سردار سلامی: سرزمین ذهنها و دلها به محیط اصلی جنگ تبدیل شده است


سردار سلامی: سرزمین ذهنها و دلها به محیط اصلی جنگ تبدیل شده است

تهران - ایرنا -فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: اهمّ اهداف کلان نظام سلطه آن است که اجازه ندهد منظومه‌ فکری، اعتقادی و اسلامی‌مان به مدلی مجسم، عینی و جهان‌پسند برای سایر جوامع تبدیل شود، از این رو امروز سرزمین ذهنها و دلها محیط اصلی جنگ را شکل می‌دهد. نبرد و تهاجم از حوزه‌ی جغرافیاهای سرزمینی به حوزه‌ی سرزمین‌های اعتقادی، باورها،...

به گزارش دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای، سردار سرلشکر پاسدار «حسین سلامی» در دیدار هزاران نفر از بسیجیان سراسر کشور با رهبر معظم انقلاب، افزود: چشم‌انداز ترسیم شده از آینده‌ انقلاب اسلامی در گام دوم نسبت به گذشته، برای نظام سلطه و استکبار جهانی بسیار نگران کننده‌تر شده است؛ یعنی هیچ آینده‌ای برای بازگشت آنها به گذشته قابل تصور نیست و این اعجازی است که موجب اعجاب همگان شده است، و آن این حقیقت است که چگونه انقلاب اسلامی برخلاف تمام انقلاب‌های پیشین جهان که با مرور زمان دچار استهلاک، میرایی، تحلیل و ذوب شدن در نظم موجود ساخته‌ی قدرتها شدند، متفاوت شد و بلکه بر عکس به حیات رو به پیشرفت خود ادامه داد و در گذر زمان به مثابه‌ی شجره‌ی طیبه‌ای قد کشید که ریشه‌های آن همینک در عمق ایمان و احساس مردم جای گرفته است.

وی با بیان اینکه نبرد و تهاجم از حوزه‌ی جغرافیاهای سرزمینی به حوزه‌ی سرزمین‌های اعتقادی، باورها، آرمانها، نگرشها و جهان‌بینی‌ها منتقل شده است، افزود: در این مسیر استکبار جهانی از طریق معاندین داخلی، منافقین خبیث و شبه‌روشنفکرهای راحت‌طلب و ریاکار، این بدیل‌های نازل و ارتجاعی میرزاملکم‌خان‌ها، میرزا فتحعلی‌ها، حاج سیاح‌ها و سایر بدعاقبت‌های خود باخته و غربزده‌ی داخلی، تلاش کرده و میکنند تا حرکات و جریانهای مختلفی از جمله‌ آشوب تیرماه ۷۸، فتنه‌ی ۸۸، اغتشاشات دی ۹۶ و غائله‌ی اخیر را تقویت، فعال و حمایت کنند. این جریانات در واقع برداشت محصول بذرپاشی‌ شده‌ی دنیای استکبار در سرزمین فکری، فرهنگی و سیاسی و اعتقادی برای چرخش از تهاجم سخت به تهاجم نرم هستند.

سردار سلامی اظهار داشت: تمامی شُبهه‌افکنی‌ها، القاء تردیدها، مفهوم‌سازی‌های غرب‌گرایانه، تأکید بر جدایی دین از سیاست،‌ القاء ناکارآمدی دین در مدیریت جامعه، ‌تعارض بین منافع ملی و آرمانهای انقلابی، طرح گفتگوی تمدنها که مدل نظری برای ادغام نظام فکری حاکم بر جامعه‌ی انقلابی‌مان در سیستم جهانی بود؛ همه و همه مفاهیم نبرد جدیدی است که در شعله‌های فروزان انقلاب اسلامی و ولایت‌مداری مردم بزرگوارمان باطل شد.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اضافه کرد: در این فضا بسیج قلب نبرد نرم را شکل می‌دهد و در این نبرد بسیج به عنوان فرمول غلبه، محتاج اقدامات جدیدی است که بتواند بر اساس شور و شعور انقلابی توزیع شده در سطح کل جامعه، فعالیتهای جهادی، فرهنگی و اجتماعی را از حالت سلسله مراتبی محض خارج و یک سازماندهی دارای جوشش جهادی اما دارای چهارچوب، معیار و منطق ولایت و گفتمان انقلاب را حاکم کند.

وی گفت: موفقیت حرکت‌های جهادی فرهنگی و اجتماعی بسیج معطوف به سازماندهی نوین، اعتلا بخش و جذابِ مردمی در متن جامعه است. اگر در این کار فرهنگی و اجتماعی و جهادی‌ای که ما می‌کنیم نشاط انقلابی مردم را فرا گرفت، امید به آینده‌ی نظام در مردم موج ‌افشانی نمود، ظالمین ترسیدند، مفسدین به لرزه افتادند و رفتارها و ساختارهای کُندکننده‌ی پیشرفت انقلاب تغییر کرد، آنگاه کار ما در راستای پیشرفت و اقامه‌ی مراحل فرآیند انقلاب اسلامی موفق خواهد بود.
به گفته وی، در این جهت حاملهای چهارگانه‌ی رسالت بسیج به شرح زیر تعیین شده است؛ نخست، پیشگامی و پرچمداری در شکوفاسازی استعدادهای نسل جوان در عرصه‌های دفاع، امنیت، علم، فناوری، هنر، ورزش، فضای مجازی، امداد، خدمات و رسانه با هدف پیشبرد انقلاب اسلامی و گذار از مراحل تعیین شده توسط رهبر معظم انقلاب. دوم،‌ بیرق‌داری ترمیم و حل آسیبها و معضلات اجتماعی و فرهنگی با اولویت بیکاری،‌ فقر، طلاق و مواد مخدر. سوم، تحکیم دائمی و مستمر روح مقاومت اسلامی در کالبد جامعه و جهان اسلام، ساختن امت نمونه برای تمام بشریت، امت امت‌ساز با مختصات مردم سالاری دینی و استقرار معنویت و حاکمیت ارزشها در جامعه. و چهارم، پیشرفته‌سازی روش‌های بسیج در بکارگیری ظرفیتهای مردمی و تنوع بخشی در جذب آحاد جامعه خصوصاً جوانان و نخبگان در پیکره‌ی بسیج؛ راز موفقیت و غلبه‌ی بسیج، نقش آفرینی مؤثر، به هنگام و فراگیر متناسب با هرم مخاطبین و در کشور است.
سردار سلامی اظهار داشت: نقطه‌ی آغاز اقدامات ما هویت‌ بخشی به ۵۴ هزار پایگاه بسیج در سراسر کشور از طریق تغییر ریل و احیای این سرپنجه‌های شریانی انقلاب اسلامی برای مقابله با جنگ نرم و انجام فعالیتهای جهادی، فرهنگی و اجتماعی و کشف و خلق مخاطبان میباشد تا به لوکوموتیوی قدرتمند و بروزرسانی شده برای کاروان عظیم جوانان، آحاد جامعه و نفوذ در دلهای تبدیل شود. پایگاه محوری و کاهش لایه‌های اتصال مردمی با جوانان برای نقش آفرینی سازماندهی شده‌ی مردمی در رأس اقدامات ما برای اعتلاء بسیج غیر نظامی قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403