نیروی دریایی ارتش با تروریسم دریایی جنگید/ با تکیه بر ظرفیت داخلی تجهیزات بومی ساختیم/دشمنان را از منطقه بیرون می کنیم


نیروی دریایی ارتش با تروریسم دریایی جنگید/ با تکیه بر ظرفیت داخلی تجهیزات بومی ساختیم/دشمنان را از منطقه بیرون می کنیم

امیردریادار خانزادی با بیان اینکه نیروی دریایی ارتش با تروریسم دریایی جنگید تا امنیت ناوگان جمهوری اسلامی تأمین شود، گفت: در دریای سرخ در حال اسکرت و تأمین امنیت ناوگان دریایی جمهوری اسلامی هستیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، امیر دریادار «حسین خانزادی» امروز (جمعه 8 آذر) در سخنرانی پیش از خطبه های نمازجمعه تهران با اشاره به سالروز نیروی دریایی و بیان اینکه تکاوران نیروی دریایی ارتش در روز‌های آغاز جنگ تحمیلی حماسه دفاع ۳۴ روزه را آفریدند، گفت: بعثی‌ها تصور می‌کردند یک روزه خوزستان را فتح می‌کنند که دفاع جانانه تکاوران این مسئله را خنثی کرد و نیروی دریایی دشمن را در دریا متوقف کردیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه نیروی دریایی در همان دوران ۱۰ هزار کشتی نفتی و تجاری را اسکرت کرد تا اقتصاد کشور پایدار بماند، گفت: عمق‌دهی انقلابی تجهیزات از همان دوران اوایل انقلاب با تکیه به ظرفیت داخلی آغاز شد و جلوه‌های اقتدار علمی و صنعتی را در اقیانوس‌ها به رخ دشمن کشیدیم.

وی با اشاره به اینکه با وجود تحریم‌هایی که از همان روزهای ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی شکل گرفته بود و به دنبال تضعیف ایران بود اما نیروی دریایی به دنبال ساخت و تجهیزات با اتکا به ظرفیت داخلی بود، گفت: نیروی دریایی توانست امکانات، تجهیزات و قطعات خود را به روز کرده و هویت نیروی دریایی انقلاب اسلامی را تثبیت کند و پا به عرصه اقیانوس‌ها بگذارد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به اینکه با تجهیزات نیروی دریایی، توانستیم خود را از آبراه کوچک وارد اقیانوس‌ها کرده و جلوه‌های اقتدار علمی و صنعتی جمهوری اسلامی را به رخ استکبار جهانی بکشانیم، گفت:‌ برای تأمین امنیت ناوگان تجاری و نفتی جمهوری اسلامی ایران ناوگروه‌های نیروی دریایی در شمال اقیانوس هند، خلیج عدن و دریای سرخ توانستند با دزدی دریایی و تروریسم دریایی بجنگند و امنیت ناوگان جمهوری اسلامی در دریا برقرار شد.

وی در ادامه به دستاوردهای نیروی دریایی ارتش اشاره کرد و با بیان اینکه نیروی دریایی ارتش با تروریسم دریایی جنگید تا امنیت ناوگان جمهوری اسلامی تأمین شود، گفت: در دریای سرخ در حال اسکرت و تأمین امنیت ناوگان دریایی جمهوری اسلامی هستیم.

وی با بیان اینکه هم اکنون 64 ناوگروه نیروی دریایی در آبراه‌ها و اقیانوس‌ها از امنیت جمهوری اسلامی دفاع می‌کنند، گفت: هم اکنون که با شما سخن می‌گویم ناوگروه 64 نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در دریای سرخ در حال برقراری امنیت و اسکورت کشتی‌های نفتی جمهوری اسلامی است.

امیردریادار خانزادی با اشاره به اینکه امتدادهای عمقی جدید برای نیروی دریایی و نظام جمهوری اسلامی ایجاد کرده‌ایم، افزود: در دوران سازندگی و سال‌های پس از دفاع مقدس تجهیزات نیروی دریایی را خودمان ساختیم چرا که معتقد بودیم امنیت عاریه‌ای را برای خود شایسته نمی‌دانیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه برای ساخت کشتی‌ها و ناوگان خود دست به کار شدیم، افزود: ناو موج، جماران، دماوند، سهند را به کار گرفته و وارد آبراه‌های جمهوری اسلامی کردیم و در همین ماه هم ناو دنا را به عرصه رزم دریایی وارد خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه ساخت زیردریایی را که پیچیدگی‌های فناوری زیادی دارد را در دستور کار خود قرار دادیم، گفت: ظرف 20 سال گذشته فرهنگ استفاده از زیردریایی را به دست آوردیم و توانستیم زیردریایی غدیر را در کلاس بومی بسازیم و آن را به اژدرهای بومی مجهز کرده و این اژدرهای بومی و افتخارآفرین را مانند موشک‌هایی که از عرشه شلیک می‌شوند از عرشه زیردریایی به سمت دشمن به پرواز درآوریم.

