الحشد الشعبی: در هیچ عملیات میدانی علیه معترضان عراقی حضور نداشتیم


سازمان الحشد الشعبی عراق تاکید کرد در هیچ عملیات میدانی علیه معترضان این کشور شرکت نداشته است.

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :
به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، سازمان «الحشد الشعبی» عراق روز جمعه در بیانیه‌ای تاکید کرد که نیروهای این سازمان در هیچ عملیات یا فعالیتی علیه معترضان برای مقابله با خشونت‌ها در جریان اعتراضات در داخل شهرهای عراق مشارکتی نداشته است.
به گزارش وبگاه خبری بغداد الیوم، این سازمان در بیانیه‌ای اعلام کرد: تا به این لحظه الحشد الشعبی هیچ عملیات امنیتی میدانی برا حفاظت از جان معترضان یا مقابله با اقدامات خشونت بار در داخل شهرها حضور نداشته است و اظهارات برخی مقامات استان نجف اشرف درباره اینکه قربانیان حوادث اخیر این شهر به دلیل برخورد گروه «سرایا عاشوراء» با آنهاست اصلا صحت ندارد و کاملا واضح است که برای فرار از مسئولیت در قبال این حوادث بیان می‌شود.
این سازمان از مقامات سیاسی خواست ضمن پذیرفتن مسئولیتی که بر عهده آنها بوده از تلاش برای بدنام کردن نهادهای امنیتی خودداری کنند.
«فواد الیاسری» استاندار نجف روز جمعه نیروی امنیتی ویژه حفاظت از آرامگاه محمدباقر الحکیم را متهم کرد که با آتش گشودن به روی معترضان ده‌ها نفر را کشته یا زخمی کرده است.
برخی شبکه های اجتماعی هم در تلاش برای پخش شایعاتی مختلف علیه الحشد الشعبی هستند تا آن را به سرکوب معترضان متهم کنند.
در طول اعتراضات عراق گروه‌هایی سازمان یافته هم که وابسته به برخی سفارتخانه‌های خارجی از جمله عربستان و آمریکا هستند با نفوذ در میان تظاهرات‌کنندگان شعارهایی علیه الحشد الشعبی سر داده و ساختمان‌های دولتی را به آتش کشیدند. با دستگیری برخی از این افراد مشخص شده که آنها مجری پروژه کشته‌سازی در عراق بودند.
در همین حال «عادل عبدالمهدی» نخست‌وزیر عراق روز جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد که قصد دارد استعفای خود را تقدیم پارلمان کند. او گفت که بنا بر شرایط موجود و جهت جلوگیری از خشونت ادامه‌دار و به علت ناتوانی آشکار در سامان دادن به اوضاع، از پارلمان می‌خواهد تا درخصوص تشکیل دولت تصمیم‌گیری کند.
عراق از یکم اکتبر (نهم مهر ماه) در شرایط نا آرامی به سر می‌برد و معترضان عراقی در شهرهای عمدتا شیعه‌نشین خواستار مبارزه با فساد و رفع ناکارآمدی دستگاههای اجرایی شده‌اند. اعتراضات که به علت برگزاری راهپیمایی اربعین امام حسین (ع) به مدت دو هفته به تعلیق افتاده بود از ۲۵ اکتبر (سوم آبان) از سر گرفته شده و کماکان ادامه دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صدای کوتوله برزیلی برای آموزش و سریع حرف زدن