ایمان به هویت ، عامل استقلال


ایمان به هویت ، عامل استقلال

خبرگزاری آریا- ملت یمن به یاری خداوند متعال در برابر فرهنگ ذلت و تسلیم مقاوم شده است.

ایمان به هویت ، عامل استقلال
خبرگزاری آریا- محمد علی الحوثی : ملت یمن به یاری خداوند متعال در برابر فرهنگ ذلت و تسلیم مقاوم شده است.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه الثوره یمن، محمد علی الحوثی عضو شورای عالی سیاسی جنبش انصارالله یمن ، ایمان مردم این کشور را به هویت خود ، عامل استقلال دانست.
محمد علی الحوثی در بیانیه ای به مناسبت نزدیک شدن سالگرد استقلال این کشور تاکید کرد ایمان مردم یمن به هویت خود عامل استقلال آنان است. متن بیانیه محمد علی الحوثی به این شرح است:
نخستین هدف استعمار این است که ملت یمن را از هویت مستقل خود تهی کند. استعمار بر اساس همین باورها ، ارزش ها و اصول ملت یمن را هدف قرار داد هرچند در برابر هویت جهادی ملت یمن شکست خورد ، هویتی که جوانان یمنی را در دفاع از میهن خود پایدار و در دفاع از ملت خود جان بر کف ساخته است زیرا هویت آنان مخالف مزدوری ، نوکری و خواری است و بر همین اساس اعلام کرده اند تا پیروزی به نبرد ادامه خواهند داد.
کسانی که اتفاقات و حوادثی را که از هنگام جنگ جهانی تا به امروز بر منطقه رفته است ، خوانده باشند به خوبی می دانند ملت هایی که از اهمیت گذشته خود آگاهی کامل دارند و به تاریخ و مبارزه فرزندانشان افتخار می کنند هرگز مغلوب استعمار نشده اند و آنگونه که خود می خواهند زیسته اند نه آنگونه که دشمنانشان می خواهند.
ما وقتی تجارب گذشته قهرمانان یمنی را به یاد می آوریم اهمیت مرحله کنونی را به خوبی درک می کنیم ، مرحله ای که در آن در برابر تجاوز آمریکایی- سعودی- اماراتی و همپیمانان جنایتکار آنها ایستاده ایم. آنان که داستان جهاد پدران خود و دفاع و مبارزه آنان را از خانواده ، تاریخ و بزرگان قبیله و سرزمین خود شنیده باشند هرگز به دامان دشمنان روی نمی آورند زیرا تاریخ و تمدنی دارند که به آن افتخار می کنند. چنین افرادی هرگز سرسپرده حاکمان کشورهای عربی و اسلامی نخواهند شد ، هرگز آینده جمهوری یمن یا آینده کوچکترین بخش یا استان یا شهری از آن را به دستورات این کشورها گره نخواهند زد و هرگز با افتادن در آغوش دشمن آمریکایی- سعودی- اماراتی و همپیمانانشان در شبکه های تلویزیونی از چنین ذلتی ابراز افتخار نخواهند کرد.
کسانی که از هویت خود محافظت می کنند هرگز تابع دستورات دشمنان وطن نخواهند شد و هرگز با آنان بیعت نخواهند کرد. آنان که فداکاری های پدران و اجداد خود را در مبارزه با استعمار ارج می نهند هرگز وطن خود را نخواهند فروخت و راضی به خواری آن نخواهند شد حتی اگر همگان برضد آنان باشند. چنین افرادی هرگز دست خود را در دستان جنگ سالاران قرار نخواهند داد تا کشورشان را ویران کنند و فرزندانشان را بکشند.
هویت ایمانی که از خائنان و طغیانگران تمجید نمی کند همان هویتی است که هرگز زیر بار ذلت نمی رود زیرا چنین عملی مخالف دین ، ارزش ها و اصول است. هویت انقلابی یمن همان هویتی است که ما را به استقلال می رساند و در برابر جنگ سالاران و استعمارگران می ایستد. همین هویت است که در طول تاریخ از علمای انقلاب الگوهایی برگرفته است ، الگوهایی که فداکاری های آنان راهنمای پیمودن چنین راه همواری است ، راهی که پیامبر بزرگ اسلام محمد مصطفی صلوات الله علیه و آله با انقلاب بزرگ خود برضد شرک و بت پرستی ، آن را به همگان نشان داد و پیروان آن حضرت نیز آن راه را پیمودند. چنین پیامبری هرگز نمی پذیرد یا هرگز فرمان نمی دهد که از طغیانگران اطاعت کنیم و هرگز نمی پذیرد که جنایتکاران بر ملت ها مسلط شوند. ارزش هایی که عبارتند از استقلال ، حرکت و جهاد به هیچ وجه با سرخم کردن برای غیر خدا سازگار نیست و انسان میهن پرست انقلابی هیچگاه از رویارویی با جنگ سالاران و متجاوزان سر باز نمی زند. ارزش های چنین انسانی هرگز به او اجازه نمی دهد برضد او کودتا کنند یا برضد کسانی که در راه مبارزه اند ، هرچند با او اختلاف داشته باشند. ارزش هایی که عبارتند از صداقت ،امانت ، وفاداری ، عدالت و مانند آنها هرگز اجازه نمی دهند که انسان در دفاع از وطن و ملت خود چه در سخن ، چه در رفتار و چه در عمل اندکی تاخیر کند زیرا کسی که چنین ارزش هایی داشته باشد به خوبی از اصول آگاه است ، اصولی که عبارتند از محافظت از هویت و ارزشها که نتیجه آن محافظت از وطن و حمایت از ملت و توسعه و استقلال آن است.
بر همین اساس ملت یمن با وجود تلاش های بسیار دشمنان در اعمال محاصره و گرسنگی دادن به آن ، به یاری خداوند متعال در برابر فرهنگ ذلت و تسلیم مقاوم شده است. مردم یمن در همین حال از میزان کینه و تنفری که شبکه های تلویزیونی مختلف متعلق به احزاب گوناگون عبری ، آمریکایی و انگلیسی از آنان به دل دارند ، به خوبی آگاهند ، حزب هایی که همگی بر لزوم کشتار مردم یمن و اشغال سرزمین شان تاکید می کنند. مردم یمن به این یقین رسیده اند که وفاداران به این مردم ، فرزندان خود آنان هستند ، همانانی که جان خود را بر کف نهاده اند و دشمنان مردم یمن را در هم می کوبند. مردم یمن به خوبی می دانند که هویت یمنی جهادی انقلابی آنان را به ارزشها و اصول یمن مرتبط ساخته و همین ارزشها و اصول است که در طول پنج سال ، همچون آتشفشانی بی امان برافروخته شده است و از آنان حمایت و دفاع می کند و این مردم امکان ندارد سرسپردگی و مزدوری را بپذیرند. در همین حال رهبری یمن از طرحی آزادی خواهانه ، تفکری عمیق و دیدگاهی پخته برخوردار است که به آن ، این توانایی را داده است تا توطئه ها را به شکست بکشاند و بر چالش ها چیره شود. چنین رهبر نیرومندی شایسته است که راه را تا پیروزی و آزادی وطن از استعمار جدید ادامه دهد و مطمئنا می تواند با کمک مردم ، آنان را به استقلال برساند ، مردمی که از هویت ایمانی حقیقی برخوردارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دختر امریکاییِ دو سر که با هر دو سرش حرف میزند !