درخواست از سازمان ملل متحد برای پذیرش عضویت دائمی فلسطین


درخواست از سازمان ملل متحد برای پذیرش عضویت دائمی فلسطین

خبرگزاری آریا- کمیته عالی دفاع از حق بازگشت در یادداشتی به سازمان ملل متحد، خواستار آن شد تا عضویت دائمی فلسطین در این سازمان بین المللی به رسمیت شناخته شود.

درخواست از سازمان ملل متحد برای پذیرش عضویت دائمی فلسطین
خبرگزاری آریا- کمیته عالی دفاع از حق بازگشت در یادداشتی به سازمان ملل متحد، خواستار آن شد تا عضویت دائمی فلسطین در این سازمان بین المللی به رسمیت شناخته شود.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از تلویزیون المیادین، کمیته عالی دفاع از حق بازگشت آوارگان فلسطینی در پایتخت اردن در یادداشتی به سازمان ملل متحد خواستار پذیرش عضویت دائمی فلسطین در این سازمان شد.
هم زمان با این درخواست، پویش ملی لغو توافقنامه گازی اردن با رژیم صهیونیستی از دولت اردن خواست این توافقنامه را ملغی کند.
گزارشگر المیادین در گزارشی اعلام کرد در روز جهانی همبستگی با مردم فلسطین، کمیته عالی دفاع از حق بازگشت آوارگان فلسطینی در اردن با برگزاری تجمعی، خواستار احترام به حقوق مردم فلسطین شد. نه به معامله قرن، نه به عادی سازی روابط، مقاومت تنها راه رسیدن به حقوق مردم فلسطین است برخی از شعار‌های تجمع کمیته عالی دفاع از حق بازگشت آوارگان فلسطینی در اردن بوده است.
محمد حمو دبیر کمیته عالی دفاع از حق بازگشت آوارگان فلسطینی در اردن در سخنانی گفت: سازمان ملل متحد تلاشش را برای اتخاذ گام‌های عملی درباره تجاوزگری‌های رژیم صهیونیستی و حمایت‌های بی حد و حصر آمریکا از این تجاوزگری‌ها آغاز کرده است.
طلعت ابوحاشیه یکی از اعضای کمیته عالی دفاع از حق بازگشت نیز به المیادین گفت، خواسته ما از سازمان ملل متحد این است که تدابیری را برای تحریم رژیم صهیونیستی، مخالفت با شهرک سازی و حمایت از فعالیت‌های آنروا، اتخاذ نماید.
کمیته عالی دفاع از حق بازگشت در یادداشتی به سازمان ملل متحد، خواستار آن شد تا عضویت دائمی فلسطین در این سازمان بین المللی به رسمیت شناخته شود.
در نشست دیگری در اردن که چهار هفته قبل از آغاز واردات گاز از اراضی اشغالی به اردن برگزار شده است، شهروندان اردنی درباره خطر واردات گاز از فلسطین اشغالی هشدار دادند.
هشام البستانی هماهنگ کننده پویش ملی لغو توافقنامه گازی با رژیم اشغالگر در اردن به المیادین گفت: چند هفته قبل بود که مقامات اسرائیلی اردن را تهدید کردند، در چنین شرایطی مقامات هوشمند اردن در پی آنند تا کشور و مردم را در زمینه انرژی، نیازمند به اسرائیل نشان دهند. این یک فاجعه امنیتی، راهبردی و اقتصادی است.
سلیمان السریانی عضو دیگر پویش مذکور نیز گفت، دولت اردن در چنین شرایطی در پی آن برآمده است تا ده میلیارد دلار به رژیم صهیونیستی پرداخت کند، در شرایطی که این بودجه باید در طرح‌های مختلف کشور به کار گرفته شود تا با بیکاری در کشور مبارزه شود.
بر اساس توافقنامه گازی میان اردن و اسرائیل، اشغالگران متعهد شدند در قبال دریافت ده میلیارد دلار، برای پانزده سال به اردن گاز صادر کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...