دشمنان بیش از 700 کیلومتر از مرز‌های ما دور ایستاده‌اند/ فناوری پیچیده ساخت زیردریایی را بومی‌سازی کردیم


دشمنان بیش از 700 کیلومتر از مرز‌های ما دور ایستاده‌اند/ فناوری پیچیده ساخت زیردریایی را بومی‌سازی کردیم

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: امروز ناوگان دشمن بیش از 700 کیلومتر از مرز‌های جمهوری اسلامی ایران دور ایستاده‌ است.

دشمنان بیش از 700 کیلومتر از مرز‌های ما دور ایستاده‌اند/ فناوری پیچیده ساخت زیردریایی را بومی‌سازی کردیمبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، امیر دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در پیش خطبه‌های نماز جمعه امروز با درود به شهدا و امام خمینی اظهار کرد: در تاریخ هر ملتی روزهایی وجود دارد که موجب مباهات و افتخار است. به لطف خداوند متعال و به برکت انقلاب، تاریخ ایران اسلامی مملو از چنین روزهایی است.

او ادامه داد: نیروی دریایی در مسیر حرکت ۴۰ ساله گام اول انقلاب افتخاراتی آفریده است که متضمن امنیت و تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی بود.

دریادار خانزادی با بیان اینکه در شرایطی که همه استکبار جهانی با تحمیل جنگ ۸ ساله تلاش می‌کردند نهال انقلاب را از پای درآورند، تصریح کرد: تکاوران نیروی دریایی در آغازین روز حمله سراسری دشمن بعثی به مرز‌های ایران اسلامی حماسه دفاع ۳۴ روزه را آفریدند. استکبار جهانی که بعثی‌ها را به نیابت از خودش در جبهه‌های تهاجم به ایران اسلامی قرار داده بود تصور می‌کرد که یک روزه خوزستان را از ایران جدا خواهد کرد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی افزود: آن‌ها تصور می‌کردند که در جاده اهواز قرار خواهند گرفت و ظرف یک هفته جشن پیروزی را در تهران برگزار خواهند کرد. این دفاع جانانه تکاوران همه تلاش‌های آن‌ها را نقش بر آب کرد.

او گفت: همزمان نیروی دریایی در دریا و در شصت و هفتمین روز از دفاع مقدس سیلی و ضربه محکمی به دشمن بعثی و همه ایادی استکبار وارد آورد. نیروی دریایی دشمن در دریا به طور کامل متوقف شده بود و سامانه‌ها و پایانه‌های نفتی را از حَیِّز انتفاع انداخت و تا پایان ۸ سال دفاع مقدس سیطره نیروی دریایی در دریا برقرار شد.

خانزادی اظهار کرد: عملیات اسکورت کاروان در شرایطی اتفاق افتاد که دشمن تلاش می‌کرد کشتی‌های نفتکش و تجاری کشور را از طریق هوا و زمین مورد اصابت قرار دهد و نیروی دریایی در آن دوران ده هزار کشتی را اسکورت کرد. این اسکورت‌ها باعث شد تا اقتصاد کشور و دفاع پایدار بماند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ادامه داد: با وجود تحریم‌های روز‌های آغازین انقلاب که به دنبال تضعیف کشور و امنیت بود، عمق‌دهی انقلابی تجهیزات دریایی آغاز شد. همه تجهیزاتی که از غرب خریداری کرده بودیم و آن‌ها ما را از دست یافتن به قطعات گلوگاهی محروم می‌کردند نه‌تن‌ها عمق‌دهی انقلابی با اتکا به ظرفیت داخلی بر آن‌ها اجرایی شد بلکه توانستیم آن‌ها را به روز کنیم.

او با بیان اینکه هویت ایران اسلامی در عرصه دریا‌ها تثبیت شد، تصریح کرد: نیروی دریایی با وجود تجهیزاتی که متناسب با شرایط دریایی خلیج فارس بودند با ورود به اقیانوس‌ها، مظهر اقتدار ملت در اقیانوس‌ها شد.

