دو خدمت جدید، به میز خدمات اتاق بازرگانی تهران افزوده شد


دو خدمت جدید، به میز خدمات اتاق بازرگانی تهران افزوده شد

تهران- ایرنا- مدیر عضویت، کارت بازرگانی و گواهی مبدا اتاق بازرگانی تهران از اضافه شدن دو خدمت جدید «اخذ کد اقتصادی» و «اخذ گواهی ارزش افزوده» به میز خدمات ثبت شرکت‌ها در اتاق تهران خبر داد.

به گزارش روز جمعه اتاق بازرگانی تهران،‌میز ثبت خدمات شرکت‌ها که برای خدمات‌رسانی بیشتر و کیفی‌تر و پس از تفاهم اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی و سازمان ثبت شرکت‌ها در محل اتاق تهران راه‌اندازی شد، به طور متناوب بر تعداد خدمات خود به اعضا افزوده و به تازگی نیز دو خدمت جدید به فهرست خدمات خود اضافه کرده است.

«اعظم رضایی» مدیر عضویت، کارت بازرگانی و گواهی مبدا اتاق تهران با اعلام خبر افزوده شدن دو خدمت جدید «اخذ کد اقتصادی» و «اخذ گواهی ارزش افزوده» به خدمات ثبتی اتاق تهران، اعلام کرد که از ابتدای شهریور ماه سال جاری تا ۱۸ آبان ماه، به حدود ۲۸۰ نفر از اعضای اتاق تهران، خدمات ثبتی از طریق میز ثبت شرکت‌ها ارائه شده است.

وی توضیح داد: خدمات تاسیس شرکت، پلمپ دفاتر قانونی، اظهارنامه دفتر ثبت تجاری، خدمات صورتجلسات تغییرات شرکت‌ها، ثبت برند، ثبت اطلاعات کارت بازرگانی و کارت عضویت، پرداخت اینترنتی متقاضیان و مشاوره صدور کارت، در شمار خدمات ثبتی ارائه شده به اعضای اتاق تهران قرار دارد و به تازگی دو خدمت جدید «اخذ کد اقتصادی» و« اخذ گواهی ارزش افزوده» نیز به این خدمات افزوده شده است.

مدیر عضویت، کارت بازرگانی و گواهی مبدا اتاق تهران درباره نحوه دریافت کد اقتصادی توسط واحد ثبت شرکت‌ها گفت: اعضای اتاق تهران باید مدارک مورد نیاز برای دریافت کد اقتصادی را به واحد ثبت شرکت‌ها تحویل دهند، چنانچه مدارک کامل باشد، برای متقاضی، وکیل در نظر گرفته می‌شود و این وکیل صفر تا صد مراحل آن را طی می‌کند و بدین ترتیب، کد اقتصادی به متقاضیان تحویل داده می‌شود. برای اخذ گواهی ارزش افزوده هم همین فرآیند طی می‌شود.

رضایی افزود: در حوزه خدمات تاسیس شرکت نیز تمام مراحل از ثبت اطلاعات در سیستم تا تحویل پیش‌نویس آگهی به متقاضی از سوی واحد ثبت شرکت‌ها که در اتاق تهران مستقر است، انجام می گیرد. لازم است توضیح داده شود که خدمات مربوط به تاسیس شرکت به شرکت‌هایی ارائه می‌شود که در موضوع فعالیت آنها، واردات و صادرات قید شده باشد؛ البته امکان تغییر و اصلاح موضوع فعالیت شرکت وجود دارد.

ارائه خدمات ثبتی به اعضای حقیقی و حقوقی و به طور کلی، صاحبان کسب و کار از اواخر سال ۱۳۹۵ در اتاق تهران آغاز شد. با ایجاد این میز خدمت، دارندگان کارت بازرگانی و عضویت اتاق تهران برای انجام این امور نیازی به مراجعه به اداره ثبت شرکت‌ها ندارند. ضمن آنکه، صاحبان بنگاه‌ها برای انجام امور ثبتی بنگاه‌های خود صرفا هزینه‌های ثبتی را پرداخت می‌کنند و اتاق تهران از بابت ارائه این خدمت هیچ هزینه‌ای از اعضا دریافت نمی‌کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 31 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق