاکتوری برای صدور ندارند و وقتی مشتری خواهان فاکتور است از ارائه آن امتناع می کنند.

وی تاکید کرد: بازرسان در حین نظارت بر قیمت کالاها بهتر است از وجود مجوز فعالیت واحد صنفی نیز مطلع شوند چرا که که این مهم نیز می تواند مانع بسیاری از ناآرامی ها در بازار شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...