مدارس شهرستان‌های اصفهان فردا شنبه تعطیل است


با تداوم شرایط آلودگی هوا، فردا شنبه مدارس برخی مقاطع تحصیلی اصفهان و شهرستان های استان تعطیل است.

آفتاب‌‌نیوز :

مدیر کل مدیریت بحران استان اصفهان گفت: عصر امروز کارگروه هماهنگی شرایط ویژه آلودگی هوا با توجه به استمرار پایداری نسبی هوا و مهیا شدن انباشت آلاینده‌های جوی تشکیل شد.

منصور شیشه فروش افزود : در این کارگروه برای مدیریت و کنترل افزایش آلاینده ها مقرر شد ، فردا نهم آذر تمامی مهدهای کودک و مقاطع تحصیلی پیش دبستانی و دوره ابتدایی نواحی شش گانه شهر اصفهان و مناطق آموزش و پرورش زرین شهر ، فولادشهر ، باغ بهادران ، خمینی شهر ، نجف آباد، شاهین شهر، فلاورجان، پیربکران، برخوار ، مبارکه و شهر سجزی تعطیل است.

به گفته وی در سایر مقاطع تحصیلی نیز برگزاری برنامه صبحگاهی و درس تربیت بدنی در فضای باز ممنوع است.

در این نشست بر کنترل دقیق‌تر محدوده طرح ترافیک و تشدید برخورد با خودروهای بدون برگه معاینه فنی با نظارت پلیس راهور و اعمال قانون در محدوده طرح ترافیک زوج و فرد در اصفهان تاکید شد.

کاهش فعالیت واحدهای آلاینده محیط زیست در محدوده مناطق مسکونی و شهرک‌های صنعتی پیرامون طرح، نظارت و کنترل مستمر اداره کل حفاظت محیط زیست استان بر فعالیت واحدهای صنعتی محدوده برنامه جامع کاهش آلودگی هوا، ممنوعیت تردد کامیونها و ماشین های سنگین در شب، هم از تصمیم های این نشست بود.

همچنین روزهای شنبه و یکشنبه هرگونه فعالیت خاکبرداری و ساختمانی و آتش زدن کاه و فعالیت 350 واحد تولید آجر تا روز دوشنبه و فعالیت 11 کوره تولید زغال هم ممنوع است.

خودداری از هرگونه فعالیت های ورزشی در فضای باز، توصیه به بیماران قلبی عروقی و تنفسی و گروه‌های آسیب پذیر مبنی بر رعایت اصول ایمنی و بهداشتی و خود مراقبتی رعایت الگوی مصرف سوخت در بخش‌های خانگی اداری صنوف و دیگر بخش های مصرف، همکاری عموم در استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی و استفاده نکردن از خودروهای تک سرنشین از توصیه های این کارگروه برای سلامت عمومی به گروه‌های هدف دراین نشست بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حوادث

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ماجرای ترک یک برنامه تلویزیونی توسط زهرا شجاعی