هشدار به تجار ایرانی درباره افزایش کلاهبرداری در تایلند


هشدار به تجار ایرانی درباره افزایش کلاهبرداری در تایلند

خبرگزاری آریا- به علت تحریم‌های ظالمانه‌ آمریکا و فراهم نبودن شرایط تجارت با کشور‌های خارجی، زمینه فریب و کلاهبرداری از تجار ایرانی افزایش یافته است.

هشدار به تجار ایرانی درباره افزایش کلاهبرداری در تایلند
خبرگزاری آریا- محمدی: به علت تحریم‌های ظالمانه‌ آمریکا و فراهم نبودن شرایط تجارت با کشور‌های خارجی، زمینه فریب و کلاهبرداری از تجار ایرانی افزایش یافته است.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از صدا و سیما، سفیر کشورمان در تایلند از افزایش تعداد ایرانیان بازداشتی دارای گذرنامه‌های جعلی در آن کشور خبر داد.
«محسن محمدی» در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار اعزامی صدا و سیما در بانکوک با اشاره به افزایش این بازداشت‌ها، هشدار داد: گردشگران ایرانی، فریب باند‌های مافیایی جعل اسناد را نخورند.
وی افزود: 21 هموطن ایرانی به جرم استفاده از گذرنامه جعلی در زندان‌های تایلند حبس هستند. فقط در یک سال میلادی گذشته 12 نفر و طی یک ماه اخیر 5 نفر دیگر در این رابطه بازداشت شده اند.
سفیر ایران در تایلند با اشاره به تبلیغ باند‌های مافیایی که تایلند را برای انتقال افراد به کشور‌های ثالث معرفی می‌کنند، گفت: این مسیر مورد شناسایی طرف تایلندی قرار گرفته و هر روز تعدادی از گردشگران با گذرنامه‌های جعلی به دست پلیس بازداشت و زندانی می‌شوند.
وی افزود: در تایلند گذرنامه جعلی، جرم سنگینی تلقی می‌شود و بر خلاف دیگر کشور‌ها که اقدام به بازگرداندن افراد می‌کنند، اینجا فرد مجرم به یک تا سه سال زندان محکوم می‌شود.
سفیر کشورمان در تایلند همچنین به بیش از 170 قاچاقچی مواد مخدر ایرانی که در زندان‌های تایلند زندانی هستند اشاره کرد و افزود: با تلاش‌های انجام شده و بازگشت تعدادی از آنان برای تحمل بقیه محکومیت به کشور، تعداد این مجرمان به کمتر از 80 نفر رسیده است.
محمدی از بازگرداندن 20 مجرم دیگر مواد مخدر تا یک ماه آینده به کشور خبر داد. سفیر کشورمان همچنین از افزایش حجم کلاهبرداری از تجار ایرانی در تایلند خبر داد و گفت: به واسطه تحریم‌های ظالمانه‌ آمریکا و فراهم نبودن شرایط تجارت با کشور‌های خارجی، زمینه فریب و کلاهبرداری از تجار ایرانی افزایش یافته است.
وی افزود: برخی از تجار ایرانی که از طریق پایگاه‌های اینترنتی یا تماس تلفنی اقدام به تجارت به ویژه در زمینه فروش کاغذ کرده اند، متاسفانه مورد سوء استفاده و کلاهبرداری شرکت‌های جعلی به عنوان شریک تجاری قرار گرفتند.
محمدی گفت: متاسفانه تعدادی از کلاهبرداران تایلندی و غیرتایلندی با ثبت شرکت‌های جعلی‏، خود را به عنوان شریک تجاری به تجار ایرانی معرفی می‌کنند و شرکت‌های ایرانی نیز بدون انجام تحقیقات با ارسال پول نقد در دام آنان گرفتار می‌شوند.
وی ضمن هشدار جدی به شرکت‌های ایرانی افزود: بخش تجاری سفارت ایران در تایلند آماده پاسخگویی به تک تک تماس‌های تلفنی بخش خصوصی کشورمان است.
محسنی گفت: همکاران ما در سفارت، اطلاعات مربوط به شرکت‌های تایلندی و غیرتایلندی را که مدعی هستند در این کشور دفتر دارند در اختیار تجار هموطن قرار خواهند داد.
سفیر کشورمان در تایلند از تجار و شرکت‌های بخش خصوصی خواست قبل از انجام هرگونه فعالیت تجاری با مراجعه به پایگاه اینترنتی این سفارت از صحت و سقم شرکای تجاری خود مطلع شوند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


175 سوال جرات و حقیقت برای دختران و پسران + ایده عاشقانه