امیل لحود: اختلافات مذهبی در لبنان توطئه اسرائیل است


امیل لحود: اختلافات مذهبی در لبنان توطئه اسرائیل است

رئیس‌جمهور اسبق لبنان ضمن هشدار درباره تشدید اختلافات مذهبی و طائفه‌ای اعلام کرد این اختلافات در همه منطقه از جمله لبنان فقط به نفع رژیم صهیونیستی است.

امیل لحود: اختلافات مذهبی در لبنان توطئه اسرائیل استبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از المیادین، امیل لحود، رئیس‌جمهور اسبق لبنان درباره تشدید اختلافات مذهبی در پی منحرف شدن مسیر اعتراضات این کشور هشدار داده و تاکید کرد: «تشدید اختلافات مذهبی و طائفه‌ای در همه منطقه از جمله لبنان فقط به نفع اسرائیل است. جنبش اعتراضی بزرگی را که لبنان به خود دید، همان خواسته‌هایی بود که بنده هم همیشه آن را تکرار می‌کردم.»

رئیس‌جمهور اسبق لبنان گفت: «آنچه امروز اتفاق می‌افتد بسیار شبیه به آن چیزی است که پس از ترور رفیق حریری، نخست‌وزیر فقید لبنان در سال ۲۰۰۵ روی داد یا مشابه آن چیزی است که در سوریه اتفاق افتاد.»

امیل لحود اعلام کرد: «اکثریت طبقه سیاسی در لبنان از سال ۱۹۸۲ درگیر فساد هستند؛ در عین حال افراد دست‌پاک زیادی هم در دولت لبنان نظیر شخص سید حسن نصرالله وجود دارد که فرزندش را فدا کرد.»

بیشتر بخوانید: هشدار جمعیت علمای مسلمین لبنان درباره سوء استفاده‌های خارجی از خواسته‌های به حق مردمی

رئیس‌جمهور اسبق لبنان افزود: « فواد السنیوره، نخست‌وزیر اسبق در یک سرقت ۳۰ میلیارد دلاری دخیل است. هر چهره‌ای خارج از تیم سیاسی فعلی نخست‌وزیر از السنیوره درباره ۳۰ میلیارد دلار خواهد پرسید.»

امیل لحود گفت: «از بین بردن میثاق لبنان ممکن نخواهد بود. تلاش‌ها در این جهت شکست خواهد خورد. کما وقتی که من رئیس‌جمهور بودم این قضیه ناکام ماند. راه حل کنونی بحران لبنان، شکیل دولت انتقالی است، در غیر این صورت ما به سمت شکست می‌رویم.»

رئیس‌جمهور اسبق لبنان روز پنجشنبه نیز در گفت‌وگو با شبکه آرتی اعلام کرد رژیم صهیونیستی می‌خواهد با خلع سلاح مقاومت، توان دفاعی لبنان را تضعیف کند.

وی در پاسخ به سؤالی در مورد تلاش‌های رژیم صهیونیستی و آمریکا برای خلع سلاح حزب‌الله افزود: «چرا مقاومت داریم؟ چون کسی چیزی به ارتش ما نمی‌دهد. من ۹ سال فرمانده کل ارتش بودم. ایالات متحده و دیگران، هیچ کس چیزی به ما نداد تا با اسرائیل مبارزه کنیم. آن‌ها به ما تانک‌های کهنه و فرسوده‌ای دادند که ۲۰ سال در اردن کار کرده بود. آن‌ها تانک‌های کهنه انگلیسی را برای ما فرستادند. آن‌ها را به ما فروختند و بابت آن پول گرفتند. تسلیحاتی فروختند که نمی‌شد با آن با دشمن خود بجنگیم.» (بیشتر بخوانید)

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین خبر از وضعیت تاسیسات هسته‌ای در استان اصفهان