دریادار خانزادی گفت: جلوه‌های اقتدار علمی و صنعتی کشور را با حضور در عرصه‌های اقیانوس‌ها به رخ استکبار جهانی کشیدیم. برای تامین امنیت اقتصاد کشور در شمال اقیانوس هند، خلیج عدن و دریای سرخ و همه آب‌های آزاد جهان با دزدی دریایی و تروریسم دریایی جنگیدیم و امنیت ناوگان تجاری جمهوری اسلامی ایران را برقرار کردیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی با بیان اینکه طی مدت ۸ سال گذشته تا امروز ۶۴ ناو گروه نیروی دریایی به دریا‌ها و اقیانوس‌ها جهان اعزام شده است، اظهار کرد: در همین لحظه ناو گروه شصت و چهارم نیروی دریایی در دریای سرخ در حال برقراری امنیت و اسکورت کشتی‌های نفتکش جمهوری اسلامی ایران است.

او تصریح کرد: ساخت تجهیزات جدید و تداوم حضور در دریا‌های آزاد و اقیانوس‌ها امتداد‌های عمقی جدید و بزرگی را برای نیروی دریایی و نظام جمهوری اسلامی ایران ایجاد کرد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی خبر داد: در بهمن ماه امسال ناو شکن دنا به عرصه رزم دریایی وارد خواهد شد.

خانزادی ادامه داد: در دوران سازندگی و سال‌های پس از دفاع مقدس کار ساخت تجهیزات نیروی دریایی آغاز شد، امنیت عاریه‌ای موضوعی نبود که امنیت نظام مقدس جمهوری اسلامی و ملت شریف را بتواند تامین کند. ساخت ناو‌های توپدار و موشک انداز، سریال ساخت ناوشکن‌های کلاس موج، ناو شکن جمهوری اسلامی ایران، جماران، دماوند، سهند ازموضوعاتی است که در این عرصه پیگیری شد. همزمان کار ساخت زیر دریایی‌ها را که پیچیده‌ترین فناوری‌های روز دنیا هستند در دستور کار قرار دادیم و کمتر ۲۰ سال است که فرهنگ استفاده از زیر دریایی در جمهوری اسلامی مهیا شده است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی با بیان اینکه به فناوری زیر دریایی دست پیدا کردیم، اظهار کرد: زیر دریایی‌های کلاس غدیر را با تکیه بر دانش بومی در نیروی دریایی و وزارت دفاع ساختیم و آن‌ها را به اژدر‌های بومی که می‌تواند کشتی‌های دشمن را هدف قرار دهند مسلح کردیم.

او ادامه داد: زیر دریایی‌های فاتح به عنوان نسل جدیدی از زیر دریایی‌های کلاس متوسط را سال گذشته به ناوگان نیروی دریایی ملحق کردیم. تجهیزات بومی اقتدار آفرین مانند موشک‌هایی که از عرشه زیر دریایی‌ها در اعماق آب به سمت دشمن پرتاب می‌شود در کشور ساخته شد و امروز در اختیار نیروی دریایی است.

خانزادی تاکید کرد: همه این‌ها دشمن را وادار به دور ایستایی از مرز‌های جمهوری اسلامی کرده است به نحوی که امروز ناوگان و ابزار‌های چشم پر کُن مادی دشمن بیش از ۳۰۰ مایل دریایی یا ۷۰۰ کیلومتر از مرز‌های جمهوری اسلامی ایران دور ایستاده است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی افزود: هواپیما‌های بدون سرنشین، سامانه‌های جنگ الکترونیک، موشک‌های ساحل به دریا، مخابرات پایدار و امن و اطلاعات و ارتباطات پزشکی از راه دور امروز در عرضه ناو‌ها و ساحل جمهوری اسلامی برقرار است.

او ادامه داد: با حضور در مناطق کمتر برخوردار و آباد سازی آن‌ها به پرچم دار توسعه سواحل مکران تبدیل شده‌ایم. امروز همه فرزندان این مملکت که در نیروی دریایی به کار گرفته می‌شوند به دست پر صلابت کارکنان نیروی دریایی در مراکز خودمان تربیت می‌شوند.

خانزادی با بیان اینکه امروز مجموعه ولایتمدار بصیر، دانشمند و شجاع حضور در دریا‌های آزاد را تداوم بخشیده‌اند، گفت: ساخت و الحاق تجهیزات جدید در دستور کار داریم مانند بیمارستان‌های بندرعباس و کنارک در مناطق محروم کشور که تا پایان سال به بهره‌برداری خواهد رسید.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی اظهار کرد: حرکت در مسیر گام دوم انقلاب، تبدیل نیروی دریایی راهبردی ارتش از حالت سنتی به مدرن و پیشرفته و متناسب با شان و عظمت انقلاب و ملت در دستور کار قرار دارد.