امیردریادار خانزادی با بیان اینکه امروز دشمن ناوگان و ابزارهای چشم‌ پرکن خود را 700 کیلومتر دورتر از آبراه‌های دریایی جمهوری اسلامی قرار داده و از آن سو نظاره‌گر ما است، گفت: ‌مخابرات پایدار و امن و اطلاعات و ارتباطات از راه دور را در تجهیزات خود به کار گرفته‌ایم. با حضور در مناطق کمتر برخوردار و آبادسازی این مناطق، تبدیل به پرچمدار توسعه مکران در جنوب شرق ایران شده‌ایم.

وی با بیان اینکه ‌امروز مجموعه بصیر، ولایتمدار و شجاع جوانان نیروی دریایی در دریاهای جمهوری اسلامی حضور متقدری دارند، گفت: ‌در عرصه ساخت بیمارستان‌ها نیز نیروی دریایی وارد شده و بیمارستان‌های بندرعباس و کنارک را تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسانیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با تاکید بر اینکه نیروی دریایی راهبردی؛ نیروی دریایی سنتی را به نیروی دریایی مدرن و متناسب با شأن جمهوری اسلامی تبدیل کرده است، گفت: نیروی دریایی راهبردی را در دستور کار داریم و امروز همه کادر نیروی دریایی از نسل انقلاب بوده و با بصیرت و شجاع هستند.

وی با تصریح این نکته که امروز امنیتی که ما در دریا داریم برخلاف امنیت بسیاری از کشورهای جهان و منطقه عاریه‌ای نیست بلکه متکی بر تمامی ظرفیت‌های داخلی است، افزود: با توجه به تحریم‌ها و فشارهای دشمن که در طول 40 سال اخیر بر جمهوری اسلامی تحمیل شده است توانسته‌ایم نیازهای شناورهای سطحی و زیرسطحی، انواع ناوشکن‌ها و زیردریایی‌ها بر اساس ظرفیت‌های داخلی خود ساخته و متکی بر علم و دانش بومی خود باشیم.

امیردریادار خانزادی با تاکید اینکه دریاهای ما امن است و حضور شیاطین بزرگ و ایادی آن و آمریکا و رژیم منحوس صهیونیستی نمی‌تواند خللی در اقدامات ما انجام دهد، تصریح کرد: ‌دوره ‌نمایش‌های دروغین و پرسه‌زدن‌های دروغین به پایان رسیده و دشمنان و ایادی آنها باید جان سربازان و ابزارهای حلبی خود را بردارند و منطقه را ترک کنند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه امروز ملت‌های منطقه بیدار بوده و زیر بار چتر امنیت دروغینی که استکبار به دنبال تحمیل به آنان است نمی‌روند، گفت: دنیا دید که پوزه ائتلاف نمایشی آنها به خاک مالیده شده و ناچار هستند که خیزش تمدنی ایران به سمت دریاهای جهان را ببینند. در شرایطی که ایران آزاد مستقل، دانشمند و قدرتمند به سرعت و با اتکای به ظرفیت‌های ملی عرصه‌های پیشرفت را در خواهند نوردید.

وی با بیان اینکه در آینده نزدیک نظاره‌گر رویکرد تمدنی با تکیه بر دریامحور هستیم، گفت: ‌در روزهای آینده با وجود همه فشارها و تحریم‌ها، نسل جدیدی از تجهیزات بومی متکی بر ظرفیت دانش و علم فرزندان این آب و خاک را خواهید دید.

امیردریادار خانزادی با اشاره به اینکه ناوشکن دنا، ناو مین‌شکار و بومی صبا، پهپاد دورپرواز و استراتژیک سیمرغ و پهپاد دریا پایه که قادر است بدون نیاز به هرگونه کاربری از تمامی عرصه‌ها پرواز کرده و اطلاعات دشمن را به دست بیاورد را عملیاتی کرده و بهره‌برداری را آغاز می کنیم، گفت: در آینده نزدیک شاهد خواهید بود که هیچ ردپایی از رژیم‌های منحوس استکبار جهانی در منطقه تحت کنترل نیروی دریایی جمهوری اسلامی و پیرامون آن وجود ندارد./

پایان پیام/50

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لاوروف درباره تضمین های امنیتی در صورت مذاکرات درباره اوکراین صحبت کرد