او با تاکید بر اینکه امروز به جوانان انقلابی اعتماد کردیم، تصریح کرد: همه نیروی دریایی امروز از نسل انقلاب و بسیار با توان و بصیرت است و از حضور جوانان انقلابی در عرصه‌های نیروی دریایی راهبردی استقبال می‌کنیم.

خانزادی یادآور شد: امنیت دریایی امروز ما بر خلاف بسیاری از کشور‌های جهان و منطقه عاریه‌ای نیست، زیرا متکی بر ظرفیت‌ها و توانایی‌های داخل کشور است. با همه تحریم‌های ظالمانه چهل ساله گذشته امروز این بشارت را به ملت شریف ایران می‌دهیم که همه تجهیزات نیروی دریایی در عرصه شناور سطحی و زیر سطحی، انواع ناوشکن‌ها و زیر دریایی‌ها، و تسلیحات نصب شده روی آن‌ها را با اتکا به ظرفیت‌های داخلی می‌سازیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی گفت: دریا‌های ما امن است؛ حضور ایادی استکبار و شیطان بزرگ به سرکردگی آمریکا و انگلستان و رژیم منحوس صهیونیستی نمی‌تواند این امنیت را خدشه دار کند و آن‌ها را از این منطقه بیرون خواهیم ریخت.

او تاکید کرد: دوره نمایش‌های دروغین و پرسه‌های نمایشی به پایان رسیده است، جانشان و این حلب پاره‌ها و این ابزار‌های چشم پر کن مادی که فقط ترسو‌ها را می‌ترساند بردارند و منطقه ما را ترک کنند.

خانزادی با بیان اینکه امروز ملت‌های آزاده دنیا بیدار هستند، ادامه داد: آن‌ها زیر چتر ائتلاف‌های استکباری و نمایشی نمی‌روند. شوکت و عظمت دروغین استکبار با دشمنی‌شان با انقلاب و ملت ایران به سرعت در حال فرو ریختن است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی تصریح کرد: دنیا دید که چگونه پوزه ائتلاف نمایشی دشمن به خاک مالیده شد. آن‌ها ناچارند که بایستند و خیزش تمدنی ملت ایران به سمت دریا‌ها و اقیانوس‌های جهان را نظاره کنند، عرصه‌های اقتدار آفرینی که در گام دوم انقلاب با سرعت زیاد به سمتشان خواهیم رفت.

او گفت: در شرایطی که ایران آزاد و مستقل، دانشمند و قدرتمند به سرعت با اتکا بر ظرفیت‌های داخلی این عرصه‌ها را در می‌نوردد، نیروی دریایی پرچمدار این حرکت مقتدرانه به سمت احیای تمدن دریایی انقلاب اسلامی خواهد بود.

خانزادی خبر داد: ان‌شاءالله در آینده بسیار نزدیک نظاره گر این توسعه تمدنی با رویکرد دریا محور خواهیم بود و طی روز‌های آینده شما ملت ایران شاهد این خواهید بود که با وجود همه فشار‌ها و تحریم‌های استکبار جهانی نسل جدیدی از تجهیزات بومی ایرانی متکی بر ظرفیت و توانایی فرزندان این ممکلت به نیروی دریایی ارتش ملحق خواهد شد. از جمله ناو شکن جمهوری اسلامی ایران دنا، ناو مین شکن تماما بومی صبا، پهپاد دور پرواز و استراتژیک سیمرغ و پهپاد دریا پایه که قادر است بدون نیاز به هر گونه کاربری از عرشه یگان‌های شناور سطحی نیروی دریایی پرواز کند و دشمن را در مسافت‌های دور رصد کرده و اطلاعاتش را منتقل کند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در پایان با خرسندی از اینکه این نیرو مظهر اقتدار ملت ایران است، ابراز امیدواری کرد: ان‌شاءالله در آینده‌ای نزدیک شاهد این خواهیم بود که هیچ ردپایی از وجود منحوس استکبار جهانی در منطقه تحت کنترل نیروی دریای ارتش و در مناطق پیرامون آب‌های تحت پوشش ایران وجود نخواهد داشت.

انتهای پیام /

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج